2013-07-28, 13:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag är ganska övertygad att det var efter telefonsamtalet mellan IF och PT som situationen spårade ur. AJ tog över luren och började bråka med PT. PT säger till tidningen att både han själv och AJ var fulla och han (AJ) sa att han skulle gå och pussa på hans (PTs) son och därefter la AJ på luren. Jag tror att I*a skällde på AJ när han sa så till PT. Kvinnomisshandlaren kunde inte acceptera att en tjej skällde på honom och slog henne till döds.

Jag tror så också men mina tankar går också kring hur brutalt allt blev.
Han har ett CV fullt med våld men detta är första gången utgången blev den här.
Nånting fick det att brista, sista spärren släppte och därav tanken att han kanske just ertappade henne i telefon med PT, kanske hans svartsjuka och kontrollbehov went blank?
Citera
2013-07-28, 13:52
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
Låter som en bra teori! Under tiden begår AJ dådet å dessa två herrar kommer dit. Han behöver inte använda någon telefon då!

Hur kom FH in i denna historia om inget band honom vid brandplatsen. Det örju först torsdag förra veckan som farbro Blå kunde knyta DB och FH till mirdplatsen... Så vad satt de häktade på för grunder om inte telefon...?
Citera
2013-07-28, 13:55
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRoadster
MP letar kring kabelvägen eftersom vittnen sett S40'n där med 3-4 personer i.

Av alla evinnerliga teorier, tips, platser, trollande mm hoppas jag verkligen att hon hittas snart!
Jag vet att jag själv ibland varit för ivrig, skrivit först och tänkt sen men det är ju bara för att den starka önskan finns där att hon ska hittas.

Och OM det stämmer som du skriver, en fjärde person, hoppas jag att polisen ringar in även denna!
Citera
2013-07-28, 13:57
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag tror så också men mina tankar går också kring hur brutalt allt blev.
Han har ett CV fullt med våld men detta är första gången utgången blev den här.
Nånting fick det att brista, sista spärren släppte och därav tanken att han kanske just ertappade henne i telefon med PT, kanske hans svartsjuka och kontrollbehov went blank?

Jag tycker att AJ bjöd henne på middag han kanske var fortfarande intereserad av I , men I gör honom besviken . Aj kastar sin frustration på henne . Motivet till mord kan vara svartsjuka . Vet inte om I har haft fiender sista tiden ?
Citera
2013-07-28, 13:59
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Kom inte några svar från SKL strax innan omhäktningen? Om DB och FH har sagt att de aldrig har varit hos I*a eller i hennes trappuppgång och de har säkrat fingeravtryck eller annat som binder dem till platsen är det ju mer tillförlitligt än ett vittne som har sett en bil.

Nej, de har setts komma till mordplatsen, exakt så sade åklagaren enl intervju i ttela. Vittnet är dessvärre antagligen en person som sett foton på de häktade här på FB och även underrättat sig om tider mm. Med andra ord är bevisvärdet rökt och Ha*aldsson lär gå i taket när detta upptagas. Att misstänkt vittne i PM till mig säger att "man kan alltid ta tillbaka sitt vittnesmål" gör mig mörkrädd.

EDIT Alltså enda kopplingen till mordplatsrn tycks vara en enda iakttagelse. Via flashback vet vi att en annan boende har en identisk S40 så utan att se skylt eller ansikte är vittnesmålet inte mycket vört om inte andra bilen bevisligen inte varit där vid tidpunkten.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-28 kl. 14:01.
Citera
2013-07-28, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Kom inte några svar från SKL strax innan omhäktningen? Om DB och FH har sagt att de aldrig har varit hos I*a eller i hennes trappuppgång och de har säkrat fingeravtryck eller annat som binder dem till platsen är det ju mer tillförlitligt än ett vittne som har sett en bil.

Ja rent tidsmässigt skull ett antal svar vara klara, men det är också så att polisen skickar in nytt mtrl till SKL och då uppkommer nya väntetider. Tänk på allt som MPS hittar, nya beslag osv, vissa av dessa fynd hamnar säkert hos SKL.

Jag håller det för troligt att bevisningen är god mot DB/FH, den består nog både av vittnen, teknisk bevisning, och som grädde på moset deras egna misstag i förhör. Di kommer sitta till rättegång.

för varje del av deras brott som misstanke stärks, stärks också misstanken mot AJ.

Hade AJ varit smart, om han är skyldig, hade han erkännt ett dråp eller vållande, och tagit ansvar för DB/FHs del.
problemet är att ju längre tid han håller sig borta, ju mer snackar DB/FH och historierna går isär så mycket att Åklagaren inte kan gå på annat än mord. Tiden som Aj håller sig borta ligger han också till last då man kan misstänke att han röjjer bevis.

AJ,
för varje timma nu ser läget sämre ut, du kommer gripas, så ditt beteende är allt annat än smart...
Citera
2013-07-28, 14:12
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Och därför ställer AJ lydigt upp porten med dörrmattan... Ja ja, det kan ha varit så mycket.

Att AJ skulle lägga mattan i dörren, för att två ska komma på efterfest, kan ni glömma. Det finns inte i hans värld. Meningen var att han skulle skörda frukten (Id*) efter kvällens uppoffringar. Tyvärr störde två samtal finalen. Har AJ satt mattan i dörren, är det för att hans kompisar ska kunna ta sig in och hjälpa honom med skörden. För han skördade henne, dock på ett annat sätt. En psykopat delar inte med sig och följer sina mål till punkt och pricka, oavsett. Bjuder han på något är det för att det ger honom vinst, annars får andra glatt titta på medan han slukar smörgåsbordet själv. Att rentvå sitt egna skinn är det han har i siktet nu, på andras bekostnad.
Citera
2013-07-28, 14:19
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, de har setts komma till mordplatsen, exakt så sade åklagaren enl intervju i ttela. Vittnet är dessvärre antagligen en person som sett foton på de häktade här på FB och även underrättat sig om tider mm. Med andra ord är bevisvärdet rökt och Ha*aldsson lär gå i taket när detta upptagas. Att misstänkt vittne i PM till mig säger att "man kan alltid ta tillbaka sitt vittnesmål" gör mig mörkrädd.

EDIT Alltså enda kopplingen till mordplatsrn tycks vara en enda iakttagelse. Via flashback vet vi att en annan boende har en identisk S40 så utan att se skylt eller ansikte är vittnesmålet inte mycket vört om inte andra bilen bevisligen inte varit där vid tidpunkten.

Nej nej ff, det sa hon inte!!! Hon sade att " de har kommit till platsen för tillfället"." och "Mer vill jag inte kommentera". inget om att de har setts komma, nope, inte i denna artikel.

Så om du snackar om vittnesuppgifter här får du nog mer exakt uppge källa så det inte blir missförstånd. oki.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2266930--de-har-varit-pa-platsen-
Citera
2013-07-28, 14:20
Medlem
Någon var inne på att dom kanske redan har hittat Id* men att man kanske inte går ut med det innan AJ är i säkert förvar.
Tyckte när jag läste åklagarens uttalande i ttela att det lät kaxigt och självsäkert, vi kommer hitta henne förr eller senare, gärna förr och om dom säger var dom lagt henne.
Citera
2013-07-28, 14:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Betyder det att de två män som sitter häktade misstänkta för skyddande av brottsling vet var hon finns?

– De har kommit till platsen vid tillfället. Mer vill jag inte kommentera.

Hur är detta belagt, via vittnesuppgifter, via teletrafik?

Är tillfället då I*a antas ha dött?
Citera
2013-07-28, 14:24
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Någon var inne på att dom kanske redan har hittat Id* men att man kanske inte går ut med det innan AJ är i säkert förvar.
Tyckte när jag läste åklagarens uttalande i ttela att det lät kaxigt och självsäkert, vi kommer hitta henne förr eller senare, gärna förr och om dom säger var dom lagt henne.

Vi kan alltid hoppas på det. Det vore en överraskning AJ inte räknat med.
Men vad är det som säger att han dyker upp?
Han kanske seglar med sjöpirater nu i den karibiska ö-världen.
Citera
2013-07-28, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

Nej där har du nog fel.
Finns inte en rätt i Sverige som skulle häkta och omhäkta två personer på SANNOLIKA skäl på vad ETT vittne påstår sig ha sett.
Jag tippar på att de har telefonlistor som sätter dem på platser de inte vill medge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in