2013-07-27, 11:24
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan djur i Västra Götaland flytta en hel människokropp?

Har sett vildsvin få en älgtjur att Spridas ut över markerna på 1 vecka.
Ett rådjur går galten iväg med. ju mer det luktar desto godare....
Söder om viltstängslet söder om Hunneberg finns mkt gott om vildsvin och nassesvin .
Ett vildsvin bökar lätt upp en grop på 1/2m djup i hård skogsjord är det dessutom nygrävt så går det mkt lätt.
En kropp av något levande i dessa marker (blå vägen)som inte ligger i exempelvis en brunn är ingen stor ide att leta efter. Har man tur kan man finna rester av ben mm..
Citera
2013-07-27, 11:27
Medlem
arrappappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan djur i Västra Götaland flytta en hel människokropp?

Är ingen expert, men av ett rådjur finns bara lite tussar kvar efter knappt en vecka vad jag sett,,

Beror väl på hur mycket vilt det finns i området,,,,,

En älg som drattat ner för ett stup, landat i bergskreva, hade de inte flyttat på men det var inte mycket kvar.

En fårtacka hade självdött 200m från mitt hus, upptäckte det 2 dagar senare, ungefär halva borta.

Antar att det är gemensam insats av fåglar, rävar, mm
Citera
2013-07-27, 11:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Har sett vildsvin få en älgtjur att Spridas ut över markerna på 1 vecka.
Ett rådjur går galten iväg med. ju mer det luktar desto godare....
Söder om viltstängslet söder om Hunneberg finns mkt gott om vildsvin och nassesvin .
Ett vildsvin bökar lätt upp en grop på 1/2m djup i hård skogsjord är det dessutom nygrävt så går det mkt lätt.
En kropp av något levande i dessa marker (blå vägen)som inte ligger i exempelvis en brunn är ingen stor ide att leta efter. Har man tur kan man finna rester av ben mm..
Det är nog det som har hänt. Jag har svårt att tro att de här berusade herrarna med adrenalin sprutande ur öronen och polisnoja skulle göra några sofistikerade arrangemang för att gömma kroppen. Det har djuren gjort åt dem, och det kan bli mycket svårt att hitta den. Men, som jag har nämnt tidigare, en försvunnen man hittades halvt nedgrävd i marken för en tid sedan. Han gick att hitta.
Citera
2013-07-27, 11:36
Medlem
Somecoolnames avatar
Skulle hon ligga på Hunneberg, så tror jag risken är liten att hon skulle bökats upp av ett vildsvin, då jag inte tror det rör sig några svin däruppe förutom D.B då. Ligger hon däremot runt Björke så är chansen mkt större för just vildsvin.
Citera
2013-07-27, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Då är frågan, vem behövde ett stinkande ruttet rådjurskadaver? Eller kanske var det någon som tröttnat på stanken och grävde ned det? Men varför inte gräva ned det på samma plats i så fall?

sitter en vägkamera strax innan denna plats mot Trollhättehållet. Inte en chans att MGM chansar och tar stora vägen.
Citera
2013-07-27, 11:40
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
sitter en vägkamera strax innan denna plats mot Trollhättehållet. Inte en chans att MGM chansar och tar stora vägen.
Vart exakt sitter denna "vägkamera" Om du menar hastighetskamera, så är det ju bara att hålla hastigheten, och på så sätt slippa fotas, Eller är det en kamera som registrerar trafiken?
Citera
2013-07-27, 11:41
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Skulle hon ligga på Hunneberg, så tror jag risken är liten att hon skulle bökats upp av ett vildsvin, då jag inte tror det rör sig några svin däruppe förutom D.B då. Ligger hon däremot runt Björke så är chansen mkt större för just vildsvin.
Undrar om det är därför MPS inväntade hjälp av polis med likhund, till de sista söken?
Hunden hittar ju platser där kroppsdelar legat, utan att det är synligt för blotta ögat.
Är det endast en likhund som varit på plats?
Senast redigerad av Tomato 2013-07-27 kl. 11:48.
Citera
2013-07-27, 11:43
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Undrar om sett därför MPS inväntade hjälp av polis med likhund, till de sista söken?
Hunden hittar ju platser där kroppsdelar legat, utan att det är synligt för blotta ögat.
Är det endast en likhund som varit på plats?
Kan likhund känna skillnad på as och människolik?
Citera
2013-07-27, 11:48
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Kan likhund känna skillnad på as och människolik?
Bra fråga?
Men de tränas ju med människodelar och äkta "liksaft" från människor.
Så nog bör de väl göra det?
Jag känner ju skillnad på lukten av lätt ruttet fläskkött och lätt ruttet nötkött t.ex.
Citera
2013-07-27, 11:50
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Åklagaren säger enligt artikel på ttela.se idag att "de har kommit till [mord]platsen vid [mord]tillfället. Mer vill jag inte säga".

Hade det handlat om mobiler hade det varit klargjort sedan långt tidigare. Nej, jämför detta med Harald*sons ord om "en iakttagelse som nästan är för bra för att vara sann", som han talade om i början av veckan.

Någon har alltså uppgivit sig ha sett FH och DB komma till platsen. Detta nådde polisen i onsdags eller torsdags förra veckan. Harald*son har nämnt båda dagarna...

Det bara måste vara Trollhättans svar på Hel*e Fo*smo: PerZerk, en person som nu tycks vara under ålagd förundersökningssekretess.

Failed elektriker, failed lärarstudent och snart failed åklagarvittne.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-27 kl. 11:58.
Citera
2013-07-27, 11:52
Medlem
Citat:
Vart exakt sitter denna "vägkamera" Om du menar hastighetskamera, så är det ju bara att hålla hastigheten, och på så sätt slippa fotas, Eller är det en kamera som registrerar trafiken?

Ett par hundra meter mot Trollhättehållet, dvs västerut från "RDY" plats. Med risk för foliehatt så har jag får mig att all trafik registreras. Var det inte så man kartlade stockholmsbombaren?

http://i.imgur.com/ULEx4O4.jpg
Citera
2013-07-27, 11:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Ett par hundra meter mot Trollhättehållet, dvs västerut från "RDY" plats. Med risk för foliehatt så har jag får mig att all trafik registreras. Var det inte så man kartlade stockholmsbombaren?

http://i.imgur.com/ULEx4O4.jpg
Det där är väl en vanlig fartkamera. Vägtrafikkameror inbillar jag mig ser ut som övervakningskameror?
Edit:
Den registerar alltså endast hastighetsöverträdelser, i den mån den ens är aktiv.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-27 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in