Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-07-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan6.0
Sverigedemokraterna är internationellt väldigt snälla. De är mjukare än vad Danskt Folkparti är. I princip är de bara marginellt tuffare än UKIP när det kommer till nationalism och invandringspolitik. Ja, de är till och med snällare än Danskt Folkparti. Mycket beror som sagt på att Åkesson har dragit dem åt det hållet sedan han tog över 2005. Jag förstår också att deras mål är att maximera väljargrupper och nå 30 procent. Åkesson gör ett fantastiskt jobb. Vid sidan av Nigel Farage tycker jag nog att Åkesson är den främsta alternativa högerledaren i Europa.

Åkessons politiska instinkter är mycket skarpa och framför allt är han realist. Han har fattat att antingen tar SD över showen eller så är det bara att lägga ner. Då räcker det inte med invandringskritik eller att gnälla på journalistkåren. Partiet måste visa att de är bäst på alla områden. Men det är få inom partiet som kan leva upp till målsättningarna. En av dem är dock riksdagsledamot Josef Fransson som flirtat med landsbygdsväljare och kritiserat ovetenskapligheten inom Miljöpartiet. Hade SD fler som honom skulle det kanske finnas en chans.

Vad jag tror kommer hända är att SD misslyckas, och utvecklingen i Sverige går utför som en konsekvens av detta. De samhällsekonomiska konsekvenserna av massinvandringspolitiken är på väg ifatt och till slut smäller det. I framtiden kommer kanske Kasselstrand ta över, och jag tror hans mer radikala syn på saker kan vara det som behövs när den tiden är inne. Han är inte i närheten av Åkesson som kommunikatör betraktad, men som politiker upplever jag honom som mer professionell och med mer djup. Men vi får se hur det blir.

Citat:
Ja, det kommer det. I princip kan du inte på riktigt assimilera en grupp om du inte ger dem förutsättningar för att assimileras. Eftersom etablissemanget vill se muslimerna (och inte bara dem) boenden i ghetton och där deras huvudsakliga sysselsättning är arbetslöshet eller lågt betalda jobb så kommer de naturligtvis inte "integreras". Vidare så det uppenbart att lejonparten av alla muslimer (nu när vi pratar om dem) inte delar den vänsterliberal agendan för fem öre. Etablissemanget letar med ljus och lyckta efter en "religiös" och "liberal" muslim men som det här DN-reportaget visade så måste de åka till en marginaliserad gaymoske i Paris för att tala med någon. De kunde ju ringa Mohammed Omar som har öppnat HBTQ-moske men det tror jag inte media vill göra.

Utmärkt sammanfattning. Förekomsten av muslimer i svenska samhället behöver inte vara ett jätteproblem, men när de på grund av en vansinnig politik bildar en rasifierad underklass då kan det bara gå riktigt illa. Det svenska etablissemanget har inte minsta koll på vad de håller på med.

Citat:
Är homofiler och judar viktiga väljargrupper för SD? Jag skulle inte tro det. Ledningen tror säkert det men det är också allt. De är inte viktiga väljargrupper för någon eftersom de är så få. Jag har för mig att judarna utgör 0,1-0,2 procent av befolkningen och homofilerna utgör 2-3 procent av befolkningen. Du kanske känner till att Geert Wilders försök att få med nederländska judar på det antimuslimska skeppet misslyckades. Jag tror han fick 0,2 procent av de judiska rösterna. Jag har för mig att det mer muslimer som röstade på honom. De nederländska judarna föredrog ett litet regionalt kalvinistiskt extremistparti framför honom. Det är ingen som tror (inte ens i USA) att judarna är en viktig väljargrupp på grund av deras demografiska storlek. De är en viktig väljargrupp eftersom det är den rikaste religiösa och etniska gruppen i USA och politikerna vill ha deras pengar och inflytande. Det är förövrigt de sionistiska och rika judarna man vänder sig till. Vad arbetarklassens judar tycker och tänker skiter man i.

Skälet till varför antiislamism är framgångsrikt beror på att du kan tala om "ideologi" och "religion" istället för ras och etnicitet. Sedan är det inte många som gillar att slöjor, mosker och att få deras gnäll och krav i ansiktet hela tiden. Det är inte judar som tänder eld på din bil - de kanske lagligt spelar bort dina besparingar och ljuger för dig genom media men de tänder inte eld på din bil. Muslimer är ogillade för att det är en visuell minoritet och ingen gillar visuella minoriteter. Ja, till och med de liberala judarna avskyr visuella minoriteter. I synnerhet de ortodoxa judarna. Judisk Krönika varnar till och med för den negativa "demografiska utvecklingen" i Israel på grund av de ortodoxa blir fler. De föder nämligen fler barn än de liberala judarna.

Du har nog rätt i det du skriver om att judar och homosexuella är marginella och svårflörtade väljargrupp. Men assimilerade invandrare är en desto större kategori och de inser också i högre utsträckning hur destruktivt islamism är.

Citat:
Ja, det går uppenbarligen bra för dem men vi får inte glömma bort att när det går bra för dem så talar vi om dem som ett parti med 680 röster. Så bra för dem är 10 000 röster och det är ungefär där de skulle kunna ligga i valet 2014 om de lade manken till och inte var som Varnagel och Staybullet.
Visst. Jag tror det bara finns en begränsad marknad för den politik SvP marknadsför, och när de exploaterat den kommer de köra fast.

/SD-trollet
Citera
2013-07-27, 02:10
Medlem
Citat:
Klart ni försökte. Hur som helst var ni där och skrek och det var helt onödigt och provokativt. Ni fick vara med i media när idioten Mona Sahlin försökte förstöra ert möte. Sådant är bra för er.

Jag har redan gett min version av saken och nöjer mig med det. Det bör dock tilläggas att du förmodligen skulle kalla precis vad som helst som SvP stod bakom som störande, oavsett om det så var en vanlig flygbladsutdelning

Citat:
Det spelar liksom ingen roll. Ni skall inte vara där och skrika. Det är inte er scen. Den här typen av attityd är det som gör att folk undrar vad det är för fel på er och den störande vänstern. Den svenska borgerligheten är förvisso vulgär och dum i huvudet men de går inte ut och förstör andras torgmöten eller andras tal.

Ja det var förstås hemskt av oss att vi tvingade Reinfeldt att skjuta upp sitt tal i hela 10 sekunder.

Den svenska borgligheten är inte bara dum i huvudet utan också extremt feg. Det är därför som man aldrig kommer på något själv och aldrig vågar genomföra det ens om man kommer på det. För vår del så var det en lyckad PR-kupp som visade att vi är den enda oppositionen mot etablissemanget

Citat:
Undergång vet jag inte...

Visst rör det sig om en undergång när vi blir en minoritet i våra egna länder. Det kommer till slut att resultera i inbördeskrig och etnisk rensning och svenskarna kommer antingen att försvinna med en smäll eller ett pip såvida de inte lyckas ändra på situationen.

Citat:
I etablissemanget? Tja, jag är inte överens med dem om deras liberala invandringspolitik eller normativ mångkulturalism. Jag vill ha en mycket restriktiv invandringspolitik, återvandringsprogram samt assimilering av de invandrarna som är kvar. I princip vill jag väl ha en implicit etnonationalism men med möjlighet för invandrare och icke-vita att bli en del av den. Om de är i en liten minoritet är det inga problem. Nu är problem att de är många och därför kan ingen naturlig assimileringspolitik ske.

Men då är förstås frågan varför du ständigt förtalar SvP när de egentligen står för en invandringspolitik som enligt dig själv ligger närmast din egen ståndpunkt, låt gå att det finns vissa mindre skillnader. Ett liberaliserat SvP borde ligga dig närmare än ett lika liberaliserat SD.

Citat:
Problemet är som sagt att de är för många och därför är assimilering svårt - frågan är om vi inte gått över vad som är möjligt att assimilera även med tuffa metoder. Vad jag vet är dock att om vi började införa en assimileringspolitik skulle många invandrare flytta på sig. Sedan skulle vi kunna göra det mycket svårt att få medborgarskap. Efter detta kan man snyggt se till så att svenska medborgare har förtur för välfärd och jobb. Det kommer inte krävas speciellt mycket för att få en frivillig massutvandring. Jag har för mig att det var kommunistpartiet i Bulgarien som införde litet lagar mot muslimsk religionsutövning på 1960-talet. Resultatet? Över 250 000 turkiska muslimer flyttade hem till Turkiet. Ta det här med omskärelse av pojkar. Vi har 400 000 muslimer i Sverige och 20 000 judar. Vad tror du de kommer göra om det förbjuds? Fan, vi kan ju införa samma lagstiftning som vi har mot omskärelse av kvinnor. De kommer inte tåla det och så kommer de flytta härifrån. De kommer inte vilja anpassa sig och därför kommer de flytta. En del kommer naturligtvis stanna, kanske ganska många men flertalet kommer flytta härifrån. Det behövs ingen rasistisk politik för att få bort folk - det räcker med att tvinga folk anpassa sig och göra det svårt för dem som vägrar.

Visst är det så att om vi inför dina förslag så kommer en del invandrare att lämna landet då de annars tvingas överge en del av sina kulturella sedvänjor. Jag är emellertid mer dyster än dig på den punkten och jag tror att en stor andel invandrare kommer att stanna kvar helt enkelt eftersom de är här av ekonomiska anledningar och dessa förutsättningar måste bort för att de ska försvinna. Vad som främst skulle behövas är att invandrare inte skulle få tillåtas uppbära bidrag eller få ta del av andra förmåner av välfärdsstaten. Det är också väldigt svårt att utesluta de invandrare som redan är här och är svenska medborgare från välfärdssystemet, jobb och liknande såvida de inte självmant lämnar landet på grund av de assimileringsprocesser som du beskrev.

Sen så är problemet förstås att de svenska genetiska intressena fortfarande är hotade eftersom det svenska folket förväntas ställa upp på något som de inte har någon nytta av. Varför skulle vi acceptera genetiskt avlägsna invandrare i det här landet, även om de är betydligt färre än vad de är nu, när deras närvaro direkt motverkar våra etniska genetiska intressen? Visst, man kan kanske diskutera enstaka begåvade invandrare som genom nya uppfinningar och liknande lyckas öka landets bärkraft ordentligt (dvs hur många människor som kan leva i Sverige med hänsyn till yta och resurser mm) men detta kan knappast röra sig om något annat än ett mycket litet antal människor.

Varför ska vi acceptera någon invandrare här alls när vi inte har något att få ut av det utan till och med tar skada av det?

Citat:
Tja, det är polisen som skall ha patent på våldet och inte folket. Vad jag såg på Expressen så var polisen där och bevakade SvP torgmöte i Almedalen. De kanske borde kontakta dem innan de ger sig ut och delar ut flyers.

Om vi inte slog tillbaka och skyddade oss själva så skulle vi inte kunna verka och få ut vårt budskap, vilket är vad vänstern vill. Vi anammar inte det judeo-kristna tänkande om att vända den andra kinden till när äckelvänstern slår till, vi är mer hedniska av oss och bemöter vänstern med deras egen medicin.

Polisen bryr sig inte om att skydda medborgarna så mycket som man existerar för att plocka upp vad som blir kvar efteråt.

Citat:
Tja, jag läser det å andra sidan har jag akademisk utbildning och jag vet att rätt många inte riktigt skulle känna sig hemma i och med de ibland svårtillgängliga texterna. Det är förövrigt ett problem. Jag tror man behöver arbeta på båda sidorna om man skall nå framgång. Detta hör man förövrigt i Radio Framåt. Jonas De Geer representerar någon typ av akademisk medelklass med dess sociolekt. Den yngre killen verkar rätt kunnig och har vissa arbetarklasstendenser men den här storkäftade och tuffa mannen verkar inte riktigt hänga med i svängarna. Jag antar att han är där för att fånga WT-väljare.

Ja absolut, som sagt så måste man starta någonstans och jag tror att det är oundvikligt att man måste starta med arbetarklassen för att sedan jobba sig vidare. det är den normala utvecklingen om man ser till andra liknande rörelser. Själv så känner jag mig mer hemmastad på TOO eller på counter-currents än på ex stormfront, men då har även jag akademisk utbildning.

Jag brukar inte lyssna på radio framåt så mycket så jag har svårt att uttala mig. Om jag skulle börja så är det definitivt De Geres närvaro som lockar. Han har för övrigt även skrivit några artiklar på TOO:

Citat:
Detta var förövrigt en rätt bra mix. Alla får någonting ut av det programmet. Jag antar att det var litet av tanken också. Men som tidigare nämnts - man måste vända sig till båda sidorna. Hittills har den nationalistiska, identitära och alternativa högerrörelsen bara vänt sig till lågutbildade - men det börjar bli bättre. Av någon anledning ligger dock SD sanslöst efter i det akademiska. Istället satsar man på puckad och ytlig PR eller aggressiva inlägg vilket är otroligt vulgärt. En annan sak är ju Avpixlat. Det är ytligt, antiintellektuellt och förbannat jävla tråkigt. De tjafsar om Israel, muslimer och invandrare dag ut och dag in. Det är helt fel taktik. Fria Tider lyckas mycket bättre. Det handlar om att kunna kombinera snabba nyheter med djupa nyheter. Men också djupare texter för den mer bildade och mer belästa publiken.

Det är knappast särskilt konstigt i mitt tycke att SD är så antiintellektuella. Högern i allmänhet (inte radikalhögern) är i allmänhet väldigt korkad och SD ska ju vara socialkonservativa nu. Vidare så har man ingen intellektuell energi att dra ifrån då denna alltid finns på politikens ytterflyglar och eftersom allt höger om SD är "no go" för dem så finns det inte så mycket man kan göra. Det är ju därför som SDare på det här forumet i allmänhet framstår som mindre intellektuella än SvPare.

Citat:
Precis, detta är helt korrekt. Det är därför det egentligen inte gör något att hela ledningen är från NSF och partiledare fastnar på bild när han håller en träpåk. För SvP handlar det om att få 10 000 röster och då behövs det ingen finkänslighet. SD började inte närma sig medelklassen förrän Jimmie Åkesson tog över år 2005 och då hade partiet varit verksamt i 17 år. SvP befinner sig ungefär där SD var 1988 så de har en lång resa kvar.

kanske, dock så tror jag att SvPs resa kommer att vara betydligt kortare än SDs.
Citera
2013-07-27, 02:11
Medlem
Citat:
Jag tror inte ett dugg på amerikansk nationalism. USA är en kolonial stat men som grundades av den koloniala aristokratiska och anglosaxiska eliten. Killing them Softly sammanfattar detta rätt kul på en minut.

http://www.youtube.com/watch?v=4UzPdUzygvE

Visst är den det men det förhindrar inte det faktum att det likväl finns en gemensam identitet att bygga amerikansk nationalism ifrån. det förändrar inte heller det faktum att amerikansk nationalism vore väldigt adaptivt för landets europeiskättade befolkning om man ser till deras genetiska intressen.

Sen så är det inte mer än naturligt att amerikansk nationalism fokuserar mer på vit nationalism än på någon mer specifik identitetsbunden nationalism men det är också ganska svårt att komma ifrån.

Citat:
Ja, ni har jagat henne. Det är inte okej.

Hon påstår det jag men det gör det ju inte sant för den sakens skull.

Citat:
Tja, jag brukar ju kalla högern för post-liberaler och vänstern för post-marxister. Det är egentligen samma sak. De bråkar mest bra hur det globala samhället skall administreras. Mer makt till företagen eller mer makten till staten. Det är där deras konflikt ligger.

absolut, man är helt eniga om alla de viktigare frågorna, såsom invandring, globalisering osv.

Citat:
Deras partisekreterare slog en kvinna i direktsändning. Det är våld...

Ja, men det gör inte Golden Dawn till ett dåligt parti för den sakens skull och det gör inte deras politik dålig. Sen så hade man kanske kunnat önska att deras företrädare var mer sofistikerade men jag kommer i alla fall inte att förlora några tårar över att en kommunist fick vad hon förtjänade

Citat:
Extremism gör folk att fatta irrationella och farliga beslut. Det har den franska revolutionen lärt oss.

Nej, den franska revolutionen har lärt oss att fåniga koncept som jämlikhet och liknande trams hör hemma på historiens soptipp och att den typen av ideologi kan göra ofantlig skada för ett samhälle.

Vad som är extremt varierar från en tid och ett samhälle till ett annat men vad som är friskt och hälsosamt gör ju inte det. Vad som är extremt ska i mitt tycke utvärderas efter det senare fasta konceptet istället för det relativa första. Under de omständigheterna så är det etablissemanget som är extremt medan vi är det normala.
Citera
2013-07-27, 02:20
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Som svar på Topic tänker jag att på demokratisk väg koommer vi sldrig kunna påbörja repatrieringen.

Det krävs desperata åtgärder i desperata tider helt enket
Citera
2013-07-27, 02:37
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Finns det överhuvud taget någon substans bakom trådens titel? Jag menar opinionsundersökningar eller liknande som visar att väljare faktiskt rör sig från SD till SvP?

Anekdotiska fall här på FB och enstaka rasister som SD sparkat ut i kylan räknas inte.

Iallafall ser man titt som tätt inlägg på t.ex. Nationell.nu och realisten från folk som innan röstat SD eller "taktikröstat", men som nu helt vänt sig till SvP. Jag tror förflyttningen utgör i det närmaste 1%
Citera
2013-07-27, 05:02
Medlem
Dogdylan6.0s avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Jag har redan gett min version av saken och nöjer mig med det. Det bör dock tilläggas att du förmodligen skulle kalla precis vad som helst som SvP stod bakom som störande, oavsett om det så var en vanlig flygbladsutdelning Ja det var förstås hemskt av oss att vi tvingade Reinfeldt att skjuta upp sitt tal i hela 10 sekunder.
Det finns ingen mening med att stå och skrika framför en scen. Ni kunde stå utanför och dela ut flygblad. Ni framstod som idioter. Det samma gällde för händelsen med Mona Sahlin. Er bästa TV-tid fick ni när Sahlin gjorde bort sig genom att störa ert möte. Sådant ger sympatier.
Citat:
Den svenska borgligheten är inte bara dum i huvudet utan också extremt feg. Det är därför som man aldrig kommer på något själv och aldrig vågar genomföra det ens om man kommer på det. För vår del så var det en lyckad PR-kupp som visade att vi är den enda oppositionen mot etablissemanget

Det var en riktigt puckad PR-kupp. Ingen gillar folk som står och skriker. Varför tror du stenkastarvänstern är så jävla ogillad av de flesta människor?
Citat:
Visst rör det sig om en undergång när vi blir en minoritet i våra egna länder. Det kommer till slut att resultera i inbördeskrig och etnisk rensning och svenskarna kommer antingen att försvinna med en smäll eller ett pip såvida de inte lyckas ändra på situationen.
Nej, det kommer inte resultera i etnisk rensning eller inbördeskrig. Det är rent trams och propaganda. Vad det kommer leda till är en ännu mer auktoritär stat och mer fattigdom.
Citat:
Men då är förstås frågan varför du ständigt förtalar SvP när de egentligen står för en invandringspolitik som enligt dig själv ligger närmast din egen ståndpunkt, låt gå att det finns vissa mindre skillnader. Ett liberaliserat SvP borde ligga dig närmare än ett lika liberaliserat SD.
Eftersom SvP inte är intresserade av sakfrågor är det svårt att avgöra vad de vill men det är inte speciellt mycket jag ställer upp på i deras punktprogram. I synnerhet inte att personer som inte är etniskt svenska inte skall få bo i Sverige eller få vara medborgare här. Jag tycker heller inte den liberala demokratin skall avskaffas. Det finns egentligen bara två politiker jag gillar och det är Ron Paul och Nigel Farage. De står mig nära politiskt. Hade jag varit amerikan hade jag varit paleolibertarian men i Sverige är jag paleokonservativ.
Citat:
Visst är det så att om vi inför dina förslag så kommer en del invandrare att lämna landet då de annars tvingas överge en del av sina kulturella sedvänjor. Jag är emellertid mer dyster än dig på den punkten och jag tror att en stor andel invandrare kommer att stanna kvar helt enkelt eftersom de är här av ekonomiska anledningar och dessa förutsättningar måste bort för att de ska försvinna. Vad som främst skulle behövas är att invandrare inte skulle få tillåtas uppbära bidrag eller få ta del av andra förmåner av välfärdsstaten. Det är också väldigt svårt att utesluta de invandrare som redan är här och är svenska medborgare från välfärdssystemet, jobb och liknande såvida de inte självmant lämnar landet på grund av de assimileringsprocesser som du beskrev.
Jag menade att man skulle utesluta personer som saknade medborgarskap. Det innebär att personer med invandrarbakgrund som har medborgarskap inte drabbas. Det är bara att stifta lagar och så är problemet löst.
Citat:
Sen så är problemet förstås att de svenska genetiska intressena fortfarande är hotade eftersom det svenska folket förväntas ställa upp på något som de inte har någon nytta av. Varför skulle vi acceptera genetiskt avlägsna invandrare i det här landet, även om de är betydligt färre än vad de är nu, när deras närvaro direkt motverkar våra etniska genetiska intressen? Visst, man kan kanske diskutera enstaka begåvade invandrare som genom nya uppfinningar och liknande lyckas öka landets bärkraft ordentligt (dvs hur många människor som kan leva i Sverige med hänsyn till yta och resurser mm) men detta kan knappast röra sig om något annat än ett mycket litet antal människor.
Genetiska intressen är ett luddigt begrepp. Hur vet man vad ett genetiskt intresse är? Visst finns det kollektiva intressen men genetiska intressen? Förvisso finns det studier som pekar på att politiska åsikter är genetiskt ärvda. Men vad vet jag. Människor skulle flytta om vi införde en assimileringspolitik och prioriterade svenska medborgare. Varför skulle de stanna?
Citat:
Varför ska vi acceptera någon invandrare här alls när vi inte har något att få ut av det utan till och med tar skada av det?
En del invandrare har vi nytta av och andra har vi inte nytta av. För individen kan det finnas ett behov av att få behålla sin fru/man, sina blandbarn eller sitt adopterade barn i Sverige. Det skulle bli ramaskri i Sverige om man kastade ut dem. Du kanske känner till Rosenstraße protesten? Nazisterna hade tänkt deportera 6000 judar till koncentrationsläger. De flesta av dem var gifta med tyska kvinnor. Nazisterna var tvungna att backa trots att det var 1943 och landet befann sig i en krigssituation Om ni SvP:are började deportera adopterade, blandbarn och personer gifta med icke-vita skulle det ta hus i helvete. Även om SvP kom till makten vet jag att de skulle backa på den här frågan eftersom det är politiskt självmord.
Citat:
Om vi inte slog tillbaka och skyddade oss själva så skulle vi inte kunna verka och få ut vårt budskap, vilket är vad vänstern vill. Vi anammar inte det judeo-kristna tänkande om att vända den andra kinden till när äckelvänstern slår till, vi är mer hedniska av oss och bemöter vänstern med deras egen medicin.
Jag är kristen men det innebär inte att jag är emot självförsvar. Vad jag vänder mig emot är omotiverad våld och i synnerhet när någon säger "bemöter vänstern med deras egen medicin". Det är något bara en extremist eller tonåring skulle skriva.
Citat:
Polisen bryr sig inte om att skydda medborgarna så mycket som man existerar för att plocka upp vad som blir kvar efteråt.
Polisen bryr sig - de gillar säkert er mer än AFA. I synnerhet gillar de lag och ordning. Vad jag förstår så skyddar de era demonstrationer. Om polisen inte accepterade er rätt att uttrycka er skulle de inte vara där och låta AFA slå ihjäl er. Men det gör de inte eftersom ni omfattas av mötesfriheten precis som alla andra.
Citat:
Ja absolut, som sagt så måste man starta någonstans och jag tror att det är oundvikligt att man måste starta med arbetarklassen för att sedan jobba sig vidare. det är den normala utvecklingen om man ser till andra liknande rörelser. Själv så känner jag mig mer hemmastad på TOO eller på counter-currents än på ex stormfront, men då har även jag akademisk utbildning.
Ni har inte startat vid arbetarklassen. Ni har startat vid trasproletariatet - precis som SD. Det är därför ni har så många människor i parti som är extremister. Om ni växer kommer ni få fler liberalt orienterade personer som inte vill deportera adopterade, folks fruar, blandbarn eller sterilisera icke-vita. Det innebär också att de nya medlemmarna inte kommer gilla när partiledaren slåss i TV eller rör sig i våldsamma sammanhang. Sedan kommer partiet börja utesluta människor som sedan kommer sitta på Flashback och gnälla över att de är liberaler. Extremister blir inte valda. Det är därför den amerikanska nazist/rasiströrelsen aldrig kommer växa. Om antirasisterna inte kunde peka på galningar som "Dr. Galen", David Duke och Alex Linder skulle de vara tvungna att hitta på dem. I hela den här rörelsen du tillhör tycker jag att Kevin McDonald och Jared Taylor har lyckats bäst med att få ut sitt budskap. Kanske främst för att de säger att man skall kasta ut amerikanska medborgare från USA, förnekar förintelsen, talar om inbördeskrig eller som så vanligt bland sådana, talar om "undergången".
Citat:
Jag brukar inte lyssna på radio framåt så mycket så jag har svårt att uttala mig. Om jag skulle börja så är det definitivt De Geres närvaro som lockar. Han har för övrigt även skrivit några artiklar på TOO:
Jag har säkert lyssnat på tio avsnitt nu. Man måste hålla sig uppdaterad i extremistpolitiken. Jonas De Geer är intressant. Han skulle kunnat ha varit en av de främsta konservativa intellektuella om han inte hade flippat ur efter det första avsnittet av Salt. Jag vet att han har skrivit ett par artiklar på TOO, bland annat om den spanska högern. Varför en man som Jonas De Geer är medlem i ert parti är bortom min förståelse. Han är främst traditionalistisk katolik, intellektuell, identitär och radikalkonservativ. Han är inte nationalist och i synnerhet inte vit nationalist - vilket framgår ganska tydligt. Det är rätt lustigt när han på Radio Framåt talar varmt om snäv fransk och tysk litteratur och de andra fattar noll. I synnerhet den där grova saken med bakgrund som nazistpastor och som brölar om Mein kampf, amerikanska WT-nazister och "kampen för den vita rasen".
Citat:
Det är knappast särskilt konstigt i mitt tycke att SD är så antiintellektuella. Högern i allmänhet (inte radikalhögern) är i allmänhet väldigt korkad och SD ska ju vara socialkonservativa nu. Vidare så har man ingen intellektuell energi att dra ifrån då denna alltid finns på politikens ytterflyglar och eftersom allt höger om SD är "no go" för dem så finns det inte så mycket man kan göra. Det är ju därför som SDare på det här forumet i allmänhet framstår som mindre intellektuella än SvPare
Högern är inte speciellt intellektuell. Det finns en del begåvade libertarianer, konservativa och radikalkonservativa. De flesta amerikanska, tyska, brittiska och franska. Bland de vita nationalisterna finns det ett par stycken men där räknar jag inte in David Duke, Dr. Galen och liknade personer.
Citat:
kanske, dock så tror jag att SvPs resa kommer att vara betydligt kortare än SDs.
Vi får se hur det går i valet.
Senast redigerad av Dogdylan6.0 2013-07-27 kl. 05:13.
Citera
2013-07-27, 05:05
Medlem
Dogdylan6.0s avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Visst är den det men det förhindrar inte det faktum att det likväl finns en gemensam identitet att bygga amerikansk nationalism ifrån. det förändrar inte heller det faktum att amerikansk nationalism vore väldigt adaptivt för landets europeiskättade befolkning om man ser till deras genetiska intressen. Sen så är det inte mer än naturligt att amerikansk nationalism fokuserar mer på vit nationalism än på någon mer specifik identitetsbunden nationalism men det är också ganska svårt att komma ifrån.
Ja, vad skall de göra. Det finns inte så många tydliga europeiska etniciteter kvar i USA förutom irländare, spanjorer, greker och italienare. Det verkar som om de nordeuropeiska folken har mixat medan de andra har behållit sin särart. Å andra sidan har de varit längre i USA än de andra. Ras är förövrigt ett underligt sätt att bygga en gemenskap på. Biologism saknar andlighet och människan behöver andlighet.
Citat:
absolut, man är helt eniga om alla de viktigare frågorna, såsom invandring, globalisering osv.
Precis, SYRIZA är till exempel för globalisering. De kallar det dock för alternativ globalisering eftersom de vill att den skall administreras socialistiskt men likväl är de för globalisering.
Citat:
Ja, men det gör inte Golden Dawn till ett dåligt parti för den sakens skull och det gör inte deras politik dålig. Sen så hade man kanske kunnat önska att deras företrädare var mer sofistikerade men jag kommer i alla fall inte att förlora några tårar över att en kommunist fick vad hon förtjänade
Det är den typen av inställning som Golden Dawn också har - vilket gör att folk tar avstånd från dem och SvP. Hur som helst kommer SvP precis som Golden Dawn lära sig detta ju mer makt de får. De kommer vilja växa och man växer inte genom de typen av kommentarer eller när man ger sitt stöd till personer som slår kvinnor i TV.
Citat:
Nej, den franska revolutionen har lärt oss att fåniga koncept som jämlikhet och liknande trams hör hemma på historiens soptipp och att den typen av ideologi kan göra ofantlig skada för ett samhälle.
Vad är det för fel på jämlikhet? Egalitarianism var en annan sak under 1700-talet. Idag är det något helt annat. Dock så skall det påminnas om att upplysningen ligger till grund för nationalismen. En del av dina nazistiska åsikter (no offense) kommer indirekt från upplysningen. Bland annat politiserades ras vid den här tiden. Även grekerna var först med att politisera ras (eller snarare genetiskt arv) om än bara teoretiskt.
Citat:
Vad som är extremt varierar från en tid och ett samhälle till ett annat men vad som är friskt och hälsosamt gör ju inte det. Vad som är extremt ska i mitt tycke utvärderas efter det senare fasta konceptet istället för det relativa första. Under de omständigheterna så är det etablissemanget som är extremt medan vi är det normala.
Etablissemanget är extremt i relation till vad folk tycker och tänker men ni är också extrema. Låt oss nu - i all glädjeyra inte förglömma att ni enbart fick 680 röster i valet 2010 och i bästa fall har ni 10 000 röster i det nästa - vilket säkert kommer vara 4000-5000. Det gör att ni fortfarande är en grov minoritet och inte alls representerar något tvärsnitt. Ett skäl till varför SD kallas för populister av media beror just på att de representerar ett tvärsnitt av folket. Det är därför de växer så mycket. De behöver inte ens synas i media för växa.
Senast redigerad av Dogdylan6.0 2013-07-27 kl. 05:19.
Citera
2013-07-27, 08:41
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2013-07-27, 11:22
Bannlyst
Citat:

Förövrigt har ni sjukt dumma och fula svenska kvinnor i ert parti.

Jag fattar fortfarande inte hur ni nazisthelveten kan ta med era barn till era events. Vad är ni för jävla människor.... Förövrigt är svenska kvinnor fula. De snyggaste kvinnorna är helt klart kvinnor av den blandade latinska sorten.
Ja, vi har förstått att du tycker att svenskar är dumma och fula och äckliga och att dessa hellre bör ersättas av icke-vita från jordens alla hörn och diverse rasbastarder. Det är bland annat därför det är så viktigt att SvP finns, att det finns en opposition som vill stoppa er hatiska och svenskfientliga agenda som kommer att leda till vårt folks undergång och förintelse.

Är det verkligen så svårt att förstå varför personer som du måste bort? Det handlar ju om ren självbevarelsedrift.
Citera
2013-07-27, 21:55
Medlem
Dogdylan6.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, vi har förstått att du tycker att svenskar är dumma och fula och äckliga och att dessa hellre bör ersättas av icke-vita från jordens alla hörn och diverse rasbastarder. Det är bland annat därför det är så viktigt att SvP finns, att det finns en opposition som vill stoppa er hatiska och svenskfientliga agenda som kommer att leda till vårt folks undergång och förintelse.
Är det verkligen så svårt att förstå varför personer som du måste bort? Det handlar ju om ren självbevarelsedrift.
Jag skriver det för att provocera dig men det är ingen hemlighet att svenskarna bör rasblanda mer. Det är det mest effektiva sättet att få in minoriteter i samhället. Du skulle må bra av att gifta dig med en söt israelisk judinna!
Citera
2013-07-27, 23:57
Medlem
[quote=Dogdylan6.0|44494407]
Citat:
Det finns ingen mening med att stå och skrika framför en scen. Ni kunde stå utanför och dela ut flygblad. Ni framstod som idioter. Det samma gällde för händelsen med Mona Sahlin. Er bästa TV-tid fick ni när Sahlin gjorde bort sig genom att störa ert möte. Sådant ger sympatier.

SvP är i ett läge där närmast all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet så jag är inte särskilt bekymrad av din kritik. Människor har kort minne och det viktiga är att folk vet om att man finns snarare vad de tycker om oss i nuläget. Det viktigaste för oss är att vi framstår som motståndare till etablissemanget och då ingår det förstås att vi inte ställer upp på deras spelregler.

Sen så är vi inte intresserade av att människor ska tycka synd om oss. Vi är inte SD och vi vill inte framstå som gnälliga offer utan istället som starka och handlingskraftiga människor som inte tar skit från någon.

Citat:
Det var en riktigt puckad PR-kupp. Ingen gillar folk som står och skriker. Varför tror du stenkastarvänstern är så jävla ogillad av de flesta människor?

Därför att de hotar och fysiskt attackerar människor? Att de stör andras möten är en annan sak som de kan klandras för. I jämförelse så var SvPs aktion väldigt mild och det var knappast frågan om något egentligt störande. Visst kan det vara så att den typen av handlingar inte faller alla i smaken men nu vet de åtminstone vilka vi är och de vet också att vi är motståndare till Reinfeldt.

Citat:
Nej, det kommer inte resultera i etnisk rensning eller inbördeskrig. Det är rent trams och propaganda. Vad det kommer leda till är en ännu mer auktoritär stat och mer fattigdom.

Ingen vet förstås hur framtiden kommer att bli men jag står fast vid min tidigare ståndpunkt. Det är inte propaganda utan ett mycket tänkbart scenario. Om det inte blir någon form av etnisk resning eller inbördeskrig så försvinner vi istället i tysthet, med ett pip istället för med en smäll, genom att vi långsamt förlorar det land och resurser som vi behöver för att existera.

Att etniska konflikter kommer att prägla Sverige i framtiden är mer eller mindre givet och ofrånkomligt, sen så kan man bara spekulera om skalan kring detta. Vad som är säkert är dock att det inte är en utveckling som ligger i svenskarnas intressen och som kommer att leda till ett folkmord.

Citat:
Eftersom SvP inte är intresserade av sakfrågor är det svårt att avgöra vad de vill men det är inte speciellt mycket jag ställer upp på i deras punktprogram. I synnerhet inte att personer som inte är etniskt svenska inte skall få bo i Sverige eller få vara medborgare här. Jag tycker heller inte den liberala demokratin skall avskaffas. Det finns egentligen bara två politiker jag gillar och det är Ron Paul och Nigel Farage. De står mig nära politiskt. Hade jag varit amerikan hade jag varit paleolibertarian men i Sverige är jag paleokonservativ.

Likväl så är det inte mycket som skiljer SvPs invandringspolitik från din egen position. SvP vill sända tillbaka alla etniska främlingar, du vill endast sända tillbaka de flesta av dem (nåja, få dem att återvända frivilligt).

I jämförelse så tycks Ron Pauls och Nigel Farages invandringspositioner vara mycket mer avlägsna från din egen.

Citat:
Jag menade att man skulle utesluta personer som saknade medborgarskap. Det innebär att personer med invandrarbakgrund som har medborgarskap inte drabbas. Det är bara att stifta lagar och så är problemet löst.

Ja men detta är ju som sagt ett problem för våra etniska genetiska intressen. Jag håller dock med om att man måste stifta lagar för att få bort invandrarna, alla icke-europeiska invandrare, och man måste vara villig att upprätthålla lagarna också. På den punkten så är SvP det enda alternativet som finns.

Citat:
Genetiska intressen är ett luddigt begrepp. Hur vet man vad ett genetiskt intresse är? Visst finns det kollektiva intressen men genetiska intressen? Förvisso finns det studier som pekar på att politiska åsikter är genetiskt ärvda. Men vad vet jag. Människor skulle flytta om vi införde en assimileringspolitik och prioriterade svenska medborgare. Varför skulle de stanna?

Frank Salter definierar genetiska intressen och etniska genetiska intressen på följande vis;

Citat:
genetic interest: The number of copies of an individual’s distinctive genes. These are most concentrated in the individual, then in first-degree relatives, thence in decreasing concentration to clan, tribe, ethny, geographic race and species. In terms of population genetics, genetic interests can be quantified as aggregate kinship, as an equivalent number of children or other close kin.

genetic interest, ethnic: The number of copies of a random individual’s distinctive genes in his or her ethny, not counting the copies in kin. The size of ethnic genetic interest is relative to the kinship of genetic competitors. When competitors are closely related ethnies, the interest can be relatively small. When competitors are distantly related, especially from different geographical races, ethnic genetic interest can be many orders of magnitude greater than familial genetic interests.

Det finns alltså inget luddigt med genetiska intressen och det är definitivt något som existerar, något som Salter tydligt visar i sin bok "On genetis interests".

Detta är även något som går att kvantifieras. Det krävs ex endast 1.1 afrikansk invandrare för att minska de svenska genetiska intressena med ett barn, dvs den genetiska förlusten kan sägas motsvara förlusten av ett barn för ursprungsbefolkningen givet att det finns en begränsad bärkraft för landet och att invandrarna ekonomiskt sett är likadana som svenskarna. Det omvända förhållandet gäller även, så om 1.1 svensk skulle invandra till ett afrikanskt land så skulle han minska deras genetiska intressen med 1 barn.

Faktum är att för en svensk eller annan europé så är det genetiska avståndet mellan dem och många genetiskt avlägsna invandrare så pass stort att konkurrensen mellan dem skulle göra att inomgrupps altruism skulle bli lika adaptivt som altruismen mellan förälder och barn givet att inomgrupps altruismen tjänade konkurrensen mellan grupperna. Enligt Salter så skulle det för en engelsman ex vara mer adaptivt att riskera sitt liv för att förhindra immigrationen av två bantu än att riskera sitt eget liv för att rädda en av sina egna barn från att drunkna.

Citat:
En del invandrare har vi nytta av och andra har vi inte nytta av. För individen kan det finnas ett behov av att få behålla sin fru/man, sina blandbarn eller sitt adopterade barn i Sverige. Det skulle bli ramaskri i Sverige om man kastade ut dem. Du kanske känner till Rosenstraße protesten? Nazisterna hade tänkt deportera 6000 judar till koncentrationsläger. De flesta av dem var gifta med tyska kvinnor. Nazisterna var tvungna att backa trots att det var 1943 och landet befann sig i en krigssituation Om ni SvP:are började deportera adopterade, blandbarn och personer gifta med icke-vita skulle det ta hus i helvete. Även om SvP kom till makten vet jag att de skulle backa på den här frågan eftersom det är politiskt självmord.

ja, självklart är det så men för att citera Francis Galton så är individer endast "detachments from the infinite ocean of being". Helheten är den viktiga, inte vad några enstaka individer tycker. Visst är det så att det inte skulle gå idag men samtidigt så är folkopinion något föränderligt. För mindre 100 år sedan så skulle man aldrig ha accepterat sådana människor här och detta är en väldigt kort tidsperiod. Det finns inget som säger att man inte kan ändra den offentliga opinionen för att få stöd för nödvändiga åtgärder. Man måste inte heller slänga ut dem utan man kan ex tänka sig att sterilisera de som är absolut omöjliga att få ut ur landet.

jag är bekant med Rosenstraße protesten men den bevisar bara att en klok regim inte tar sig för något som kan vara skadligt när det inte behövs. Givet tillräckligt med tid så hade även detta mindre problem gått att lösas utan några större besvär.
Citera
2013-07-27, 23:58
Medlem
Citat:
Jag är kristen men det innebär inte att jag är emot självförsvar. Vad jag vänder mig emot är omotiverad våld och i synnerhet när någon säger "bemöter vänstern med deras egen medicin". Det är något bara en extremist eller tonåring skulle skriva.

Med egen medicin så menar jag att vi använder nödvändigt våld i självförsvar, inte att vi angriper dem för att de gör samma sak mot oss. jag tycker egentligen att SvP är ganska sansade och enbart besvarar våldet när det är påkallat att göra så.

Att du tycker anser vårt fullt legitima självförsvar vara extremistiskt och omoget är din sak men samtidigt så blir jag lite konfunderad då du säger dig vara för självförsvar. Vad är problemet? Vilken form av självförsvar anser du att vi får lov att använda oss av?

Citat:
Polisen bryr sig - de gillar säkert er mer än AFA. I synnerhet gillar de lag och ordning. Vad jag förstår så skyddar de era demonstrationer. Om polisen inte accepterade er rätt att uttrycka er skulle de inte vara där och låta AFA slå ihjäl er. Men det gör de inte eftersom ni omfattas av mötesfriheten precis som alla andra.

Ja det är väl möjligt att polisen ibland sköter sitt jobb och att det faktiskt gått bra till vid vissa demonstrationer. Jag tror också att det är sant att de sympatiserar mer med oss än med vänstern. Likväl så är svensk polis inte känd för sin stora effektivitet och det är helt enkelt naivt att tror att polisen kan vara överallt alltid. I sådana situationer så måste man vara beredd att försvara sig själv.

Citat:
Ni har inte startat vid arbetarklassen. Ni har startat vid trasproletariatet - precis som SD. Det är därför ni har så många människor i parti som är extremister. Om ni växer kommer ni få fler liberalt orienterade personer som inte vill deportera adopterade, folks fruar, blandbarn eller sterilisera icke-vita. Det innebär också att de nya medlemmarna inte kommer gilla när partiledaren slåss i TV eller rör sig i våldsamma sammanhang. Sedan kommer partiet börja utesluta människor som sedan kommer sitta på Flashback och gnälla över att de är liberaler. Extremister blir inte valda. Det är därför den amerikanska nazist/rasiströrelsen aldrig kommer växa. Om antirasisterna inte kunde peka på galningar som "Dr. Galen", David Duke och Alex Linder skulle de vara tvungna att hitta på dem. I hela den här rörelsen du tillhör tycker jag att Kevin McDonald och Jared Taylor har lyckats bäst med att få ut sitt budskap. Kanske främst för att de säger att man skall kasta ut amerikanska medborgare från USA, förnekar förintelsen, talar om inbördeskrig eller som så vanligt bland sådana, talar om "undergången".

Om utvecklingen blir sådan får vi se. Den behöver dock inte bli sådan eftersom flera andra rörelser historiskt har kunnat komma till makten utan att luckra upp sitt budskap alltför mycket. Hitler klarade det och Golden Dawn har även de kunnat växa utan att luckra upp något. Det är sant att man måste kunna hantera folkopinionen men det är ju som jag sa tidigare delvis en fråga om att omvända folk och inte bara om att tona ned sitt eget budskap.

Citat:
Jag har säkert lyssnat på tio avsnitt nu. Man måste hålla sig uppdaterad i extremistpolitiken. Jonas De Geer är intressant. Han skulle kunnat ha varit en av de främsta konservativa intellektuella om han inte hade flippat ur efter det första avsnittet av Salt. Jag vet att han har skrivit ett par artiklar på TOO, bland annat om den spanska högern. Varför en man som Jonas De Geer är medlem i ert parti är bortom min förståelse. Han är främst traditionalistisk katolik, intellektuell, identitär och radikalkonservativ. Han är inte nationalist och i synnerhet inte vit nationalist - vilket framgår ganska tydligt. Det är rätt lustigt när han på Radio Framåt talar varmt om snäv fransk och tysk litteratur och de andra fattar noll. I synnerhet den där grova saken med bakgrund som nazistpastor och som brölar om Mein kampf, amerikanska WT-nazister och "kampen för den vita rasen".

Nu kan ju förstås inte jag svara på varför De Geer är med i partiet men man får väl anta att han gillar något av partiets politik.

Jag får väl helt enkelt försöka sätta mig in i det när jag har tid.

Citat:
Högern är inte speciellt intellektuell. Det finns en del begåvade libertarianer, konservativa och radikalkonservativa. De flesta amerikanska, tyska, brittiska och franska. Bland de vita nationalisterna finns det ett par stycken men där räknar jag inte in David Duke, Dr. Galen och liknade personer.

Vi får se hur det går i valet.

Jag räknar inte libertarianer som höger, de verkar snarare vara någon form av förvuxna barn som inte förstår begreppet frihet utan förväxlar det med sina egna vanföreställningar.

Jag är inte alltför insatt i vad David Duke håller på med så jag ska inte uttala mig om det. Pierce kan man väl tycka vad man vill om men han har definitivt haft ett inflytande på många nationalister. Mitt intryck är också att han medvetet verkade på olika nivåer för att attrahera olika människor och att han huvudsakligen valde att inrikta sig mer på "the common man" än på någon välutbildad elit.
Senast redigerad av Skoll 2013-07-28 kl. 00:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in