2013-07-27, 12:43
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
I det enklaste scenariot har AJ besökt BO och råkat döda henne i något tillstånd av explosiv aggression. Omedelbart efteråt agerar han efter planen att gömma undan kroppen så att den aldrig ska återfinnas. Han behöver en bil och dödspolaren har en S-40, visserligen avställd. Han ringer till DB på BOs telefon (annars hade han häktats redan när han var anhållen första gången). Han är fullt medveten om att han kommer att bli misstänkt men satsar allt på att kroppen aldrig ska hittas.

Allt tyder på att BO har förblött via skadad pulsåder. Ett dödande hugg i hjärtat ger inte så mycket blod. Enligt AB är DB och FH bundna till platsen för mordet, antagligen via sina mobilers positioner. Alla är alkoholpåverkade och de lyckas inte emballera kroppen bättre än att det droppar blod i farstun och i bilen. Bilen bränns samma natt eller på söndagskvällen efter att kroppen gömts tillfälligt eller permanent.

De agerade snabbt, utan att bli sedda som det verkar, men skapade sig problem med blodet i bilen. Om de tagit med en presenning för att svepa kroppen med hade de inte behövt bränna bilen och därmed annonsera ut DBs inblandning. Att använda mobilerna var också en ledtråd för polisen.

Det är märkligt dock hur en syndabock (FH) finns tillhands (AJ kunde inte veta att han hade ett bra alibi) och hur väl syndabocken passar in. Och för att gömma kroppen och klara sig själv så drar han in polarna medveten om att de kommer att få problem.

Om kroppen inte hittas så finns risken att AJ inte döms.

Enligt Leif GW Persson finns det en speciell typ av kapabla psykopater (han beskrev dem i sin roman 'Grisfesten') vilka kan improvisera snabbt och effektivt efter att ha försatt sig i svåra lägen pga sin våldsbenägenhet. Det är väl den sortens förmåga man skulle kunna tillskriva AJ.

En spräckt skalle kan ge otroligt stor blödning. Såg en dokumentär om en man som hade blivit halvt skalperad i en olycka, han höll på att förblöda trots att ambulanshelikopter hämtade och satte in alla tänkbara resurser.
Ett fall mot ett glasbord kan nog räcka.
Och även om IF medicinerade mot sin sjukdom så kanske hon hade större blödningsbenägenhet än en frisk person. Isf behöver det inte vara en arteriell blödning.
Citera
2013-07-27, 12:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag bad Quarrel om han ville komplettera sammanfattningen med bilder på de inblandade för ett par veckor sen. Det kanske finns juridiska hinder för det?
Den här bilden är väl inte för avslöjande, nästan lite gulligt. Som TB, den månad hon porlade med DB.
http://img189.imageshack.us/img189/2428/vepv.jpg
Citera
2013-07-27, 12:51
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepropp
Det var inte han. Tatueringen på vänsterarmen stämde inte. Men det var en kille som var väldigt lik AJ och hade en liknade tatuering på bröstet. Hade jag fått hjälp med få fram bilden i från badkaret igår så hade min iakttagelse kunnat avskrivas direkt. Det var lite svårt att söka i mobilen så därför bad jag om hjälp med att få fram en bild.

Citat:
Ursprungligen postat av arrappappa
Är ingen expert, men av ett rådjur finns bara lite tussar kvar efter knappt en vecka vad jag sett,,

Beror väl på hur mycket vilt det finns i området,,,,,

En älg som drattat ner för ett stup, landat i bergskreva, hade de inte flyttat på men det var inte mycket kvar.

En fårtacka hade självdött 200m från mitt hus, upptäckte det 2 dagar senare, ungefär halva borta.

Antar att det är gemensam insats av fåglar, rävar, mm

Håller absolut med. Där vi bor finns inga vildsvin så här kan huden bli liggande länge. Till slut har kråkfåglar sett till att även den försvunnit. (utom en gång då min dvärghund släpade hem större delen av den stinkande, då gröna huden)

Ju mer öppet en kropp ligger desto snabbare försvinner den. En presenning kan fördröja processen radikalt.
Citera
2013-07-27, 12:59
Medlem
Tomatos avatar
Gör MP sök varje dag utan att det annonseras på hemsidan. Eller struntar de helt enkelt i det dessa, ej utsatta, dagar? Då det finns folk som står på kö för att leta, finner jag det i så fall enastående märkligt och respektlöst. Så kanske det blir när de fått storhetsvansinne och börjat med utbildningar, reklamlåtar och annat trams.
Citera
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Kan likhund känna skillnad på as och människolik?

Ja det gör de.

Nackdelen med en likhund är att de är få och att de inte kan jobba så långa pass. Det borde vara fler hundar på plats för att avlösa varandra och även komplettera en svag markering t ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan djur i Västra Götaland flytta en hel människokropp?
Kanske finns björn i Västra Götaland som vi inte vet?
Citera
2013-07-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Gör MP sök varje dag utan att det annonseras på hemsidan. Eller struntar de helt enkelt i det dessa, ej utsatta, dagar? Då det finns folk som står på kö för att leta, finner jag det i så fall enastående märkligt och respektlöst. Så kanske det blir när de fått storhetsvansinne och börjat med utbildningar, reklamlåtar och annat trams.

Man letar längre inte efter en levande person. Kanske är därför?

Enligt tidningarna har de senaste söken inte gett något. Därför väntar man på tips/hjälp från polisen/allmänheten innan man annonserar ut ett nytt sök.
Citera
2013-07-27, 13:08
Medlem
Piskrapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
I det enklaste scenariot har AJ besökt BO och råkat döda henne i något tillstånd av explosiv aggression. Omedelbart efteråt agerar han efter planen att gömma undan kroppen så att den aldrig ska återfinnas. Han behöver en bil och dödspolaren har en S-40, visserligen avställd. Han ringer till DB på BOs telefon (annars hade han häktats redan när han var anhållen första gången). Han är fullt medveten om att han kommer att bli misstänkt men satsar allt på att kroppen aldrig ska hittas.
]

Varför är alla så säkra på att han just ringer ett "vanligt" samtal? Ni vet väl att det finns mängder av appar och program som gör det möjligt att kommunicera via internet (skype,whatsapp,kik...) om och så kanske appen/programmet togs bort efter samtalet. Bara en tanke.
Citera
2013-07-27, 13:09
Medlem
Finns en såndär kamera som ser åt alla vinklar utanför ett företag som ligger rätt nära *da´s hem.
Vet inte om det kan vara något men har man kört den vägen så borde den sett något?

http://www.anony.ws/i/2013/07/27/KbVH.jpg
http://www.anony.ws/i/2013/07/27/i8j9l.jpg

vet ej hur jag får in länkarna
Senast redigerad av Lovefree 2013-07-27 kl. 13:11.
Citera
2013-07-27, 13:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Vad tycker du Quarrel de misstänkta har en del vänner som är lastbil chaufför kan de ha gömt henne på nån kyltransport lastbil .
Läste du det du citerade? Jag tror inte på något sofistikerat arrangemang.
Citera
2013-07-27, 13:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Om GM har användt BO's telefon för att ringa då kan det registreras när vilken tid och till vilken nummer ?
Ja, det är gjort för länge sedan.
Citera
2013-07-27, 13:11
Medlem
Har det kommit mycket regn i Thn på det senaste? Om kroppen ligger på en oskyddad plats ute i terrängen har många spår försvunnit vid det här laget, vilket försvårar insamlingen av bevis.

Nu vet jag inte var MPS genomförde de senaste söken (Hunneberg fortfarande?) finns inte utmarkerat på kartan i sammanfattningen. Jag har fått för mig att kroppen kan vara dumpad runt Öresjö-området som jag nämnt tidigare i tråden. Det beror på de stora naturområdena och små kringelkrokar till vägar som man ändå kan ta sig relativt långt in i vegetationen. Alltså en idealisk plats för att dumpa en kropp på. Det är också på "motsatt håll" där den utbrända Volvon hittades vilket därigenom blir ett bra villospår.
Senast redigerad av KSP 2013-07-27 kl. 13:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in