2013-07-18, 09:08
Medlem
shevitas avatar
Komigen nu.. någon?
Citera
2013-07-18, 09:36
Medlem
Epikuros7s avatar
Jag tänkte bara för säkerhets skull fråga er ifall ni också ser 'Skicka in senast 2013-07-31" på antagningen även ifall ni redan har svarat?

Ifall man har svarat så tycker jag väl logiskt att man också har skickat in. Men det blir lite diffust då de använder två olika uttryck på det här sättet. De menar nog att man kan ändra sitt svar tills den 31a. Jag kommer nog inte ha tillgång till internet mot slutet av månaden. Kan jag försäkra mig att ni som har svarat också ser den gula rutan som säger att ni måste skicka in? Jag tolkar det som att ingen mer handling krävs från min sida?

Förlåt om jag är lite otydlig. Jag mejlade antagningen och de hade ingen aning om vad jag menade.
Senast redigerad av Epikuros7 2013-07-18 kl. 09:41.
Citera
2013-07-18, 10:23
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epikuros7
Jag tänkte bara för säkerhets skull fråga er ifall ni också ser 'Skicka in senast 2013-07-31" på antagningen även ifall ni redan har svarat?

Ifall man har svarat så tycker jag väl logiskt att man också har skickat in. Men det blir lite diffust då de använder två olika uttryck på det här sättet. De menar nog att man kan ändra sitt svar tills den 31a. Jag kommer nog inte ha tillgång till internet mot slutet av månaden. Kan jag försäkra mig att ni som har svarat också ser den gula rutan som säger att ni måste skicka in? Jag tolkar det som att ingen mer handling krävs från min sida?

Förlåt om jag är lite otydlig. Jag mejlade antagningen och de hade ingen aning om vad jag menade.
Ja, så ser det ut för alla. Det är helt klart lite tokigt, det håller jag med om. Du är inte ensam om att någon gång ha undrat över detta
Citera
2013-07-18, 11:12
Medlem
Epikuros7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ja, så ser det ut för alla. Det är helt klart lite tokigt, det håller jag med om. Du är inte ensam om att någon gång ha undrat över detta

Tackar. Jag misstänkte att det var så det låg till. Men jag hade nog inte kunnat njuta av semestern helt med misstanken i bakhuvudet.
Citera
2013-07-18, 13:16
Medlem
Någon annan än jag som fått spydiga svar från chalmers antagningsenhet?

Avslutar svar på frågor med "..." t.ex och nu sist så vidarebefordrade hon mailet till en kollega som svarade. Denna kollegan glömde antagligen radera det den ja mailat med först vidarebefordrade det med. Det stod

"Kan ni försöka svara honom. Jag har redan svarat honom på två andra mail…men han ger sig inte…"

Känns ju lagom seriöst.

Värt o tillägga är att jag har skickat 3 mail sammanlagt med OLIKA frågor och ämnen. Så hennes beteende är helt obefogat.
Citera
2013-07-18, 13:33
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeldonPooper
Någon annan än jag som fått spydiga svar från chalmers antagningsenhet?

Avslutar svar på frågor med "..." t.ex och nu sist så vidarebefordrade hon mailet till en kollega som svarade. Denna kollegan glömde antagligen radera det den ja mailat med först vidarebefordrade det med. Det stod

"Kan ni försöka svara honom. Jag har redan svarat honom på två andra mail…men han ger sig inte…"

Känns ju lagom seriöst.

Värt o tillägga är att jag har skickat 3 mail sammanlagt med OLIKA frågor och ämnen. Så hennes beteende är helt obefogat.

Varför tänker du inte över dina mail och skriver ett samlat, sansat mail med alla frågor? Nu är det ju för sent, men i framtiden så är det något du bör tänka på.
Citera
2013-07-18, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Varför tänker du inte över dina mail och skriver ett samlat, sansat mail med alla frågor? Nu är det ju för sent, men i framtiden så är det något du bör tänka på.
Man får följdfrågor eller liknande.

Nu var inte alla mail avsedda till denna personen utan det sista skickades till denne då den ja hänvisades till skickade ett autosvar om att hon var på semester.
Citera
2013-07-18, 14:30
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Osäker på om jag är rätt ute med denna fråga men hittar inget mer passande;

Ska läsa Kinesiska A i Uppsala nu till hösten. När jag är klar med den, har jag behörighet till Kinesiska: Grundkurs A i Lund eller något då?
Citera
2013-07-19, 13:39
Medlem
Rhymenocerozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sckrz-krk
Om ekonomi åsyftar ekonomie kandidat på LU:
Medelmåttig chans. Prognosen beror som sagt på många olika faktorer, som du inte har tagit med i ditt inlägg och som jag inte orkar ta reda på.

Tack för svar. Tyvärr är det svårt att jämföra med föregående år, då utbildningen har gått från att ta in 150 stycken, till att ta in 350 stycken. Men så här såg det ut förra året:

Urval 1: HT2012 Ekonomie kandidatprogram BI 21.10 antagna: 118 reserver: 1771
Urval 2: HT2012 Ekonomie kandidatprogram BI 21.06 antagna: 77 reserver: 762

Urval 1: HT2013 Ekonomie kandidatprogram BI 21.20 antagna: 223 reserver: 2671

Om man kan få ut någon prognos från detta vet jag inte. Men det kanske hjälper lite.

Tack för svar!
Citera
2013-07-19, 13:43
Medlem
Rhymenocerozs avatar
Och som följer till mitt ovanstående svar: 25 stycken i överintag på den totala intagningen som omfattar HP, B1 och B2. Hoppas detta hjälper och om någon kan få fram en kvalificerad gissning!

Sedan står jag som 4:e reserv på handels i Göteborg, mina chanser där? I min grupp, b1, togs det in 108 personer i år.

Tack på förhand!
Citera
2013-07-23, 16:21
Medlem
touchtoess avatar
Tjenare alla studenter/blivande studenter.

Jag har en fundering. Jag har kommit in på Kriminologi I vilket är en kurs på 15 hp. Jag har tackat ja till den platsen men nu i efterhand har jag funderat på att göra en sen anmälan på ett program. Vad händer då? Har jag fortfarande kvar min plats på Kriminologi I om jag gör sen anmälan och (mot förmodan) kommer in på det programmet?

Väldigt tacksam för svar!
Senast redigerad av touchtoes 2013-07-23 kl. 16:28.
Citera
2013-07-25, 19:32
Medlem
Är det nån som vet vad som händer om man tackar ja och inte dyker upp på uppropet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in