2013-07-27, 17:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Han menar att det var en liksvamp http://2.bp.blogspot.com/_HqLXM_M2lr4/RoFYIE1W5HI/AAAAAAAAAPc/gRtn-kjNSHM/s1600/liksvamp-med-snigel.jpg som luktade.

RDY skriver något om ett föremål och efterfrågar om någon varit i I*as lgh någongång. Jag tror inte föremålet är svampen.
Citera
2013-07-27, 17:13
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vad har du hittat?

Undrar detsamma. Är det så svårt att tala om???
Citera
2013-07-27, 17:13
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Han menar att det var en liksvamp http://2.bp.blogspot.com/_HqLXM_M2lr4/RoFYIE1W5HI/AAAAAAAAAPc/gRtn-kjNSHM/s1600/liksvamp-med-snigel.jpg som luktade.
Men en liksvamp är väl knappast användbar om man ska bära ett lik. RDY skrev att han hittat ett föremål i närheten av där h*n kände odören.
Citera
2013-07-27, 17:14
Medlem
Är ju löjligt vad en del skriver..

Är iaf uppvuxen på Lextorp där AJ härjade förr... Man var yngre och såg upp till honom på den tiden...
Men som många säger, är ett stort steg att slå en tjej och mörda..
Tror även där som många andra, det har brustit någonstans å slagit utan uppsåt att döda, men fått panik och gjort det han kunde för att dölja!
Så ingen syra, inget svets i buss eller annat långsökt..
Tror mer på Lextorp eller ut mot Upphärad!
Citera
2013-07-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
RDY skriver något om ett föremål och efterfrågar om någon varit i I*as lgh någongång. Jag tror inte föremålet är svampen.
Nej det tror inte jag heller, men där håller han alla på halster. Det enda han sagt är att
det är något som kan vara till hjälp om man ska bära ut något i skogen, men är inte något man normalt bär med sig ut i skogen, utan något som brukar få stanna hemma tills man slänger det. Ett det-ord alltså
Citera
2013-07-27, 17:15
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Den delen snappade jag upp. Min kommentar gällde föremålet som möjligen kunde vara kopplat till fallet, något som inte brukar lämnas i naturen och som kan användas som hjälpmedel för att frakta en kropp.

Nu är jag visserligen pessimistisk, men man vet ju aldrig.
Citera
2013-07-27, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
Finns en såndär kamera som ser åt alla vinklar utanför ett företag (siemens) som ligger rätt nära *da´s hem.
Vet inte om det kan vara något men har man kört den vägen så borde den sett något?

http://www.anony.ws/i/2013/07/27/KbVH.jpg
http://www.anony.ws/i/2013/07/27/i8j9l.jpg

Skulle inte direkt kalla det du markerat för genväg. Känns väldigt osannolikt att man skulle köra bilen över cykelvägar som innebär större risk att någon lägger märke till en eller att de blir spår i gruset som den väg du markerat består av bara för att spara 1 minut.
Citera
2013-07-27, 17:17
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Föremålet verkade vara nåt som kan användas som bärhjälp, kanske nåt från IFs lght.

För f-n RDY, förstör inte min kväll.
Du kan väl Pm:a nån i tråden, så kan den tipsa der polizei.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Finns det ngn i tråden som varit i Id@s lägenhet? Jag har hittat ett föremål i skogen som ingen har något som helst skäl att bära ut i skogen, ett föremål som kan vara bra när man bär en kropp. Inte långt därifrån, ca tio meter norr där om kändes distinkt liklukt ett par ggr men det blåser idag så jag fann inte källan.

Du verkar själv tro att föremålet kan vara ifrån Id@s lägenhet och använd i samband med hennes försvinnande. Varför tar du upp det här istället för att kontakta polisen? Låt dom avgöra om föremålet är relevant i utredningen.
Citera
Medlem
Funnyfarms avatar
De verkar som att många av er inte bor i hus, ni måste hitta en anledning till att han flyttade bussen… tänk om grannarna klagat på att de ser ut som en skrot, länsstyrelsen kan också säga sitt ang trasiga/skrotiga bilar listan kan göras lång.

Och teorin om att hon är inmurad i en trappa för att någon läst på nylleboken "än är inte den sista hunden begravd under trappan" (ej ordagrant) har ni aldrig hör utryck liknane "här måste ligga en hund begravd"??

Dom kanske inte är killarna med högsta iq på jorden men dom är heller inte mentalt handikappade- källa på de är att alla haft anställning utan ex samhall inblandat och då borde tidningara skriva att två mongolider sitter häktade… nepp så får man inte skriva men att dra upp allt i en nazists liv är helt ok.

Att hon skulle ligga i bussen hoppas jag ni lagt ner redan, om inte köp en oxfile och stäng in i din bil dessa varma dagar… låt ligga i 4v
Tror att stanken hade nått över hela Grästorp.

Sänkt i en gödselbrunn… ni kanske inte följde fortsättningen på de fallet, kroppen var nästan intakt.
Gödselhögar där emot "bränner"

Nu ska ingen tro att jag vill försvara dessa.
Det jag vill är att Ida hittas, får vila i frid och anhöriga får ett avslut.
Därför måste vi tänka logiskt och inte höva ur oss saker som hänt i det förflutna.
Tänk om nu DB o FH inte har med saken att göra, stämpeln är satt dom kan behöva flytta mm hela deras liv kan vara lika förstört som dom anhörigas… de tack vare fb, spekulationer och att dom ev känner gm

I Sverige heter det ju att alla är oskylldiga tills dom fallit.
Den som gjort detta ska få ta sitt straff på ett eller annat sätt… Karma heter det
Citera
2013-07-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Finns det ngn i tråden som varit i Id@s lägenhet? Jag har hittat ett föremål i skogen som ingen har något som helst skäl att bära ut i skogen, ett föremål som kan vara bra när man bär en kropp. Inte långt därifrån, ca tio meter norr där om kändes distinkt liklukt ett par ggr men det blåser idag så jag fann inte källan.

Känns ganska osannolikt då Missing People sökt där flertalet gånger genom alla skogspartier. Sen har även polisen varit på plats och sökt med likhundar. Känns inte troligt. Vart skulle detta skogsparti vara beläget i så fall?
Citera
2013-07-27, 17:24
Medlem
Grymt123s avatar
Någon som vet om det var aftonbladet som kontaktade AJ eller om det var AJ som ringde upp. Håller med om att det är dags att gå ut med namn och bild på AJ nu i Pressen det är en misstänkt mördare som går fri därute och ställe krav på hur han skall komma eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in