2013-07-27, 17:49
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du verkar själv tro att föremålet kan vara ifrån Id@s lägenhet och använd i samband med hennes försvinnande. Varför tar du upp det här istället för att kontakta polisen? Låt dom avgöra om föremålet är relevant i utredningen.

Jag känner två länskrimmare privat och vill skilja helt på det sociala livet och denna tråden. Det blir därför lätt pinsamt att skicka in tips. Men att be någon annan göra det är bra. Jag skall bara lägga upp bilden på föremålet. Polisen har ju varit så tacksam för att Missing People har funnit ryggsäckar och jackor så kanske kan ett föremål som man normalt inte tar ut i skogen vara minst lika intressant.
Citera
2013-07-27, 17:52
Medlem
tattoo66s avatar
DB är saknad på kuggnäs i år. Därav tillägnade hans vän en låt till honom. Någon som har tillgång till DB facebook som kan visa detta?
Citera
2013-07-27, 17:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag känner två länskrimmare privat och vill skilja helt på det sociala livet och denna tråden. Det blir därför lätt pinsamt att skicka in tips. Men att be någon annan göra det är bra. Jag skall bara lägga upp bilden på föremålet. Polisen har ju varit så tacksam för att Missing People har funnit ryggsäckar och jackor så kanske kan ett föremål som man normalt inte tar ut i skogen vara minst lika intressant.

Du kan ju ringa tipstelefonen anonymt annars....? Men jag är nyfiken och vill gärna se vad du funnit så upp med bilden nu
Citera
2013-07-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag fattar inte vad polisen sysslar med?? Måste vara relativt lätt att ta reda på vart A.J befinner sig. Bara att kolla passagerarlistor på flyg/båtar, spåra mobiltelefonen, kolla kontokort/uttag, har han med sin dator kan man ju spåra honom via den. Måste väl vara en baggis för polisen??
Det gör dom nog säkert också,men det vet ju inte vi...???
Citera
2013-07-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vem hade försett dom med kontaktuppgifter, AJ lär väl knappast använda sitt gamla nummer.
Jag tror att AJ tog första kontakten, ring maj sen.
AJ "talade ut" i AB efter de första häktningsförhandlingarna. Man kan anta att han ringde upp AB som då fick hans anonyma nummer. Tror inte AB behöver överlämna telefonnumret till polisen pga av källskydd och liknande.
Citera
2013-07-27, 17:57
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Ligger föremålet kvar i skogen nu? kanske inte så bra att visa bilder öppet här då eller? Någon kan få bråttom ut i skogen i kväll.
Citera
2013-07-27, 17:59
Medlem
Vänersborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
AJ "talade ut" i AB efter de första häktningsförhandlingarna. Man kan anta att han ringde upp AB som då fick hans anonyma nummer. Tror inte AB behöver överlämna telefonnumret till polisen pga av källskydd och liknande.

Det stämmer, så länge källan vill vara anonym skyddas denne av reglerna om källskydd.
Citera
2013-07-27, 18:00
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
De verkar som att många av er inte bor i hus, ni måste hitta en anledning till att han flyttade bussen… tänk om grannarna klagat på att de ser ut som en skrot, länsstyrelsen kan också säga sitt ang trasiga/skrotiga bilar listan kan göras lång.

Och teorin om att hon är inmurad i en trappa för att någon läst på nylleboken "än är inte den sista hunden begravd under trappan" (ej ordagrant) har ni aldrig hör utryck liknane "här måste ligga en hund begravd"??

Dom kanske inte är killarna med högsta iq på jorden men dom är heller inte mentalt handikappade- källa på de är att alla haft anställning utan ex samhall inblandat och då borde tidningara skriva att två mongolider sitter häktade… nepp så får man inte skriva men att dra upp allt i en nazists liv är helt ok.

Att hon skulle ligga i bussen hoppas jag ni lagt ner redan, om inte köp en oxfile och stäng in i din bil dessa varma dagar… låt ligga i 4v
Tror att stanken hade nått över hela Grästorp.

Sänkt i en gödselbrunn… ni kanske inte följde fortsättningen på de fallet, kroppen var nästan intakt.
Gödselhögar där emot "bränner"

Nu ska ingen tro att jag vill försvara dessa.
Det jag vill är att Ida hittas, får vila i frid och anhöriga får ett avslut.
Därför måste vi tänka logiskt och inte höva ur oss saker som hänt i det förflutna.
Tänk om nu DB o FH inte har med saken att göra, stämpeln är satt dom kan behöva flytta mm hela deras liv kan vara lika förstört som dom anhörigas… de tack vare fb, spekulationer och att dom ev känner gm

I Sverige heter det ju att alla är oskylldiga tills dom fallit.
Den som gjort detta ska få ta sitt straff på ett eller annat sätt… Karma heter det

Öh! se det fetade!

Nu är det ju inte FB som har satt DB & FH i häkte utan Polis/Åklagare/Tingsrätt och mig veterligen gör de knappast det utan att åtminstone ha något som pekar i riktning att de är inblandade. I vilken grad lär ju bevisen visa så småningom och trots att de inte är dömda så tycker jag nog att det är mänskligt att vilja spekulera i hur något så vidrigt har gått till. Dessutom så vågar jag påstå att, om inte alla i tråden, så i alla fall de flesta önskar att I*a hittas så fort som möjligt.
Senast redigerad av Cocinella 2013-07-27 kl. 18:03. Anledning: Skriver som en kratta när jag har bråttom. ;-)
Citera
2013-07-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänersborgare
Tror att Aftonbladet ringer ett kontantkortsnummer som polisen inte känner till.

Det har inte stått någonstans vad jag vet att de PRATAT med honom. Bara "varit i kontakt med" kan ju lika gärna vara mail-ledes isf. Kan ju vara från ett nyfixat hotmail-konto etc.

"Säkrare" att vara i kontakt med media på det viset för att inte råka "säga fel".

Annars som sagt kontantkort.

Tidningar är mkt restriktiva med att lämna ut den typen av uppgifter.källskydd osv.
Citera
2013-07-27, 18:09
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17193855.ab

Åklagare Eva Johnsson:

"– Att någon ljuger eller att bägge ljuger är ju det mest rimliga. Sen är det förstås inte ett brott att ljuga."

...mened?
Inget brott?
Så varför är de isf ens häktade, om ljuga inte vore ett brott (dvs skyddande av brottsling).

Mened är väl att fara med osanning i rättegång, inte i förhör?
Citera
2013-07-27, 18:12
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siaso
Det har inte stått någonstans vad jag vet att de PRATAT med honom. Bara "varit i kontakt med" kan ju lika gärna vara mail-ledes isf. Kan ju vara från ett nyfixat hotmail-konto etc.

"Säkrare" att vara i kontakt med media på det viset för att inte råka "säga fel".

Annars som sagt kontantkort.

Tidningar är mkt restriktiva med att lämna ut den typen av uppgifter.källskydd osv.

Tror du har helrätt i att det är kontakt via mail. AJs kommentarer verkar för tillrättalagda för att han ska vara citerad via tal.
Citera
2013-07-27, 18:13
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag fattar inte vad polisen sysslar med?? Måste vara relativt lätt att ta reda på vart A.J befinner sig. Bara att kolla passagerarlistor på flyg/båtar, spåra mobiltelefonen, kolla kontokort/uttag, har han med sin dator kan man ju spåra honom via den. Måste väl vara en baggis för polisen??

Polisen följer sin protokoll allt AJ gör allt han kommer säga kommer att användas emot han.
Tänk deg det är EN MYNDIGHET som han har att göra med MYNDIGHET dem kan göra livet helvete för han förr eller senare . Tänk hans gammla brotts register tänk att polisen kan vara trötta på han .
När en MYNDIGHET skickar kallelse till deg du är tvingad att svara på det eller så kissar du på dina byxor i en toalett inlåst .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in