Citat:
Sverigedemokraterna är internationellt väldigt snälla. De är mjukare än vad Danskt Folkparti är. I princip är de bara marginellt tuffare än UKIP när det kommer till nationalism och invandringspolitik. Ja, de är till och med snällare än Danskt Folkparti. Mycket beror som sagt på att Åkesson har dragit dem åt det hållet sedan han tog över 2005. Jag förstår också att deras mål är att maximera väljargrupper och nå 30 procent. Åkesson gör ett fantastiskt jobb. Vid sidan av Nigel Farage tycker jag nog att Åkesson är den främsta alternativa högerledaren i Europa.
Åkessons politiska instinkter är mycket skarpa och framför allt är han realist. Han har fattat att antingen tar SD över showen eller så är det bara att lägga ner. Då räcker det inte med invandringskritik eller att gnälla på journalistkåren. Partiet måste visa att de är bäst på alla områden. Men det är få inom partiet som kan leva upp till målsättningarna. En av dem är dock riksdagsledamot Josef Fransson som flirtat med landsbygdsväljare och kritiserat ovetenskapligheten inom Miljöpartiet. Hade SD fler som honom skulle det kanske finnas en chans.
Vad jag tror kommer hända är att SD misslyckas, och utvecklingen i Sverige går utför som en konsekvens av detta. De samhällsekonomiska konsekvenserna av massinvandringspolitiken är på väg ifatt och till slut smäller det. I framtiden kommer kanske Kasselstrand ta över, och jag tror hans mer radikala syn på saker kan vara det som behövs när den tiden är inne. Han är inte i närheten av Åkesson som kommunikatör betraktad, men som politiker upplever jag honom som mer professionell och med mer djup. Men vi får se hur det blir.
Citat:
Ja, det kommer det. I princip kan du inte på riktigt assimilera en grupp om du inte ger dem förutsättningar för att assimileras. Eftersom etablissemanget vill se muslimerna (och inte bara dem) boenden i ghetton och där deras huvudsakliga sysselsättning är arbetslöshet eller lågt betalda jobb så kommer de naturligtvis inte "integreras". Vidare så det uppenbart att lejonparten av alla muslimer (nu när vi pratar om dem) inte delar den vänsterliberal agendan för fem öre. Etablissemanget letar med ljus och lyckta efter en "religiös" och "liberal" muslim men som det här DN-reportaget visade så måste de åka till en marginaliserad gaymoske i Paris för att tala med någon. De kunde ju ringa Mohammed Omar som har öppnat HBTQ-moske men det tror jag inte media vill göra.
Utmärkt sammanfattning. Förekomsten av muslimer i svenska samhället behöver inte vara ett jätteproblem, men när de på grund av en vansinnig politik bildar en rasifierad underklass då kan det bara gå riktigt illa. Det svenska etablissemanget har inte minsta koll på vad de håller på med.
Citat:
Är homofiler och judar viktiga väljargrupper för SD? Jag skulle inte tro det. Ledningen tror säkert det men det är också allt. De är inte viktiga väljargrupper för någon eftersom de är så få. Jag har för mig att judarna utgör 0,1-0,2 procent av befolkningen och homofilerna utgör 2-3 procent av befolkningen. Du kanske känner till att Geert Wilders försök att få med nederländska judar på det antimuslimska skeppet misslyckades. Jag tror han fick 0,2 procent av de judiska rösterna. Jag har för mig att det mer muslimer som röstade på honom. De nederländska judarna föredrog ett litet regionalt kalvinistiskt extremistparti framför honom. Det är ingen som tror (inte ens i USA) att judarna är en viktig väljargrupp på grund av deras demografiska storlek. De är en viktig väljargrupp eftersom det är den rikaste religiösa och etniska gruppen i USA och politikerna vill ha deras pengar och inflytande. Det är förövrigt de sionistiska och rika judarna man vänder sig till. Vad arbetarklassens judar tycker och tänker skiter man i.
Skälet till varför antiislamism är framgångsrikt beror på att du kan tala om "ideologi" och "religion" istället för ras och etnicitet. Sedan är det inte många som gillar att slöjor, mosker och att få deras gnäll och krav i ansiktet hela tiden. Det är inte judar som tänder eld på din bil - de kanske lagligt spelar bort dina besparingar och ljuger för dig genom media men de tänder inte eld på din bil. Muslimer är ogillade för att det är en visuell minoritet och ingen gillar visuella minoriteter. Ja, till och med de liberala judarna avskyr visuella minoriteter. I synnerhet de ortodoxa judarna. Judisk Krönika varnar till och med för den negativa "demografiska utvecklingen" i Israel på grund av de ortodoxa blir fler. De föder nämligen fler barn än de liberala judarna.
Skälet till varför antiislamism är framgångsrikt beror på att du kan tala om "ideologi" och "religion" istället för ras och etnicitet. Sedan är det inte många som gillar att slöjor, mosker och att få deras gnäll och krav i ansiktet hela tiden. Det är inte judar som tänder eld på din bil - de kanske lagligt spelar bort dina besparingar och ljuger för dig genom media men de tänder inte eld på din bil. Muslimer är ogillade för att det är en visuell minoritet och ingen gillar visuella minoriteter. Ja, till och med de liberala judarna avskyr visuella minoriteter. I synnerhet de ortodoxa judarna. Judisk Krönika varnar till och med för den negativa "demografiska utvecklingen" i Israel på grund av de ortodoxa blir fler. De föder nämligen fler barn än de liberala judarna.
Du har nog rätt i det du skriver om att judar och homosexuella är marginella och svårflörtade väljargrupp. Men assimilerade invandrare är en desto större kategori och de inser också i högre utsträckning hur destruktivt islamism är.
Citat:
Visst. Jag tror det bara finns en begränsad marknad för den politik SvP marknadsför, och när de exploaterat den kommer de köra fast.
Ja, det går uppenbarligen bra för dem men vi får inte glömma bort att när det går bra för dem så talar vi om dem som ett parti med 680 röster. Så bra för dem är 10 000 röster och det är ungefär där de skulle kunna ligga i valet 2014 om de lade manken till och inte var som Varnagel och Staybullet.
/SD-trollet
Förövrigt är svenska kvinnor fula. De snyggaste kvinnorna är helt klart kvinnor av den blandade latinska sorten.