Söker efter 2 spel jag spelade när jag var liten.
Nu snackar jag 1999-2003-ish. Min pappa prenumererade på någon PC tidning man fick som PC ägare på den tiden och då fick man med en skiva med massa intressanta och roliga demo spel. Gud va man saknar den tiden.
Hur som helst är det 2 spel som verkligen satte sig på minnet och undrar om någon känner igen dem då jag är sugen på att spela lite nostalgi spel.
Första var ett flygplanspel, man flög små flygplan (eventuellt modellflygplan). Alla plan såg retro-style ut och man körde som ett slags racing med dem. Vissa ställen åkte man igenom hål i berg och man kunde hitta genvägar som var antingen svåra eller möjligen bugs i spelet. Har inget minne av att man hade beväpnade plan men det var inte omöjligt.
Nästa spel var ett äventyrs/action spel. Man kände sig som indiana jones då man var en slags äventyrare som skulle hitta skatter eller något i underjordiska tempel. Man löste banor genom att hoppa på studs mattor som såg ut som trummor. Var även rörliga block man skulle akta sig för om jag inte minns fel. Sen var det fiender som såg ut som små urinvånare från australien eller indianer men dem alla bar en mask som påminner om masken i crash bandicoot:
http://angrymandesigns.com/Images/crash_bandicoot_mask.png Då man var liten var jag väldigt rätt och nervös varje gång man såg en av dessa onda indianer. Man kunde slå och sparka dem och tillslut dog dem.