2013-07-27, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du verkar tvärsäker på DB's oskuld i den här frågan. Vem tror du är mördaren?

en-krokodil
Citerar mig själv då jag inte fått något svar på min fråga.
Citera
2013-07-27, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Har MPS hittat några intressanta fynd på det senaste söket?

CITAT:
"Strax efter 16.00 kan TTELA:s team på plats rapportera att det uppges vara uppemot 100 personer som söker i den snåriga terrängen som är i området. Hittills har inga konstaterade fynd gjorts som kan kopplas till utredningen."

CITAT:
"Vid 20:30 pågick fortfarande sökande med en patrull som valt att stanna kvar. När och var nästa sökning kommer att hållas är ännu oklart, men enligt Kenneth Edström utgår man från de tre geografiska punkter som finns i fallet."

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263560-runt-100-letade-i-norra-bjorke

Tycker det verkar vara lite "locket på" efter sista sökningen när man läser hela artikeln?
Citera
2013-07-27, 02:48
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Jag har varit medlem sedan 2001, fast under tre namn... so say what!!

Kan du inte komma med nån riktigt information i tråden.

Vad jag vet så lånade DB ut sin volvo till FH, som tack för att han fick ha sin buss på FHs tomt, nån vecka innan "mordet". DB har (antagligen) inte pratat med polisen i förför och blir då häktad. Lättare än så är det inte. Folk har häktats för mindre.

Som tack en vecka innan mordet. Men DB efterlyste ju akut en parkeringsplats för bussen den 3 juli? Du skall inte tro så mycket på vad DB:s kk säger! Hon är bara desperat i trosorna.
Citera
2013-07-27, 02:49
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Själv är jag mer positiv och hoppas verkligen att hon hittas vid liv och att DB släpps. Han har verkligen inget med detta att göra!

Vi vill nog alla önska det men det finns inget realistiskt i att tro att hon är vid liv.....tyvärr!!! Polisen uttalades sig redan från start att det var så pass mycket blod att man misstänkte att ett mord begåtts.
Jag tror inte att DB har mördat henne men tyvärr så har nog din vän varit delaktig på något sätt efter mordet, i stundens hetta kan allt hända...annars skulle han inte vara där han är i dag...tragiskt men sant.
Citera
2013-07-27, 02:50
Medlem
purplegirl78s avatar
Någon frågade om Velanda innan men jag vet inte om någon svarade. Har det hörts något mer om det?
Citera
2013-07-27, 02:53
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Frågan är nu om AJ befinner sig på Gyllene tider ikväll? Och om bussen ska avskrivas?

Chansen att man går på Gyllene tider som internationellt efterlyst är nog inte troligt.
Själv tror jag att han vet att han kommer åka in i mååååånga år framöver och därför passar på att ta de sista goda ölen i solen och njuta av friheten så länge han kan.
Citera
2013-07-27, 02:54
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Någon frågade om Velanda innan men jag vet inte om någon svarade. Har det hörts något mer om det?
Det finns två Velanda i området, vilket är det som åsyftas? På båda ställena finns en å lätt åtkomlig från vägen.
Citera
2013-07-27, 02:57
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:

Velandaspåret är så kallt att ingen djävel vill svara på dina frågor.
Citera
2013-07-27, 03:02
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Säg inte det, när jag åkte förbi där för någon vecka sedan låg gräset ner på ett ställe så det skulle kunna vara en tänkbar dumpningsplats. Jag ska ta en ordentlig tur i området i helgen och spana vidare.
Citera
2013-07-27, 03:06
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nähä? Då skippar jag det..
Citera
2013-07-27, 03:18
Medlem
Citat:
Nähä? Då skippar jag det..

Kan ju faktiskt vara så att någonting har hittats där men att man inte vill och kan gå ut med detta än av olika anledningar! Ett skäl kan vara att man måste invänta svar på DNA-analyser först! Och är det så måste ju även anhöriga informeras innan det får komma ut i massmedia! Ett annat skäl att ligga lågt kan ju vara att man vill göra vissa gripanden först innan man redovisar vad man i så fall faktiskt vet!

Men allt kan också vara rykten och rent påhitt i den här tråden!
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-07-27 kl. 03:22.
Citera
2013-07-27, 03:36
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Det har du rätt i.
Min poäng är ju just den att Det är lätt att smälta in, när folk inte vet vem man egentligen är. Detta har AJ fått göra i hela sitt liv.
Tror inte som många andra här att han får ett helvete i fängelset om han mot all förmodan skulle dömas.

AJ måste ju visa domen för sina medfångar eller? Har han begått ett brott som inte gillas eller har golat så får han nog begära isolering eller förflyttning till annan anstalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in