2013-07-12, 21:50
Medlem
smokypoks avatar
Söker efter ett spel som jah spelade för längesedan på vår gamla Windows 99! Vyn var som i Worms world party (2D?) och man kunde spela som tjej eller kille, spelet gick ut på att döda fiender utav slime tror jag, som super mario fast med bössa och slime fiender!
Citera
2013-07-14, 19:10
Bannlyst
Hej, jag spelade ett spel för hm ca 2-3 år sedan. Antingen ladda man ner spelet relativt litet, eller så var det flash.

Man är i alla fall en hero, alla har en egen "dungeon" Man invaderar andras dungeons varje rum man går in i blir turn combat.

Efter man invaderat så får man exp, man kan även få rum som man kan lägga in i sin egen dungeon ibland kan man få rare rum etc och rare monster som man kan placera i sin dungeon.

Ibland fanns det rum som man kunde placera 5-6 monster i. Vissa rum kunde man placera speciela monster med.

Ja hoppas det hjälpte.

Med vänliga hälsningar Gromer.
Citera
2013-07-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromer
Hej, jag spelade ett spel för hm ca 2-3 år sedan. Antingen ladda man ner spelet relativt litet, eller så var det flash.

Man är i alla fall en hero, alla har en egen "dungeon" Man invaderar andras dungeons varje rum man går in i blir turn combat.

Efter man invaderat så får man exp, man kan även få rum som man kan lägga in i sin egen dungeon ibland kan man få rare rum etc och rare monster som man kan placera i sin dungeon.

Ibland fanns det rum som man kunde placera 5-6 monster i. Vissa rum kunde man placera speciela monster med.

Ja hoppas det hjälpte.

Med vänliga hälsningar Gromer.

Har inte spelat det själv men kan det vara Dungeon Keeper?
Citera
2013-07-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simsen
Har inte spelat det själv men kan det vara Dungeon Keeper?

Tyvärr inte det, det här är flash tror jag det var.
Citera
2013-07-20, 13:25
Medlem
majtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPOOKYBO111
Såg precis en reklam om ett gratis onlinespel som hette battle<något>.eu eller nåt.
Det verkade riktigt fett o vill gärna testa!

"PlanetSide 2" reklamen körs hårt på en del kanaler just nu.
Det kanske var den du såg?

http://www.planetside2.eu/
Senast redigerad av majty 2013-07-20 kl. 13:27.
Citera
2013-07-21, 11:46
Medlem
Tja! Jag söker efter ett spel som utspelar sig i djungeln (vad jag kommer ihåg) där en eller två (multiplayer) ska döda fienden genom att skjuta med olika vapen som bomber, granater automat vapen osv , spelet är i 2d och har för mig att det spelades på sega/gamecube lr dylikt. Jag vet att jag har sett detta spel på Android men hittar inte den då jag inte kommer ihåg namnet. Hjälp mig! Jag kommer edit om jag får fler flashbacks haha tack på förhand
Citera
2013-07-23, 14:07
Medlem
Tja jag söker efter ett postapokalyptiskt spel som kom ut för 1-2 år sedan, kommer ihåg att man kom till jorden efter att ha sänts ut i rymden med någon färja och nu kommit tillbaka och man är jagad utav den onda auktoriteten. Man får bilar och liknande som man kan tävla med, man uppgraderar bilarna också t.ex. deras vapen, motor, hur mycket den tål etc.
Citera
2013-07-23, 15:33
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytte
Tja jag söker efter ett postapokalyptiskt spel som kom ut för 1-2 år sedan, kommer ihåg att man kom till jorden efter att ha sänts ut i rymden med någon färja och nu kommit tillbaka och man är jagad utav den onda auktoriteten. Man får bilar och liknande som man kan tävla med, man uppgraderar bilarna också t.ex. deras vapen, motor, hur mycket den tål etc.

Rage

Citat:
Ursprungligen postat av allstars
Tja! Jag söker efter ett spel som utspelar sig i djungeln (vad jag kommer ihåg) där en eller två (multiplayer) ska döda fienden genom att skjuta med olika vapen som bomber, granater automat vapen osv , spelet är i 2d och har för mig att det spelades på sega/gamecube lr dylikt. Jag vet att jag har sett detta spel på Android men hittar inte den då jag inte kommer ihåg namnet. Hjälp mig! Jag kommer edit om jag får fler flashbacks haha tack på förhand

Contra till NES kanske?
Citera
2013-07-23, 15:49
Medlem
Söker efter 2 spel jag spelade när jag var liten.

Nu snackar jag 1999-2003-ish. Min pappa prenumererade på någon PC tidning man fick som PC ägare på den tiden och då fick man med en skiva med massa intressanta och roliga demo spel. Gud va man saknar den tiden.

Hur som helst är det 2 spel som verkligen satte sig på minnet och undrar om någon känner igen dem då jag är sugen på att spela lite nostalgi spel.

Första var ett flygplanspel, man flög små flygplan (eventuellt modellflygplan). Alla plan såg retro-style ut och man körde som ett slags racing med dem. Vissa ställen åkte man igenom hål i berg och man kunde hitta genvägar som var antingen svåra eller möjligen bugs i spelet. Har inget minne av att man hade beväpnade plan men det var inte omöjligt.

Nästa spel var ett äventyrs/action spel. Man kände sig som indiana jones då man var en slags äventyrare som skulle hitta skatter eller något i underjordiska tempel. Man löste banor genom att hoppa på studs mattor som såg ut som trummor. Var även rörliga block man skulle akta sig för om jag inte minns fel. Sen var det fiender som såg ut som små urinvånare från australien eller indianer men dem alla bar en mask som påminner om masken i crash bandicoot: http://angrymandesigns.com/Images/crash_bandicoot_mask.png Då man var liten var jag väldigt rätt och nervös varje gång man såg en av dessa onda indianer. Man kunde slå och sparka dem och tillslut dog dem.
Citera
2013-07-23, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hytte

FPS? Annars låter det som "a new beginning" om inte så låter det som Fallout, rage, borderlands eller dylikt.
Citera
2013-07-25, 14:42
Medlem
icarus_gbgs avatar
Jag söker ett spel som kanske inte släppts än men som är krokarna på att kunna köpas.

Man kutar runt och gör uppdrag som någon slags överjäkligt James Bond men ett telefon i högsta hugg som kan hacka tåg, trafikljus osv osv.

Blir galen för jag kommer verkligen inte på vad skiten heter men jag vill ha det så!
Citera
2013-07-25, 14:46
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Jag söker ett spel som kanske inte släppts än men som är krokarna på att kunna köpas.

Man kutar runt och gör uppdrag som någon slags överjäkligt James Bond men ett telefon i högsta hugg som kan hacka tåg, trafikljus osv osv.

Blir galen för jag kommer verkligen inte på vad skiten heter men jag vill ha det så!

Watch Dogs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in