2013-07-23, 22:13
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Ja, 75mg. Det har varit en hel del alkohol också och det är då allt detta galna har hänt, har fått ett sånt sug så det liknar inget annat, helt sjukt.

Det låter onekligen som att du inte ska äta lyrica. När 75mg har fått dig att gjort så mycket skit att du fått hotelser om LVM.
Citera
2013-07-23, 22:34
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Det låter onekligen som att du inte ska äta lyrica. När 75mg har fått dig att gjort så mycket skit att du fått hotelser om LVM.
Men hur skall jag gå ner i dos då? Doktorn kommer inte förrän i september. Jag har liksom sabbat mitt liv på fem månader.
Citera
2013-07-24, 09:04
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Men hur skall jag gå ner i dos då? Doktorn kommer inte förrän i september. Jag har liksom sabbat mitt liv på fem månader.

Ta bort 25mg varannan vecka. Om du känner att du klarar det, kan du klippa 25mg varje vecka.
Citera
2013-07-24, 09:13
Medlem
Utan lyrica vore jag död. Jag älskar dig lyrica <3
Citera
2013-07-24, 09:22
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Utan lyrica vore jag död. Jag älskar dig lyrica <3

Hoppas du får behålla den känslan. "Romansen" brukar vara övergående.
Citera
2013-07-24, 22:12
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Går det bra att bryta ett 8 dagars regelbundet intag utan att få problem med at?
Har bara tagit 75mg*2 eller 75mg*3 utspritt under dygnet.

Har blivit sjuk och vill inte fortsätta med självmedicineringen.
Citera
2013-07-24, 22:58
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Går det bra att bryta ett 8 dagars regelbundet intag utan att få problem med at?

Skulle jag också vilja veta.

Gjort samma sak som dig fast med mycket högre doser och då har jag blivit rejält sjuk efter c a 3 dagar sen fortsätter det i typ en vecka, går inte att äta eller sova mm (mina erfarenheter)

Borde dock vara stor skillnad på att ta typ 5-10% av vad jag brukade dosera med under ett antal perioder, blivit lite sugen på Lyrica igen, men tyvärr tror jag risken är mycket stor att det slutar med att jag tar mer när jag väl börjat, efter 3-5 dagar har det blivit rena monsterdoser. Verkar inte ha nån övre gräns, ger inget mer i effekt heller, men ändå så tror jag det eller nåt liknande när man är inne i det.

Intessant dock om helst flera har erfarenhet av din doseringen under en veckas tid kanske 2 veckor.

Känns som det knappt borde kännas alls, men lyrica är lömskt och påverkan både i effekter och AT-symptom verkar skilja enormt.

Om du har tillgång till mer så testa sluta bara och se vad som händer, isåfall en person som kanske kan analysera korttidsanvändande av små doser, om de ger några besvär alls, om det skulle göra det och inte sluta, ta ändå mindre efter 3-4 dar och sen sluta igen.

Enbart om det skulle ge stora påprestningar på vardagen (och vad nu nu har för annan sjukdom som jag tolkar inte har med lurica att göra) annars förlänger du bara det, men lättare andra gången (vilket jag inte tror är nödvändigt här, men intressant om nån har upplevt det rejält jobbigt att sluta med så små doser under kort period)
Citera
2013-07-24, 23:27
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Vad trist för dig , vill veta hur du har lyckats med det. Man får ju tolerans väldigt fort.

Citat:

Du har nog ett par tråkiga dagar framför dig men det borde inte vara någon större fara,
Citera
2013-07-24, 23:33
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Skulle jag också vilja veta.

Gjort samma sak som dig fast med mycket högre doser och då har jag blivit rejält sjuk efter c a 3 dagar sen fortsätter det i typ en vecka, går inte att äta eller sova mm (mina erfarenheter)

Borde dock vara stor skillnad på att ta typ 5-10% av vad jag brukade dosera med under ett antal perioder, blivit lite sugen på Lyrica igen, men tyvärr tror jag risken är mycket stor att det slutar med att jag tar mer när jag väl börjat, efter 3-5 dagar har det blivit rena monsterdoser. Verkar inte ha nån övre gräns, ger inget mer i effekt heller, men ändå så tror jag det eller nåt liknande när man är inne i det.

Intessant dock om helst flera har erfarenhet av din doseringen under en veckas tid kanske 2 veckor.

Känns som det knappt borde kännas alls, men lyrica är lömskt och påverkan både i effekter och AT-symptom verkar skilja enormt.

Om du har tillgång till mer så testa sluta bara och se vad som händer, isåfall en person som kanske kan analysera korttidsanvändande av små doser, om de ger några besvär alls, om det skulle göra det och inte sluta, ta ändå mindre efter 3-4 dar och sen sluta igen.

Enbart om det skulle ge stora påprestningar på vardagen (och vad nu nu har för annan sjukdom som jag tolkar inte har med lurica att göra) annars förlänger du bara det, men lättare andra gången (vilket jag inte tror är nödvändigt här, men intressant om nån har upplevt det rejält jobbigt att sluta med så små doser under kort period)
Tidigare har jag känt av när man slutat efter bara 4 dagar, dock på dubbla doser vid det tillfället.

Gick även på 450mg dagligen under två månader för drygt ett år sedan. Trappa ner det utan större problem på 2,5 veckor.

Ska bli intressant att se om man får några problem av att sluta rakt av på denna lilla mängd/korta period. Rinnande näsa och ett par nyssningar i några dagar blir min gissning.
Citera
2013-07-25, 00:33
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Tidigare har jag känt av när man slutat efter bara 4 dagar, dock på dubbla doser vid det tillfället.

Gick även på 450mg dagligen under två månader för drygt ett år sedan. Trappa ner det utan större problem på 2,5 veckor.

Ska bli intressant att se om man får några problem av att sluta rakt av på denna lilla mängd/korta period. Rinnande näsa och ett par nyssningar i några dagar blir min gissning.

Bör ju inte vara några problem alls för din del, men skriv gärna om det skulle bli. Fast du har erfarenhet så vet nog själv redan på ett ungefär.

Blir det därimot mer än förväntat så är det intressant. Ska ev. testa igen trots att jag vet endel hur det brukar gå. Även fast planen då ligger kring din dos, alltså inte i russyfte.

Jag åt ibland flera gram/dag tills de tog slut, så inte så konstigt då precis att man får lite symptom, väldigt osmart såklart men tänker inte så långt just då... ingen uttappning fast en gång spara jag några, blev helfrisk direkt efter några dagar utan, på två-tre 150mg var det troligen, sen sjuk igen men mycket lättare.

Nämnts massor med gånger att toleransen går upp väldigt snabbt och ner ungefär lika snabbt, iaf vid korttidsbruk, det är det enda jag har erfarenhet av.

Desto lättare med 75mg:are och inte 300mg/st, brukade tycka ungefär att 2 till kvittar väl, sen vips var det slut på en karta, då är det fördel med så svagt som möjligt om man i en period gillar att ta många piller den dagen...
Citera
2013-07-25, 10:58
Medlem
djpsykoss avatar
Citat:

På så pass låga doser och den ringa tiden så borde det inte ge några symptom alls.
Det har blivit att jag kör lyrica i perioder med hög dosering för att må riktigt bra ett tag sedan lägre dosering om kanske 300mg morgon 300mg lunch och sen ännu lägre med bara 300mg på morgonen. Efter ett tag på lågdos så slutar jag att ta dem helt och mår lite dåligt andra kvällen men har stilnoct till sömnen så sover mig igenom det, där efter känner jag inte någon at. Sen är jag utan lyrica 2-3 veckor och sen kör jag igen.

Nu har jag tagit Lyrica sedan mars förra året tror jag, och började med 6 månader varje dag vilket efter 2 månader var doser om 1,5g-2g. När lyrican sedan oväntat tog slut så på andra dagen började jag må dåligt, svettades som fan sen frös jag, ångesten var inte av den snällaste fasen. Att genomlida detta i strålande solsken på arbetstid var inget vidare. Tror jag höll ut i kanske 4-5 dagar sen dess har jag kört i perioder om 2-3 månader istället och då fått bort atn.

Lyrica är inte nådigt och uppmanar ingen att ta detta i för höga doser varje dag länge, det resulterar i att personen får lära sig hur det är att må dåligt. Lyrica EoD tror jag fungerar bra har dock inte orkar prova det själv då mitt upplägg fungerar bra för mig.

Må väl
Citera
2013-07-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-101
Vill inte va nån viktigpetter, bara varna för att bli beroende av denna drog. Take it easy! Har varit fast i Lyrica beroende i många år, lätt att jag skulle byta det mot mitt tidigare benso beroende.

Låter nog helsjukt men fastnar du för Lyrican är du körd De som sitter i skiten vet vad jag menar, hoppa över en dags Lyrica intag och du ligger helvaken och svettas och vrider dig, omöjligt att sova. Efter 2 dagar kommer du ligga och sparka i väggarna i stort sett.. Hjärnan är trött men kroppen kommer va i helspänn.

Jag var utan 5 dagar en gång, kräktes på den 4:e, fick ej i mig nån mat, noll aptit, 100% ångest, kroppen stel som en pinne, kände mig som en 90 åring...

På något sätt blev jag glad över att inte ha varit utan lyrica mer än något dygn när jag läste den sista meningen du skrev. Men jag mådde fruktansvärt redan då.

Fan vet vad jag har gett mig in på med den här medicinen som "inte skulle vara beroendeframkallande"...

Men det skulle ju inte stilnoct vara en gång i tiden heller.

Fool me once shame on you. Fool me twice shame on me.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in