Citat:
Ursprungligen postat av
rhymenoceros
Hej!
Jag är jätteny på centralstimulanta. Jag har fått lånat min polares konto så jag skulle vilja ställa två frågor till er:
Fråga 1: Vad är skillnaden mellan etylfenidat och amfetamin? Hur är rusen annorlunda?
Fråga 2: Ger etylfenidat utslag på multistickor? Jag tar för givet att ett intag av etylfenidat skulle visa positivt på amfetamin. Och då vid urinanalys så förmodar jag att det skulle ses som etylfenidat.
Tackar på förhand för svar för mina dumma frågor!
Fråga 1. Rusen skiljer sig en del. Ethylfenidatets rus är riktigt pushigt. de är intensivt, Som en tickande bomb av energi som 3....2....1.. Pang och när ruset slår igång så vet du knappt ut eller in. för mig blir de så att när ruset kickar igång så blir jag förvirrad och vimsig. börjar göra tusen saker samtidigt men avslutar inget och vandrar fram o tillbaka i lägenheten tills kicken lagt sig lite.
Jag får inte något särskilt speciellt välmående av ethylfendidat utan mer ett speedat vakenhet med en ytterst liten våg av rysningar. Ruset håller i sig bara någon timme kanske 3-4 om ens det innan refill krävs för att återigen bli förvirrad. Avtändningen är dessutom fruktansvärd på Ethylfenidat och även fast jag är gammal tjackis och varit med om dom uslaste at's på amfetamin så blir jag lika förvånad varje gång ethylfenidatet slutar värka och jag ligger i soffan som en hjärndöd smurf.
Amfetaminets rus är intensivt när det väl kickar igång men inte alls som ethylfenidatet utan Det är klarare, ingen förvirring och när det slår igång så är välmåendet på topp. du har gåshud över hela kroppen. att enbart dra fingrarna genom håret är en fantastisk känsla bara det. och är du en tillbaka dragen person som jag är så förvandlas du till en stureplans pappa betalar flicka/pojke som står i centrum och pratar sönder allt och alla. detta är såklart hur jag reagerar på amfetaminet och kan därmed variera från person till person såklart.
Ruset håller i sig bra mycket längre på amfetamin. ruset är klarare , välmåendet är bättre och afterglowen och slutligen avtändningen som folk kallar det är bra mycket skönare än på ethylfenidatet.
Amfetamin sliter inte lika mycket på kroppen heller. ethylet vid snortning ger näsblod i flera dagar om du har otur. de svider som satan att snorta och ger dessutom fruktansvärt mycket biverkningar som hjärtklappning , paranoia och döds ångest även vid låga doser om du har otur.
Amfetaminet ger i regel inte dessa effekter förrän du kliver av pulvret efter några dagars vakenhet.
men så länge du äter , dricker och får i dig vitaminer under rusets gång så kommer du klara av tiden då amfetaminet går ut ur kroppen galant.
Dena texten är säkert hur svamlig som helst, jag är rätt fjuttad just nu och känner mig som en skadeskjuten mört