Citat:
Ursprungligen postat av
Etizopapaya
Går det bra att bryta ett 8 dagars regelbundet intag utan att få problem med at?
Har bara tagit 75mg*2 eller 75mg*3 utspritt under dygnet.
Har blivit sjuk och vill inte fortsätta med självmedicineringen.
Skulle jag också vilja veta.
Gjort samma sak som dig fast med mycket högre doser och då har jag blivit rejält sjuk efter c a 3 dagar sen fortsätter det i typ en vecka, går inte att äta eller sova mm (mina erfarenheter)
Borde dock vara stor skillnad på att ta typ 5-10% av vad jag brukade dosera med under ett antal perioder, blivit lite sugen på Lyrica igen, men tyvärr tror jag risken är mycket stor att det slutar med att jag tar mer när jag väl börjat, efter 3-5 dagar har det blivit rena monsterdoser. Verkar inte ha nån övre gräns, ger inget mer i effekt heller, men ändå så tror jag det eller nåt liknande när man är inne i det.
Intessant dock om helst flera har erfarenhet av din doseringen under en veckas tid kanske 2 veckor.
Känns som det knappt borde kännas alls, men lyrica är lömskt och påverkan både i effekter och AT-symptom verkar skilja enormt.
Om du har tillgång till mer så testa sluta bara och se vad som händer, isåfall en person som kanske kan analysera korttidsanvändande av små doser, om de ger några besvär alls, om det skulle göra det och inte sluta, ta ändå mindre efter 3-4 dar och sen sluta igen.
Enbart om det skulle ge stora påprestningar på vardagen (och vad nu nu har för annan sjukdom som jag tolkar inte har med lurica att göra) annars förlänger du bara det, men lättare andra gången (vilket jag inte tror är nödvändigt här, men intressant om nån har upplevt det rejält jobbigt att sluta med så små doser under kort period)