Vi vill nog alla önska det men det finns inget realistiskt i att tro att hon är vid liv.....tyvärr!!! Polisen uttalades sig redan från start att det var så pass mycket blod att man misstänkte att ett mord begåtts.
Jag tror inte att DB har mördat henne men tyvärr så har nog din vän varit delaktig på något sätt efter mordet, i stundens hetta kan allt hända...annars skulle han inte vara där han är i dag...tragiskt men sant.
Lite roligt att folk skriver och hotar med mc-klubbar, nazzegrupper m.m. men när man svarar med sin familjs efternamn så är det tyst
Källa på att han befinner sig där?.
OnT:Nu när alla mass-postare snart lagt sig undrar jag om du har någon teori om vad som kan hänt Id@ den aktuella kvällen/natten?.
Och isåfall,vem gjorde det och vilka var inblandade?.
OfT:Tror inte särskilt många 1%-klubbar(antar jag du menar?) skulle vara särskilt oroade över ditt efternamn,om du tror det får du gärna pm:a mig det
OnT:Nu när alla mass-postare snart lagt sig undrar jag om du har någon teori om vad som kan hänt Id@ den aktuella kvällen/natten?.
Och isåfall,vem gjorde det och vilka var inblandade?.
OfT:Tror inte särskilt många 1%-klubbar(antar jag du menar?) skulle vara särskilt oroade över ditt efternamn,om du tror det får du gärna pm:a mig det
MVH
Jag vill också ha en källa på att han befinner sig där.
Tittar man på realisten som är en väldigt nationnalistisk nyhetsblogg så tar ju dom nationella avstånd i från AJ lika så många 1% klubbar gör det också.
Enl min svåger så har han igår eftermiddag sett polis samt andra utryckningsfordon i Velanda område där han sägs ha sett en lik säck. Även ryktet där sägs vara Id@? Någon som kan konfirma alt dementera detta?
DB ingen våldsam typ? Tre misshandelsdomar (varav en grov) säger motsatsen. "Påhoppad och försvarade sig", tja... Står man på gatan och heilar så får man väl räkna med att det kan smälla kanske, tror dock inte att dessa våldsbrott han är dömd för är i direkt anslutning till något sådant. Bara en känsla jag har.
Om han inte är en våldsam typ utan en jättekelig och mjuk nallebjörn: varför lägger han då upp bilder på knogjärn och skjutvapen (softair eller inte, spelar ingen roll, våldsromantiken finns där ändå)? Varför tatuerar man in ett knogjärn i ansiktet om man inte är våldsam? Hans stora idoler Dirlewanger var väl våldsromantiken personifierade... Lägg också till att han i artikeln om NSF-lokalen i Vara-trakten hade på sig en t-shirt med texten "NSF Security". Tjenare, tror någon att en person som ska stå för säkerhet vid arrangemang och fest i NSF's regi ringer polisen om det är någon som ställer till bråk?
DB's hund. Finns det någon källa någonstans på att hunden ska ha attackerat och allvarligt skadat en tjej? Har letat igenom nlt.se och skaraborgslanstidning.se utan att ha sett någon notis om detta. Blir någon så allvarligt skadad i en hundattack så att man blir inlagd på Sahlgrenska i Göteborg, istället för både KSS i Skövde och NÄL i Trollhättan som båda ligger mycket närmare, så känns det väldigt osannolikt att det inte skulle leta sig in i tidningarna. Bör ha snappats upp av både GT/Expressen och Aftonbladet. Min känsla är att Stellan mår lika bra som han någonsin gjort tidigare...
DB's buss. Det har diskuterats bort och fram ett tag där, men nu verkar de flesta av er i alla fall överens om att den inte är intressant längre. Bortsett från den eventuellt svetsade bränsletanken då... Min fråga är bara: om bussen hade flyttats för att den stod i vägen för platsen att gräva ner IF på, varför inte bara ställa tillbaka bussen när man var klar med grävningen efter en timme? Ibland undrar jag på allvar om ni ens reflekterar över era egna teorier innan ni låter er svepas med i adrenalinstinna historier om allt mellan himmel och jord...
Polisens jätteheta tips på onsdagen/torsdagen. Det blev snabbt en sanning här att det tipset rörde Perzerks förmodat påhittade iakttagelse av bilen. Ni är förstås medvetna om att polisen får in många tips även från annat håll än Flashback va? Eller har polisen helt slutat jobba själva och har fem man som på heltid sitter och läser ert eviga käbblande om smådetaljer och totala offtopic-diskussioner om rättspsykiatri och så vidare? Polisen låter Flashback göra utredningsjobbet och åker sedan ut och kollar uppgifterna? Visst, det KAN röra sig om hans förmodat påhittade tips men det finns faktiskt inga som helst belägg för den saken.
Förnuftigt skrivet, GJJ. Egendomligt finner jag det vara att en majoritet inte omedelbart kan förkasta en så barock hypotes som insvetsning i en bränsletank som metod för att gömma ett förmodligen ovanligt blodigt kvinnolik. Den som har oturen att få ett sådant på halsen har bara en naturlig impuls; —att så snabbt som möjligt göra sig kvitt detta graverande bevismaterial, för att lika snabbt komma ur sina blodiga kläder och äntligen kunna skrubba av sig under en varm dusch.
Spermabussen "Ludret" flyttades förmodligen någon gång emellan förmiddagen den 30:e juni och morgonen den 5:e juli på grund av att DB hade anmodats att snarast avlägsna den från någons, eventuellt Tre Älgars, premisser. De flesta fastighetsägare motsätter sig att deras egendom förvandlas till ett skrotupplag, av någon annan. Det ser inte så prydligt ut.
Ju närmre i tid med den föregående "mordnatten" flytten av bussen skedde, desto mera troligt är det att FH och DB har kommit överens om att försöka integrera bussflytten med sina efterhandskonstruerade alibin. Det kan i sig ha utgjort ett motiv för att flytta bussen så snart som möjligt och för DB att publicera sitt delikata parkeringsproblem på Facebook. Detta är kanske inte en lika spännande hypotes som begravning medels nazistiska grävmaskiner etc., men förmodligen ett snäpp närmre sanningen. Nåväl: det visar sig, förhoppningsvis...
Jag gråter krokodiltårar! Och spiller onödigt mycket bortkastad tid på det! Kanske ignorera denne i stället. AJ brukar vara ute å röra på sig ganska mycket(då han ibland käkat lite för mycket) bodde då i torsered. Gick en del mot ex reningsverket å kanalen. Men även ända ner till upphärad där han känner folk. Kanske hans tankar ibland vandrade iväg( jag har fiender, jag misshandlar tjejer. Om det någon gång skulle hända dem något, var gömmer man personen). EN TANKE! Från bp via hullsjövägen fram till gärdhemskorsen mot upphärad(där han gått många gånger) sen kan man köra via Åsaka, norra Björke till berget. Inte så mycket trafik nattetid. Mot upphärad finns brunnar å andra ställen lätt att göra sig av med en kropp för att sedan ta sig till berget å bränna bil. Vet inte om någon känner till dessa vägar men det är ett förslag kanske bättre än att munhuggas med en krokodil i alla fall. BARA EN TANKE!
DB verkade inte särskild skärrad efter "bilstölden" utan räknade upp sina övriga dyrgripar på facebook.
Jag tror att bussen flyttades på tordag morgon efter att AJ anhållits på onsdagen. Med tanke på att DBs S-40 redan var aktuell för polisen och flashback kan DB varit nervös för något och flyttat bussen av den anledningen. Om det sedan handlar om blod, knark eller något annat...
Senast redigerad av lehs 2013-07-27 kl. 07:39.
Enl min svåger så har han igår eftermiddag sett polis samt andra utryckningsfordon i Velanda område där han sägs ha sett en lik säck. Även ryktet där sägs vara Id@? Någon som kan konfirma alt dementera detta?
Din svåger har ju sett detta säger du ju, så vad finns det att bekräfta eller dementera?
Om Velanda nu stämmer så kommer det så småningom presenteras i media. Tror dock själv att det bara är trolleri alltihop om just velanda. Jag själv har varit därute en snabbsväng o kikat, men har dock inte sett till varken poliser eller liksäckar.
Alla tips är bra tips, förutom dom dåliga. Jag hoppas innerligt att hon hittas snart, så att hennes anhöriga kan få ett värdigt avslut, och att den/dom misstänkta får ett kännbart straff!
Lite svagt presenterat. Alltså det jag hade funderingar på var om det var hon som de har hittat eller ett annat lik. Det är alltså polis som bar på denna säck som han bevittnade. Inget trollande utan nyfiken på om de var hon eller ej.