2013-07-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedyck
Är det nån som vet vad som händer om man tackar ja och inte dyker upp på uppropet?

Du förlorar din plats.
Citera
2013-07-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkemacho
Du förlorar din plats.
Tack för svar. Så jag blir inte bannlyst därifrån för att jag tagit upp en plats eller liknande?
Citera
2013-07-26, 10:52
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedyck
Tack för svar. Så jag blir inte bannlyst därifrån för att jag tagit upp en plats eller liknande?

Nej inget mer händer mer än att du blir av med din plats. Fritt fram att söka samma utbildning nästa år med samma förutsättningar.

Alla(?) utbildningar har ett överintag, dvs de tar in några fler än vad som får plats egentligen. För man vet att det alltid är några som inte dyker upp på uppropet.
Citera
2013-07-26, 13:37
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeldonPooper
Någon annan än jag som fått spydiga svar från chalmers antagningsenhet?

Avslutar svar på frågor med "..." t.ex och nu sist så vidarebefordrade hon mailet till en kollega som svarade. Denna kollegan glömde antagligen radera det den ja mailat med först vidarebefordrade det med. Det stod

"Kan ni försöka svara honom. Jag har redan svarat honom på två andra mail…men han ger sig inte…"

Känns ju lagom seriöst.

Värt o tillägga är att jag har skickat 3 mail sammanlagt med OLIKA frågor och ämnen. Så hennes beteende är helt obefogat.

http://www.aftonbladet.se/tipsa/

Någon tusenlapp bör du kunna få. I alla fall om du är svart.
Citera
2013-07-26, 13:38
Medlem
Loggade nyss in på antagning.se och det finns en gul ruta i högra hörnet som säger att jag måste tacka ja till min plats trots att jag redan gjort det. Är det så för er också? Lite nervös.

EDIT: Var visst så för alla
Senast redigerad av Xhac 2013-07-26 kl. 13:41.
Citera
2013-07-26, 14:32
Medlem
Strax innan första urvalet kördes så lade jag till ett par sena anmälningar, i ren panik. Dessa hade ännu ej hunnit handläggas, men jag blev iaf antagen till mitt förstahandsval. Jag har tackat ja till platsen.
Nu har de dock hunnit behandla mina sena ansökningar. Jag hoppas på att dessa stryks automatiskt när andra urvalet körs eftersom de har lägre prioritet än det jag blev antagen (och tackade ja) till. Om inte, vad händer?
Citera
2013-07-28, 04:06
Medlem
cancanmans avatar
Hur funkar detta med sen anmälan?

Brorsan vill läsa två utbildningar samtidigt, en "vanlig" på heltid och en utbildning som går helt på distans (även den heltid). Han blev antagen till den första utbildningen nu i urval 1 men distansprogrammet blev struket då han blivit antagen till för mkt poäng. Kan man nu göra en sen anmälan på programmet han har på andra prioriteringen och bli antagen på det också? Eller blir programmet på prio 1 struket?

Tänkte just på detta med att man inte får bli antagen till fler än 45 hp per söktillfälle, gör man en sen anmälan så räknas väl den som ett "separat" tillälle ?

Ursäkta om det blev rörigt med frågan, all hjälp uppskattas
Citera
2013-07-31, 13:55
Medlem
Lever för tillfället i en tid av ovisshet. Med bara några dagar kvar till det andra antagningsbeskedet sänder jag detta meddelande i hopp om att någon vänlig själ där ute kan bringa klarhet i mitt mörker. Alltså: bedöma mina chanser till antagning.

Ligger som reserv 56 (BI) av 191 antagna på juristprogrammet på Göteborgs universitet.

Personligen så tycker jag att det ser mörkt ut. Men så är jag också en vilsen och okunnig människa.

Kamrater - jag skulle uppskatta en kvalificerad gissning/bedömning. Ge mig en portion sanning.

Tacksam för svar
Citera
2013-07-31, 15:16
Medlem
Fick ett mail om att nu är det dags att söka studiemedel.
Jag har inte fått tag i lägenhet, kommer därför bo hemma-behöver inte lån.
Men får jag tag i lägenhet-behöver jag lån.
Kan jag ändra detta under terminens gång? Säg att jag börjar med enbart bidraget men sedan hittar boende och då ansöker om lån.
Tack
Citera
2013-07-31, 15:16
Medlem
ValleVattenskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jlswede04
Lever för tillfället i en tid av ovisshet. Med bara några dagar kvar till det andra antagningsbeskedet sänder jag detta meddelande i hopp om att någon vänlig själ där ute kan bringa klarhet i mitt mörker. Alltså: bedöma mina chanser till antagning.

Ligger som reserv 56 (BI) av 191 antagna på juristprogrammet på Göteborgs universitet.

Personligen så tycker jag att det ser mörkt ut. Men så är jag också en vilsen och okunnig människa.

Kamrater - jag skulle uppskatta en kvalificerad gissning/bedömning. Ge mig en portion sanning.

Tacksam för svar

Ser mörkt ut - men man vet ju aldrig.
Citera
2013-08-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl1
Fick ett mail om att nu är det dags att söka studiemedel.
Jag har inte fått tag i lägenhet, kommer därför bo hemma-behöver inte lån.
Men får jag tag i lägenhet-behöver jag lån.
Kan jag ändra detta under terminens gång? Säg att jag börjar med enbart bidraget men sedan hittar boende och då ansöker om lån.
Tack

Finns en tråd om CSN. Men svaret är: ja, du får söka lån/whatever från CSN/försäkringsskassan närhelst du känner för det.
Citera
2013-08-02, 12:03
Medlem
asdyaos avatar
Var hittar jag mitt antagningsbesked under tiden som urval två pågår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in