2013-07-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Köper Bayerns Reus nu? Dom förlorade ju mot Dortmund, nu måste de väll köpa ytterligare nyckelspelare? Inget lag får väll vara bättre än dom?

Fast Bayern ville köpa Reus, men han föredrog Dortmund istället. Bayern fick då nöja sig med Shaqiri, men de tog "revansch" genom att köpa Göte i våras.
2013-07-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Fellaini är ju en betydligt mer "färdig" spelare än vad både Thiago & Strootman man. dessutom en helt annan spelartyp än framför allt Thiago. Jag skulle säga att jag skulle välja Strootman över Fellaini men det känns def inte som att någon av dessa herrar är starkast i den delen av mittfältet (att spela ihop med Carric) som vi verkligen behöver förstärka. Fellaini skulle vara bra att få in i truppen men jag ser honom verkligen inte som en given startspelare som ex Thiago, Cesc eller Modric skulle ha varit.

Jag håller med. Ser han som en bra Fletcher. Man U behöver lite stål på mittfältet. Sen hade man behövt en kreativ mittfältare också.
2013-07-28, 00:12
Medlem
Enligt the Guardian, som i regel brukar försöka undvika att skriva strunt, har Bale nu blivit arg på Tottenham för deras ovilja att sälja honom. Detta trots att Real Madrid tydligen skall vara beredda att betala €100m för honom.

http://www.guardian.co.uk/football/2013/jul/27/gareth-bale-real-madrid-tottenham-hotspur

Om detta är sant, ett sätt för Bale att tvinga fram ett bättre kontrakt eller påhitt alltihop vet jag inte. Men om nu Real verkligen är beredda på att betala en sådan stor summa (det skulle bli den dyraste affären någonsin) vore det väl nästan galenskap av Spurs att tacka nej hur bra han än må ha varit. Jag vill verkligen inte bli av med honom, han är fantastisk spelare med en spelstil jag älskar, men allt har sitt pris och för €100m överstiger man nog Bales.
2013-07-28, 00:22
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Enligt the Guardian, som i regel brukar försöka undvika att skriva strunt, har Bale nu blivit arg på Tottenham för deras ovilja att sälja honom. Detta trots att Real Madrid tydligen skall vara beredda att betala €100m för honom.

http://www.guardian.co.uk/football/2013/jul/27/gareth-bale-real-madrid-tottenham-hotspur

Om detta är sant, ett sätt för Bale att tvinga fram ett bättre kontrakt eller påhitt alltihop vet jag inte. Men om nu Real verkligen är beredda på att betala en sådan stor summa (det skulle bli den dyraste affären någonsin) vore det väl nästan galenskap av Spurs att tacka nej hur bra han än må ha varit. Jag vill verkligen inte bli av med honom, han är fantastisk spelare med en spelstil jag älskar, men allt har sitt pris och för €100m överstiger man nog Bales.
Helt otroligt att spurs tackar nej till ett sådant bud isf, man skulle kunna få in 4/5 klasslirare för dom pengarna. Men som alla vet, har Daniel Levy bestämt sig för att Bale inte är till salu så kommer han inte lämna.
Senast redigerad av Axezz 2013-07-28 kl. 00:29.
2013-07-28, 00:24
Medlem
Forever Winters avatar
Jag har aldrig fattat det där med spelare som är sura för att klubben inte säljer dom. Det borde de väl ha tänkt på innan de skrev på kontraktet. Om du nu inte vill spela för Spurs så kanske du inte skulle ha skrivit kontrakt med dom...
Sedan att RM är beredda att lägga en sån summa på en spelare är bara helt sjukt. Har dom panik?
2013-07-28, 00:32
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Helt otroligt att spurs tackar nej till ett sådant bud isf, man skulle kunna få in 4/5 klasslirare för dom pengarna. Men som alla vet, har Daniel Levy bestämt sig för att Bale inte är till salu så kommer han inte lämna.
Fast det där är att generalisera, vilka klasslirare vill gå till ett spurs som säljer sin överlägset största stjärna.

Inte varit ett dugg orolig över att Bale ska lämna, men att Guardian går ut med detta tyder på att spurs har ett problem
2013-07-28, 00:37
Bannlyst
Citat:

Har jag missat nåt eller?

hur FAN kan Bale vara värd 100 milj euro? Helt sjukt vilka summor det rör sig om. Och folk klagar på nyrika lag som City och PSG.
2013-07-28, 00:38
Medlem
Arsenal har lagt ett nytt bud på Suarez där de hoppas att de blir klart lördag nästa vecka.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/arsenals-luis-suarez-transfer-liverpool-2096477#ixzz2aHh35HKk
2013-07-28, 00:45
Medlem
svulles avatar
Nu har jag inga sympatier för varken Bale, Real Madrid eller Tottenham. Men, hur kan det ha gått så långt att Real Madrid är beredda att betala 86,3 miljoner pund för Bale, och göra honom till tidernas dyraste värvning?

Bale i all ära. Men det är ju vansinne. Vad tycker ni Madrid-fan själva över att klubben är beredd att kasta ut dessa summor på honom? Varför då inte köpa Lewandovski och spara en hel del pengar? Jag tycker det är helt absurt. Jag följer Tottenham ganska väl ändå, och visserligen gjorde Bale en fantastisk säsong, men man får nog finna sig i att han var i sitt livs form då. Och är det värt 86 miljoner pund? Förmodligen inte. Lägg därtill att han är skadebenägen.

Nu tror jag Bale blir kvar och att det budet är fångat ur vinden. Aldrig att Spurs kan tacka nej till ett sådant bud. Men det är ändå galet hur summorna för transfers har blivit. 500+ för Suarez? What the..
2013-07-28, 00:50
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Arsenal har lagt ett nytt bud på Suarez där de hoppas att de blir klart lördag nästa vecka.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/arsenals-luis-suarez-transfer-liverpool-2096477#ixzz2aHh35HKk
Enligt "pålitliga" daily mirror.
Senast redigerad av Axezz 2013-07-28 kl. 00:56.
2013-07-28, 01:00
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Nu har jag inga sympatier för varken Bale, Real Madrid eller Tottenham. Men, hur kan det ha gått så långt att Real Madrid är beredda att betala 86,3 miljoner pund för Bale, och göra honom till tidernas dyraste värvning?

Bale i all ära. Men det är ju vansinne. Vad tycker ni Madrid-fan själva över att klubben är beredd att kasta ut dessa summor på honom? Varför då inte köpa Lewandovski och spara en hel del pengar? Jag tycker det är helt absurt. Jag följer Tottenham ganska väl ändå, och visserligen gjorde Bale en fantastisk säsong, men man får nog finna sig i att han var i sitt livs form då. Och är det värt 86 miljoner pund? Förmodligen inte. Lägg därtill att han är skadebenägen.

Nu tror jag Bale blir kvar och att det budet är fångat ur vinden. Aldrig att Spurs kan tacka nej till ett sådant bud. Men det är ändå galet hur summorna för transfers har blivit. 500+ för Suarez? What the..

Jag håller med dig om allt förutom att Bale skulle vara skadebenägen. Hade du sagt det för tre år sedan hade jag varit benägen att hålla med men förra säsongen missade han bara tre matcher i ligan på grund av skada, säsongen innan det en match. Säsongen 10/11 missade han en hel del matcher men den främsta anledningen till det var en idiottackling av Charlie Adam som hade brutit benet på vem som helst.
2013-07-28, 03:14
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:

Har de inte gjort en Aftonbladet och översatt Marcas sedvanliga trams nästan rakt av då? Varken sky sports eller bbc har ju hängt på än (väl?) vilket de förmodligen hade gjort om det nu vore som marca påstår och det hade läckt.

Sen känns det dock oroande att Bale har varit nästintill osynlig i Hong Kong.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in