2013-07-28, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Ja det är en gyllene väg som naturen gärna tar, den balanserar kring tal som har samma fraktion och samtidigt har produkten som är samma heltal som det som föregår en av de inledande fraktionerna, t.ex. 1,618033.... x 0,618033...= 1 men för att det ska kunna tillämpas av naturen så måste 1 finnas, vilket det gör. Det är intressant även det här. Men det är inte Gud.
Varför tror du att siffran 1 existerar på något platonskt sätt som bevisar gud, men inte siffran 2?
Citera
2013-07-28, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Tvärtemot...

Men det betyder inte att tron är sann! Juh...
Har jag påstått det?
Citera
2013-07-28, 20:06
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Har jag påstått det?

Inte säker, men jag tror att du har insunierat det.
Citera
2013-07-28, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Inte säker, men jag tror att du har insunierat det.
Då tror du fel.
Citera
2013-07-28, 20:07
Medlem
Om man aldrig hört historian om Jesus eller bibeln, hur ska man då kunna reflektera till Gud?
Citera
2013-07-28, 20:08
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Då tror du fel.

Tror ja?
Citera
2013-07-28, 21:34
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Du förstår inte. Jag behöver inte vara expert på allt mellan himmel och jord för att framföra detta. Jag har min speciella gåva som Gud gett mig och jag har min del och det är den jag framför här.

Jag gör det inte för att jag vill det eller tror att jag har någon vinning av det. Jag är tvungen, precis som en gravid som måste föda sitt barn. jag har inget val antingen går jag ut med det här eller så förgås jag. Vitsen är inte att ni alla måste förstå det. Men jag tänker inte låta barnet kvävas och dö därför måste jag ge svar. Jag kan ge svar. Svaret är att det matematiska bevis jag lagt fram måste få tala för sig själv. Men jag finner mig omgiven av argumentation som försöker avleda från detta.

Jag måste skydda barnet tills det kan stå på egna ben. Om det blir frågeställningar om matematikens väsen och att beviset kan ifrågasättas av det skälet är det en sak, den diskussionen får ske mellan er. Men mitt bevis är vad det är, och alla argument som vill kväva det eller döda det måste motas bort. Jag är inte här för att jag tycker om att argumentera och mina brister får ni ta på köpet.
Förstår allt du skriver och ser också att du trollar och glider undan topic, som innan.

Så jag slutar du får ha den infantila leken och spådomslekar, ditt eget tidsfördriv eller som en rolig patiens när det är trist att behöva stretcha hjärnan. Förstår att man kan få huvudvärk av stretching. du ska dock inte slänga det ifrån dig, det är inte min huvudvärk. Den kommer när du kräver beskattning eller betalning för det du säger.

Men du trollade i första inlägget och har erkänt att det är egna problem du tampas med, vilket är en förklaring jag nöjer mig med och så vill jag säga att lite mer ödmjukhet och kännedom om vetenskap och kunskap inte hade skadat, då du ändå visar en del förakt, men det har du säkert någon motivation till det också, det är dina egna bekymmer. Bekymmer har alla, men inte av samma slag och valör.

Gud existerar inte, finns enbart i viljan.
Citera
2013-07-28, 21:52
Medlem
IssaJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Borde inte steg 1 vara att visa att gud finns, jesus är hans son, vi är syndare, synderna måste förlåtas annars väntar straff? Bara en tanke.

det handlar inte om avlatsbrev!!!

Jesus säger ; "har ni sett mig, så har ni sett fadern'

lägg in full syndabekännelse, till Gud Jesus Kristus.
hur tror du det går för er, om ni inte agerar, när Han återvänder?....
Citera
2013-07-28, 23:23
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Om du läser mitt bevis noga ser du sammanhanget. Det finns någonting (1) i oändligt många former, och detta finns i fundamentet utan att ha någon början eller tillkomst och det är Gud. Orsakernas orsak!

Fetstilen är bara ett påstående. Det är inte del i din uträkning, det är något du lägger till.
Citera
2013-07-28, 23:25
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jo men gyllene snittet är inte en oändlig mängd olika enheter som är 1.

Så det är precis som din uträkning men ger fel sifferresultat så du väljer bort det. Snyggt.
Hur är det med den godtyckliga sjuan du använder i din uträkning? Valde du den på måfå eller är den också Gud på något vis?
Citera
2013-07-28, 23:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
"Matte-pladdret" är ju det jag framför som bevis. Klart att du inte begriper det om du inte läst det och noga undersökt det. Därav kan du inte yttra dig om vad som är eller inte är.

Det är inte mattedelen jag har invändningar mot. Det spelar noll roll hur rätt den delen är. Det är vad som presenteras efteråt som är skrattretande.

Citat:
Vad bryr du dig om det?

Nyfiken.

Citat:
Jaså, säger du det?

För att vara petig så är det faktiskt du som säger det....och sen säger du att du inte behöver det. Jag blir en smula förvirrad.
Citera
2013-07-28, 23:26
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ja det är en gyllene väg som naturen gärna tar, den balanserar kring tal som har samma fraktion och samtidigt har produkten som är samma heltal som det som föregår en av de inledande fraktionerna, t.ex. 1,618033.... x 0,618033...= 1 men för att det ska kunna tillämpas av naturen så måste 1 finnas, vilket det gör. Det är intressant även det här. Men det är inte Gud.

Varför inte? Vad är skillnaden mellan det och din uträkning som gör att du kan avgöra vad som är Gud och inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in