2013-07-27, 13:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag bad Quarrel om han ville komplettera sammanfattningen med bilder på de inblandade för ett par veckor sen. Det kanske finns juridiska hinder för det?
Om du eller någon annan gör ett bildgalleri länkar jag gärna från sammanfattningen. Så tråkig är jag.
Citera
2013-07-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Skulle hon ligga på Hunneberg, så tror jag risken är liten att hon skulle bökats upp av ett vildsvin, då jag inte tror det rör sig några svin däruppe förutom D.B då. Ligger hon däremot runt Björke så är chansen mkt större för just vildsvin.
Jo det finns vildsvin på Hunneberg.. har sett dom. För ca en vecka sedan såg vi en stor galt nedanför berget vid pumphuset.
Citera
2013-07-27, 13:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Man letar längre inte efter en levande person. Kanske är därför?

Enligt tidningarna har de senaste söken inte gett något. Därför väntar man på tips/hjälp från polisen/allmänheten innan man annonserar ut ett nytt sök.
Det är ju det. Varför vänta istället för att söka? Det är väl inte allmänheten som ska hitta något, för att MPS ska komma och fjanta runt, för att sedan ta åt sig äran?
Allmänheten är ju MPS och de vill ju fortfarande leta.
Kan det vara så att den där Kennet* är lite ointresserad och lat, men vill inte lämna ö er till annan frivillig kraft, då han riskerar att äran tas ifrån honom.
Något stort fel är det ju någonstans, i alla fall.
Citera
2013-07-27, 13:19
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Håller absolut med. Där vi bor finns inga vildsvin så här kan huden bli liggande länge. Till slut har kråkfåglar sett till att även den försvunnit. (utom en gång då min dvärghund släpade hem större delen av den stinkande, då gröna huden)

Ju mer öppet en kropp ligger desto snabbare försvinner den. En presenning kan fördröja processen radikalt.

vart bor du ? ,vildsvin finns så långt upp som norra Värmland,men du kanske inte vistas i skogen så mycket att du vet det ?
Citera
2013-07-27, 13:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
vart bor du ? ,vildsvin finns så långt upp som norra Värmland,men du kanske inte vistas i skogen så mycket att du vet det ?
Jo, men det är inte i alla skogsområden vildsvinen vistas.
Citera
2013-07-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är ju det. Varför vänta istället för att söka? Det är väl inte allmänheten som ska hitta något, för att MPS ska komma och fjanta runt, för att sedan ta åt sig äran?
Allmänheten är ju MPS och de vill ju fortfarande leta.
Kan det vara så att den där Kennet* är lite ointresserad och lat, men vill inte lämna ö er till annan frivillig kraft, då han riskerar att äran tas ifrån honom.
Något stort fel är det ju någonstans, i alla fall.

Det var ju ett sök i onsdags, första på över en vecka. Ändå kom bara 70 personer. Tror inte de handlar om lathet. Man behöver bara få något att gå på. Att söka i stora områden utan att göra fynd funkar inte. Det man behöver nu är ett konkret tips.

Trollhättan/Uddevalla invånarna kunde engagerat sig lite mer, enligt mig.
Senast redigerad av Yosuki 2013-07-27 kl. 13:32.
Citera
2013-07-27, 13:25
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jo, men det är inte i alla skogsområden vildsvinen vistas.

sant , dom föredrar tät skog, men dom finns överallt, nu ska vi inte göra det här till en kennel affär

jag bara påstår att det finns vildsvin i alla skogar söder om Dalarna,,
Citera
2013-07-27, 13:28
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
sant , dom föredrar tät skog, men dom finns överallt, nu ska vi inte göra det här till en kennel affär

jag bara påstår att det finns vildsvin i alla skogar söder om Dalarna,,
Nej, vi ska nog akta oss för att dra igång en lång sidodiskussion.
Men jag för min del skulle nog kunna välja ut lämpliga områden i mina trakter där jag vet att vildsvin aldrig vistas/är väldigt sällsynta, och det skulle nog de flesta kunna i just sina trakter.
Citera
2013-07-27, 13:29
Medlem
BMC64s avatar
för å förtydliga varför jag svara på vildsvins frågan,,,så är det så att, om dom är med i bilden
så finns det nada kvar efter en vecka,,,
Citera
2013-07-27, 13:38
Medlem
Att det är vildsvin på berget och nedanför är säkert.
Synd att man inte kunde följa och kartlägga vart dom går och varit!
Citera
2013-07-27, 13:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nej, vi ska nog akta oss för att dra igång en lång sidodiskussion.
Men jag för min del skulle nog kunna välja ut lämpliga områden i mina trakter där jag vet att vildsvin aldrig vistas/är väldigt sällsynta, och det skulle nog de flesta kunna i just sina trakter.
På samma sätt kan den eller de som förde bort kroppen säkert kunna peka ut vildsvinstäta områden i sina trakter.
Senast redigerad av Quarrel 2013-07-27 kl. 13:43.
Citera
2013-07-27, 13:42
Medlem
AJ verkar vara något av en local hero och stilikon för det lokala buset i Trollhättan som skyddar och gömmer honom. I annat fall skulle han redan ha varit insydd för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in