2013-07-28, 10:45
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Vad menar du? Jag hänger tyvärr inte i tråden 24/7.

AJ befinner sig i Nyköping. Han kommer antagligen till polisen på måndag...
Du vet... För att vara pro DB är du väldigt oengagerad när det kommer till att försöka få honom ur häktet. Du som nu hävdar att du vet var AJ sitter gömd och pillar pung borde givetvis höra av dig till polisen och meddela detta. Varför har du så mycket emot att göra det? Tror du inte att din polare (som är DBs ex, som du skrev) blir jävligt lack på dig när du inte hjälper henne att få ut sin kk/whatevs?
Citera
2013-07-28, 10:46
Medlem
Mouchinos avatar
Redan när AJ bad DB och FH om hjälp borde en moralisk klocka ringt om att detta är FEL, vissa grejer ställer man inte upp på och han borde inte begärt detta av sina vänner. Bör finnas en klar gräns hos alla människor då vi till skillnad från djuren VET vad som är rätt och fel och har ett VAL att agera därefter. DB och FH kunde sagt, -NEJ vi kan hjälpa dig med mycket aldrig detta... Nej AJ, vi vädjar till dig att gå till Polisen.. VAFAN en ung oskyldig Kvinna???
Citera
2013-07-28, 10:50
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Polisen har ju sökt i flera sjöar. Ttela skrev några artiklar om det. MPS har inte haft några egna dyk.
Hur var detta svar på frågorna menar du? Om du inte vet så kan du låta bli att svara.
Citera
2013-07-28, 10:52
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ja. Håller man tyst i förhör så är allt möjligt i Sverige. Grabben är nazist, det räcker att han kollat snett på en bög för att han ska dömas för hets mot folkgrupp.

Tänkt på en sak. Du är väldigt mån om att sitta här och försvara DB men du verkar inte tänka en sekund på I*a och hennes familj som lider alla Helvets jävla kval just nu! Spelar ingen jävla roll vad du sitter här och försöker säga. Rättvisa ska skipas och vi får se vad som händer nu. Du kan väl inte sitta och leka försvarsadvokat när en ung kvinna ligger och ruttnar nånstans. DB lever iaf och kan fortfarande göra något åt sin situation och sitt liv.
Citera
2013-07-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
OM de båda befann sig tillsammans och OM AJ ringde DB efter hjälp så är det kanske inte orimligt att de kom tillsammans och att man kom fram till att bilen skulle behöva brännas och släppte av den ena som hämtade den hypotetiska andra bilen.

Det skummaste tycker jag är (om det nu är så) att ett ögonvittnesmål från platsen kommer in så långt efter. Ingen i Trollhättan, särskilt inte i grannskapet kan väl ha undgått att detta hänt och att Polisen söker vittnen. Och OM man mot förmodan varit omedveten om saken - skulle man då komma ihåg observationen en månad efter?

En man med hakkors i ansiktet kan jag i och för sig tänka mig fastnar. För att komma ihåg datum och tid skulle det nog behöva kopplas till något annat. (Jag spånar vilt) en taxi från en annan stad lämnar av någon i huset bredvid. Han följer inte media och missar rapporteringen. När han av någon anledning blir uppmärksammas på fallet drar han sig till minnes det obehagliga ansiktet. Han går tillbaks i systemet och ser att körningen var just den natten --> ringer polisen som blir jätteglada! OBS, påhittad hypotetisk historia. Funderar bara på möjligheten att ett trovärdigt vittnesmål kommer in så sent.

Det har kommit in vittnesmål om bilen på andra platser också. En bil som står parkerad på en väldigt udda plats när man kör förbi kanske inte väcker någon större tanke om samband direkt. Men i och med att S40n har fått så stor uppmärksamhet i media och förmodligen är transport-fordonet av kroppen, så kommer det nu in flera vittnet som sett bilen. Jag vet själv att bilen setts på en plats som inte nämnts i tråden än. Men det är polisens uppgift att värdesätta detta vittne.

Polisen har nog bra bevis mot dessa pojkar. Tyvärr så tror jag att DB har en givande roll i det hela också. Som vissa andra på detta forum inte håller med om.
Citera
2013-07-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Hur var detta svar på frågorna menar du? Om du inte vet så kan du låta bli att svara.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2233580-flera-sjoar-genomsokta-av-dykare

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2239888-sokte-i-kanalen-efter-tvabarnsmamman

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2238942-specialhund-ska-soka-i-eldmorjan

Hoppas detta ger dig lite mer svar.
Citera
2013-07-28, 10:57
Medlem
Citat:
Är garanterat mer insatt än dig. Skulle aldrig prata med polisen, tyvärr.
Ok pga av att du tjallar isf eller? Men har du läst dina egna inlägg här där du tipsar en massa om A.J?
För här inne har ju inte länsman koll på vad som skrivs.
Citera
2013-07-28, 11:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Är garanterat mer insatt än dig. Skulle aldrig prata med polisen, tyvärr.

Vad är du "garanterat mer insatt i"? Vad som hänt Id@? Eller menar du var DB suttit häktad osv...?

För att säga att man inte känner någon så tycks du ha stenkoll (iaf utger du dig för det) på en person du inte känner.
Citera
2013-07-28, 11:06
Medlem
yuccapalms avatar
Detta är väl FH eller? Har inte sett någon bild på honom förrut..

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/941701_10201222909763362_267507389_n.jpg
Citera
2013-07-28, 11:10
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuccapalm
Detta är väl FH eller? Har inte sett någon bild på honom förrut..

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/941701_10201222909763362_267507389_n.jpg

Ja han såg ju älskvärd och timid ut!
Citera
2013-07-28, 11:11
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Redan när AJ bad DB och FH om hjälp borde en moralisk klocka ringt om att detta är FEL, vissa grejer ställer man inte upp på och han borde inte begärt detta av sina vänner. Bör finnas en klar gräns hos alla människor då vi till skillnad från djuren VET vad som är rätt och fel och har ett VAL att agera därefter. DB och FH kunde sagt, -NEJ vi kan hjälpa dig med mycket aldrig detta... Nej AJ, vi vädjar till dig att gå till Polisen.. VAFAN en ung oskyldig Kvinna???

Jag misstänker att de ångrar sig svårt nu...

Människan är ganska svag generellt och alla beskriver AJ som väldigt dominants, manipulativ, övertygande, skrämmande. FH beskrivs som en som gör vad man säger till honom och DB var kanske insnärjd av lojalitet och kände kanske att han stod i skuld. AJ bjöd (om han uppfyllde vad han lovar på facebook) DB på resa "all inclusive" när han var som mest nere efter faderns och broderns död. De har kanske delat allt i vått och torrt (bokstavligen). AJ har kanske hjälpt honom ur trubbel med rättvisan...

När de ställs inför detta - oförberedda, mitt i natten, onyktra (?) - gör de ett övervägt beslut? Eller blir de kallade till platsen utan att veta vad det gäller, sen står de plötsligt där i en blodig lgh med en död flicka framför sig. (OBS, jag diktar på nu för att föreställa mig scenariet, vet inte om de visste innan eller om de var upp i lägenheten). Men, jag föreställer mig att man får panik och kanske en inarbetad polisnojja slår till?

Om AJ är den manipulativa person han beskrivs som så vet han precis vilka knappar han ska trycka på för att få DB att göra som han vill. Jag säger inte det var rätt av dem att hjälpa till. Försöker bara förstå hur det kan hända. Ni kanske känner till experimentet där man fick helt vanliga studenter att ge (som de trodde) elschocker till försökspersoner. Människan är inte så stark som vi vill tro. De flesta faller för grupptryck, påverkan, situationen. Det finns de som står upp för rätt och fel. Som vågar säga ifrån. Men det gällde inte dessa två.
Senast redigerad av TigerKid 2013-07-28 kl. 11:16.
Citera
2013-07-28, 11:11
Medlem
Citat:
Skiter i vad folk i tråden tror, tycker och tänker, men detta ska vara lilla Stellan tillsammans med sin vän och även hunden som födde hans valpar: http://www.ladda-upp.com/bilder-a/stellan-715.jpg

Gammal bild! Legat på Facebook ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in