2013-07-28, 14:26
Medlem
Alltså jag börjar tro att A.J "stuckit för att stanna". Det blev ju känt att han blev omhäktad onsdagen 24/7 och då hade han varit anhållen i sin frånvaro i 1 vecka(!) innan. Det betyder att han haft alltifrån 4 till 11 dagar på sig att ta sig hem. Jag tror inte det kan vara såååå svårt att fixa EN flyg/båt-plats hem så att man måste vänta så många dagar.

Vad säger ni?
Citera
2013-07-28, 14:31
Medlem
bagarn29s avatar
DBs likkista var av plåt, eller hur?

Står den fortfarande vid hans hus eller är den försvunnen?
Citera
2013-07-28, 14:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur är detta belagt, via vittnesuppgifter, via teletrafik?

Är tillfället då I*a antas ha dött?
Det kan ju faktiskt vara så att en av dom inte orkar tiga längre.
Citera
2013-07-28, 14:38
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, de har setts komma till mordplatsen, exakt så sade åklagaren enl intervju i ttela. Vittnet är dessvärre antagligen en person som sett foton på de häktade här på FB och även underrättat sig om tider mm. Med andra ord är bevisvärdet rökt och Ha*aldsson lär gå i taket när detta upptagas. Att misstänkt vittne i PM till mig säger att "man kan alltid ta tillbaka sitt vittnesmål" gör mig mörkrädd.

EDIT Alltså enda kopplingen till mordplatsrn tycks vara en enda iakttagelse. Via flashback vet vi att en annan boende har en identisk S40 så utan att se skylt eller ansikte är vittnesmålet inte mycket vört om inte andra bilen bevisligen inte varit där vid tidpunkten.

Nej, åklagaren sa att DB och FH har kommit till platsen. Enligt vän som är mer insatt i juridik kan de inte vara häktade på sannolika skäl p g a ett enstaka vittne. Det måste finnas mer på dem.
Citera
2013-07-28, 14:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur är detta belagt, via vittnesuppgifter, via teletrafik?

Är tillfället då I*a antas ha dött?

Jag undrar också vad dom menar med "Vid tillfället". Det kan ju egentligen bara betyda det du säger, om dom inte funnit kroppen pga att någon polare är en golare.

AJ tror jag knappast kommer infinna sig på stationen imorgon eller någonsin frivilligt. Han vet vad som väntar och det är inget han vill uppleva.

Men fast kommer han åka.

Indikationer på att han är utomlands.. måste man ändå inte visa legitimation eller så även om man far runt i EU länderna? Man gör väl bokningar oavsett? Hur svårt kan det vara att ta reda på? Är det svårt? Jag har ingen aning?
Citera
2013-07-28, 14:44
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Nej nej ff, det sa hon inte!!! Hon sade att " de har kommit till platsen för tillfället"." och "Mer vill jag inte kommentera". inget om att de har setts komma, nope, inte i denna artikel.

Så om du snackar om vittnesuppgifter här får du nog mer exakt uppge källa så det inte blir missförstånd. oki.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2266930--de-har-varit-pa-platsen-

Har*ldsson säger sig i torsdags ha fått vittnesmål om en iakttagelse som stärkt misstanken mot de häktade = (vid den tiden DB och FH). Åklagaren säger att de kommit till platsen, vilket ju är ett stort framsteg i utredningen. Sannolikt talar de om samma stora grej för de har väl inte var sin?
Citera
2013-07-28, 14:45
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acool
Nej där har du nog fel.
Finns inte en rätt i Sverige som skulle häkta och omhäkta två personer på SANNOLIKA skäl på vad ETT vittne påstår sig ha sett.
Jag tippar på att de har telefonlistor som sätter dem på platser de inte vill medge.

Nu var ju spåren sådana att de två var häktade och bevisen räkte tydligen. Därefter har bevisen stärkts genom en iakttagelse.
Citera
2013-07-28, 14:46
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Nej, åklagaren sa att DB och FH har kommit till platsen. Enligt vän som är mer insatt i juridik kan de inte vara häktade på sannolika skäl p g a ett enstaka vittne. Det måste finnas mer på dem.

Detta vittne kom fram efter det att de redan var häktade på andra grunder.
Citera
2013-07-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det kan ju faktiskt vara så att en av dom inte orkar tiga längre.

Mycket möjligt scenario så frågan är ju om AJ kommer in självmant nu, han borde rimligen vara häktad redan. Åker utomlands på semester när han är misstänkt, nä det låter i mina öron mer en flykt. Vi får se om han dyker upp i morgon, annars lär det ta tid att få in honom. Så synd att inte åklagare lyckades få han häktad första gången.
Citera
2013-07-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Alltså jag börjar tro att A.J "stuckit för att stanna". Det blev ju känt att han blev omhäktad onsdagen 24/7 och då hade han varit anhållen i sin frånvaro i 1 vecka(!) innan. Det betyder att han haft alltifrån 4 till 11 dagar på sig att ta sig hem. Jag tror inte det kan vara såååå svårt att fixa EN flyg/båt-plats hem så att man måste vänta så många dagar.

Vad säger ni?

Jag tror att AJ försöker vinna tid för att putsa till och justera sin historia.
Om han nu är så oskyldig som han vill ge sken av,varför talade han inte om precis var han var ?
Citera
2013-07-28, 14:48
Medlem
Mouchinos avatar
Hur länge har AJ varit efterlyst nu?
Citera
2013-07-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Detta vittne kom fram efter det att de redan var häktade på andra grunder.

Det kan mycket väl finnas fler vittnesuppgifter som vi inte vet om, du hakar upp dig på en, känd här på fb men finns inget som motsäger att det kan finnas flera, oberoende av varandra. Tiden får visa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in