2013-07-23, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
https://www.flashback.org/sp44360426

Men sen skrev personen att datumet blev fel, iakttagelsen är den natten hon försvann.

Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Här är uppgiften!

https://www.flashback.org/sp44360426

Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Inlägg 11139
Är det inte samma "pz" som är djupt engagerad i religionsforumet. Det räcker att läsa andra trådar för att se vad det är för en extrem fundamentalistisk konspirationsretoriker. Bra att han har vaknat nu ur sina meditationer och djupa bönestunder.

"Samtidigt försätter sökandet efter den försvunna kvinnan och polisen får fortfarande in en hel del tips i ärendet. Bland annat kom det i torsdags kväll ett som har gjort att misstankarna i ärendet stärks. Enligt Thord Haraldsson har rubriceringen i dag formellt ändrats från människorov till mord. Efter att polisens tekniker rådgjort med en rättsläkare har man kommit fram till att kvinnan med stor sannolikhet inte kommer att hittas i livet." http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2261741-dannebacken-misstankta-omhaktade
Citera
2013-07-23, 21:27
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
När vi nu är inne på ämnet porten, bilen osv - har jag helt fel eller var det så att det förutom att det nämnts en bloddroppe utanför porten, också har nämnts nåt om en droppe till, en bit bort?
Minns jag galet?
En utanför porten har nämnts, var det en granne?
Det kan vara samma droppe som vandrat en bit bort, i tråden
Citera
2013-07-23, 21:32
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Vad skulle handskarna ha med silvertejpen att göra?

MTGM skull väl aldrig slänga kvar tejp som han lämnat avtryck på. Därför nämnde jag handskar.
Citera
2013-07-23, 21:32
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
En utanför porten har nämnts, var det en granne?
Det kan vara samma droppe som vandrat en bit bort, i tråden

Hm, jag är ganska säker på att det har stått nånstans men OM det stämmer, om nån är duktig på Googlesökning, kan det lägga nån pusselbit om ja, bilen utanför porten, vilket håll bilen i så fall åkte därifrån osv.

Eller så minns jag helt enkelt fel och vi släpper det
Citera
2013-07-23, 21:34
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilGyllenhake
Är det inte samma "pz" som är djupt engagerad i religionsforumet. Det räcker att läsa andra trådar för att se vad det är för en extrem fundamentalistisk konspirationsretoriker. Bra att han har vaknat nu ur sina meditationer och djupa bönestunder.

"Samtidigt försätter sökandet efter den försvunna kvinnan och polisen får fortfarande in en hel del tips i ärendet. Bland annat kom det i torsdags kväll ett som har gjort att misstankarna i ärendet stärks. Enligt Thord Haraldsson har rubriceringen i dag formellt ändrats från människorov till mord. Efter att polisens tekniker rådgjort med en rättsläkare har man kommit fram till att kvinnan med stor sannolikhet inte kommer att hittas i livet." http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2261741-dannebacken-misstankta-omhaktade

Ja, men oavsett, en sån person kan fortfarande ha ögon att notera saker med? Det där tycker jag var lite onödigt i alla fall. Dra in andra forumtrådar, suspekta eller inte suspekta, in hit och förringa nåt som faktiskt kan vara nåt som personen har sett?
Citera
2013-07-23, 21:34
Medlem
Decrypters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Jag uttryckte mig klumpigt. Det är givetvis bara spekulationer från min sida. Jag drog slutsatsen eftersom de inte verkar ha något som binder en specifik gärningsman till försvinnandet. Hade de haft det vore han häktad idag.

Att de inte skulle ha hittat några spår & att de inte har något som binder en gärningsman är 2 helt skilda saker. Så ja, självklart skulle de ha häktat person(er) som de kan binda till försvinnandet.
Citera
2013-07-23, 21:38
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Den uppgiften har jag missat.. om s40.. Säker källa?
Finns flera vittnen varav en har skrivit i tråden och ett par andra har inte.
Citera
2013-07-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
MTGM skull väl aldrig slänga kvar tejp som han lämnat avtryck på. Därför nämnde jag handskar.
OK, då förstår jag. Men om han hade handskar kunde han lämnat en överbliven ölburk också ...
Citera
2013-07-23, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ja, men oavsett, en sån person kan fortfarande ha ögon att notera saker med? Det där tycker jag var lite onödigt i alla fall. Dra in andra forumtrådar, suspekta eller inte suspekta, in hit och förringa nåt som faktiskt kan vara nåt som personen har sett?
Jag säger inte att personen inte skulle ha sett om bilen kört förbi. Kan tänka mig att DB satt vid ratten och att FH satt bredvid i passagerarsätet. AJ stod då troligtvis vid porten och väntade. FH och AJ gick upp till lägenheten, lindade in I*a i sopsäckar medan DB satt utanför i bilen. Någon måste ha sett dom när de begav sig därifrån.
Citera
2013-07-23, 21:44
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Någon som vet om dörrmattan i I*as port var av storlek ordinär dörrbredd eller var den större, typ som i varuhus?

Jag hyser fortfarande förhoppningar om att den är otymplig så GM kan ha lämnat dna på den. Text i form av hudskrap. Lite svårare att bortförklara det än dna i lägenheten.
Det binder honom inte till något brott. Tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Decrypter
Att de inte skulle ha hittat några spår & att de inte har något som binder en gärningsman är 2 helt skilda saker. Så ja, självklart skulle de ha häktat person(er) som de kan binda till försvinnandet.
Du verkar vara klipsk så du löser nog det här.
Citera
2013-07-23, 21:45
Medlem
panzertaxs avatar
Otroligt vilka vändningar detta tar, men ett par PM som verkade trovärdiga har svängt helt till att visa sig vara illusionister. Polisen är informerad, vet ej om IP går att spåras.

Dagens sök gav inte mer än vad MPS brukar säga, "vissa fynd". Dessa är lämnade till polisen, en del saker var inte helt ointressanta. Saknar fortfarande liket som lär vara rejält ruttet nu i denna värme. AJ var har du kastat henne?
Citera
2013-07-23, 21:46
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilGyllenhake
Jag säger inte att personen inte skulle ha sett om bilen kört förbi. Kan tänka mig att DB satt vid ratten och att FH satt bredvid i passagerarsätet. AJ stod då troligtvis vid porten och väntade. FH och AJ gick upp till lägenheten, lindade in I*a i sopsäckar medan DB satt utanför i bilen. Någon måste ha sett dom när de begav sig därifrån.

Bara onödigt att dra in andra trådar nån skriver i men vi släpper det nu.

Undrar om dessa herrar ens visste vad de kom fram till, scenen som väntade? Bilen blev ju sedd köra mot adressen (och ja, säkert även ifrån adressen kanske?)
Senast redigerad av bokfodral 2013-07-23 kl. 22:18. Anledning: Ändrade från personer till enbart bilen blev sedd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in