2013-07-27, 12:10
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är nog det som har hänt. Jag har svårt att tro att de här berusade herrarna med adrenalin sprutande ur öronen och polisnoja skulle göra några sofistikerade arrangemang för att gömma kroppen. Det har djuren gjort åt dem, och det kan bli mycket svårt att hitta den. Men, som jag har nämnt tidigare, en försvunnen man hittades halvt nedgrävd i marken för en tid sedan. Han gick att hitta.

Vad tycker du Quarrel de misstänkta har en del vänner som är lastbil chaufför kan de ha gömt henne på nån kyltransport lastbil .
Citera
2013-07-27, 12:12
Medlem
Citat:
Det är nog det som har hänt. Jag har svårt att tro att de här berusade herrarna med adrenalin sprutande ur öronen och polisnoja skulle göra några sofistikerade arrangemang för att gömma kroppen. Det har djuren gjort åt dem, och det kan bli mycket svårt att hitta den. Men, som jag har nämnt tidigare, en försvunnen man hittades halvt nedgrävd i marken för en tid sedan. Han gick att hitta.
Utifrån antagandet att GM inte vill att kroppen ska återfinnas, är det så säkert att bara slänga kroppen i skogen åt vilda djur? GM känner till MP och för att vilda djur ska våga sig fram till ett människolik fordras nog att doften av människa har försvunnit.

Att gräva ned kroppen i utkanten på en mosse och lägga ris och annat över måste vara säkrare och inte särskilt mödosamt.
Senast redigerad av lehs 2013-07-27 kl. 12:15.
Citera
2013-07-27, 12:14
Medlem
silbersky007s avatar
Om GM har användt BO's telefon för att ringa då kan det registreras när vilken tid och till vilken nummer ?
Citera
2013-07-27, 12:16
Medlem
Tror det finns en väderstation i närheten och de kan ha kameror, men då bara mot vägbanan för att se om det fryser osv.

OffT: I Sverige är det ju otroligt hårda restriktioner på hur man får sätta en kamera. Det gäller även myndigheter. Du får tex inte ha en webbkamera som tittar ut mot en väg om det finns risk för att någon förbipasserande kan identifieras. Först måste man ha tillstånd och sedan ska det skyltas. Någon oskyldig kan ju hamna på bild. Någon åtalades för att ha en åtelkamera i skogen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Om GM har användt BO's telefon för att ringa då kan det registreras när vilken tid och till vilken nummer ?
Jo, men det kan inte bevisas vem som ringde. Men det behöver inte ha gått till så. Bara en teori.
Citera
Medlem
Citat:

Men just att låta bli att krångla är ju ett av de smartaste släkten att bli av med en kropp. Om den läggs direkt på marken, dold i t.ex en skreva för att undgå upptäckt de närmaste dagarna, så har naturen snart skött om finfördelning och spridning. Att det ligger benbitar i skogen är ju helt naturligt och för en som inte är osteolog är det nog svårt att avgöra huruvida ett mindre ben eller fragment, härstammar från djur eller människa. Undantaget är väl kraniet, men, hemska tanke, det kanske har tagits hand om på annat vis.

En hel del av de möjliga och omöjliga "sofistikerade arrangemang" som florerat i tråden bidrar ju bara till att bevara kropp och spår. En kropp insvetsad i en dieseltank (helknäppt) torde bli konserverad och identifierbar i hundratals år, ödetorp; för eller senare hittas den som mer eller mindre komplett och troligen identifierbart skelett o.s.v.
Citera
2013-07-27, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Åklagaren säger enligt artikel på ttela.se idag att "de har kommit till [mord]platsen vid [mord]tillfället. Mer vill jag inte säga".

Hade det handlat om mobiler hade det varit klargjort sedan långt tidigare. Nej, jämför detta med Harald*sons ord om "en iakttagelse som nästan är för bra för att vara sann", som han talade om i början av veckan.

Någon har alltså uppgivit sig ha sett FH och DB komma till platsen. Detta nådde polisen i onsdags eller torsdags förra veckan. Harald*son har nämnt båda dagarna...

Det bara måste vara Trollhättans svar på Hel*e Fo*smo: PerZerk, en person som nu tycks vara under ålagd förundersökningssekretess.

Failed elektriker, failed lärarstudent och snart failed åklagarvittne.
Mer sannolikt i sådana fall är att de fått kontakt med grannen som skulle ha känt i gen AJ i porten när han kontaktade sina polare per telefon? Eventuellt tillsammans med samtalslistor? Ett vittnesmål av den typ som PZ ger kan vara intressant ur spaningssynpunkt, men ingen domstol skulle tillmäta det någon större tyngd.
Senast redigerad av lehs 2013-07-27 kl. 12:28.
Citera
2013-07-27, 12:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Kan likhund känna skillnad på as och människolik?
Ja, annars vore det inte stor idé att använda hund, i skogen skulle de markera hela tiden.
De markerar endast på doft från människa, som lik, vätskor etc.
Citera
2013-07-27, 12:35
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Mer sannolikt i sådana fall är att de fått kontakt med grannen som skulle ha känt i gen AJ i porten när han kontaktade sina polare per telefon? Eventuellt tillsammans med samtalslistor? Ett vittnesmål av den typ som PZ ger kan vara intressant ur spaningssynpunkt, men ingen domstol skulle tillmäta det någon större tyngd.

Problemet med Per Z är att han i kampen mot demonerna kan tycka sig dra till minnes mer...
Citera
2013-07-27, 12:36
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Tattoo666 beskrev att ett vittne sett AJ utanför porten natten den 29/30 juni, kan man ta FH för AJ om det är lite halvskumt?
Citera
2013-07-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Vad tycker du Quarrel de misstänkta har en del vänner som är lastbil chaufför kan de ha gömt henne på nån kyltransport lastbil .
nu är inte ja Quarrel men ganska säker på att så är fallet inte. tänk efter lite så förstår du hur dum frågan är.
Citera
2013-07-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag trodde bilderna fanns i sammanfattningen, men kunde inte hitta dem. Sökte som en galning, men fick bara upp annat. Gav upp! Sorry! Bra att du kollade upp det och kunde avskriva det hur som helst.
Jag bad Quarrel om han ville komplettera sammanfattningen med bilder på de inblandade för ett par veckor sen. Det kanske finns juridiska hinder för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in