2013-07-26, 22:59
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Varför? Varför flyttades den i huvudtaget?
Dessutom i så närstående ett mord och dessutom om man är inblandad och dessutom om man drar på sig blickar/vittnen osv till flytten.

Som jag skrev i inlägget du refererar till:
https://www.flashback.org/sp44490747

så är det inte en flytt i anslutning till mordet utan kanske fyra fem dagar senare. Om han är genuint oskyldig är det för att han är rädd för att få fler fordon stulna och därför inte vill ha dem stående på en så allmän plats som vid Tre Älgar. Om han är skyldig så kan han vilja uppträda som en oskyldig och spela rädd osv enligt ovan.
Citera
2013-07-26, 23:02
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
En inte helt orimlig tanke du har, kan mycket väl tänka mig att det blir så om han blir överbevisad om mord.

Han behöver inte göra det. Det räcker att hans försvarsadvokat visar för rätten att det lika väl går att tänka sig att DB eller FH är mördare och att AJ vid det laget kan ha gått. DB och FH behöver inte uppfatta det som ett angrepp på dem utan snarare ett sätt att tvinga rätten till att frikänna alla.
Citera
2013-07-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Jag har rätt svårt att tro att AJ ringde DB för hjälp vid konfrontation med PT. För det första AJ tar honom garantaret själv. För det andra DB är ingen slagsmålskille. Visst han har ansiktstatueringar som är helt idiotiska men han är ingen kille som är våldsam.

Vissa i tråden vill ge sken av att DB är kvinnomisshandlare, ja visst, visa papper på det isf

Fast det tror jag är ett mycket möjligt scenario. Visst AJ kanske kunde slagit ner PT själv men varför chansa? Ja ja, det visar sig förhoppningsvis snart! Har inte heller hittat något som visar att DB skulle ha misshandlat kvinnor tidigare, snarare verkar han haft en mjuk sida där.
Citera
2013-07-26, 23:03
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noppe45
Klart att dB har kunnat vara med å bära ut en eventuell kropp. Han är ju en känslolös nolla som dessutom har en bakgrund av att misshandla sina kvinnor

Finns det papper på detta? Är han dömd? Internet är farligt i såna här lägen. Folk som inte gillar honom sitter och skriver en sak som tillslut blir sanning. Jag känner inte DB, men känner en som är nära honom, och det är inte mycket i denna tråden som är sanning. Om man säger så.
Citera
2013-07-26, 23:06
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Som jag skrev i inlägget du refererar till:
https://www.flashback.org/sp44490747

så är det inte en flytt i anslutning till mordet utan kanske fyra fem dagar senare. Om han är genuint oskyldig är det för att han är rädd för att få fler fordon stulna och därför inte vill ha dem stående på en så allmän plats som vid Tre Älgar. Om han är skyldig så kan han vilja uppträda som en oskyldig och spela rädd osv enligt ovan.
Det är ju min gamla teori
Var har vi för hårda fakta att bussen flyttades senare än onsdagen?
Kan den varit flyttad till FH innan han skrev inlägget om uppställningsplats. Antingen för att den inte fick stå hos FH. Eller för att förvilla att den redan flyttats dit mordnatten?
Citera
2013-07-26, 23:08
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Finns det papper på detta? Är han dömd? Internet är farligt i såna här lägen. Folk som inte gillar honom sitter och skriver en sak som tillslut blir sanning. Jag känner inte DB, men känner en som är nära honom, och det är inte mycket i denna tråden som är sanning. Om man säger så.

Ja, du är kompis med DB:s KK eller flickvän, hon som köpt nazihjälmen till DB. Själv har du inte alls varit på Tre Älgar vilket betyder att alla dina inlägg är vad hon säger. Din trovärdighet är därför hennes trovärdighet och neutralitet.

Varför ber du inte henne skaffa ett eget konto. Hon sköter ju DB:s facebook sida osv så hon är ju nätvan. Söt är hon också så hon får gärna använda sitt eget foto som bild.

Det blir liksom rakare och enklare att diskutera hennes syn på det hela om hon själv skriver här. Jag tror även att hon kan hjälpa DB genom att vara lite rakare med vad hon vet. Det håller inte att bara kasta skit på AJ. Lite mer konstruktiv får hon vara tycker jag.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-26 kl. 23:17. Anledning: Skrev att hon köpt nazihjälm till henne, skall vara till DB
Citera
2013-07-26, 23:12
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Han behöver inte göra det. Det räcker att hans försvarsadvokat visar för rätten att det lika väl går att tänka sig att DB eller FH är mördare och att AJ vid det laget kan ha gått. DB och FH behöver inte uppfatta det som ett angrepp på dem utan snarare ett sätt att tvinga rätten till att frikänna alla.
Hoppas jag inte är helt ute och cyklar nu men har för mig att de ändrat i lagen så det inte längre går att skylla på varandra utan kan alla bekräftas ha varit där vid dådet men inte vem som dödade så kan alla 3 dömas till medhjälp. <- tvärsäker
Citera
2013-07-26, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har rätt svårt att tro att AJ ringde DB för hjälp vid konfrontation med PT. För det första AJ tar honom garantaret själv. För det andra DB är ingen slagsmålskille. Visst han har ansiktstatueringar som är helt idiotiska men han är ingen kille som är våldsam.

Vissa i tråden vill ge sken av att DB är kvinnomisshandlare, ja visst, visa papper på det isf
DB dömdes för grov misshandel 1997 och två fall av misshandel 2001. En fridens man.
Citera
2013-07-26, 23:13
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är ju min gamla teori
Var har vi för hårda fakta att bussen flyttades senare än onsdagen?
Kan den varit flyttad till FH innan han skrev inlägget om uppställningsplats. Antingen för att den inte fick stå hos FH. Eller för att förvilla att den redan flyttats dit mordnatten?

Hårda fakta är att annan person i tråden uppger att det var mot torsdag fredag, att grannarna jag talade med inte mindes annat än att det var en vardag samt att DB själv söker ny plats den 3 juli.

Man skall inte komplicera allt utan den enkla lösningen på detta är att aftonhoran har fel (som vanligt) och att det inte finns något belägg för att bilen stått någon annanstans än vid Tre Älgar fram till dess att DB akut fick flytta den. Och det som var akut är givetvis stöldrisken. Om det är en spelad oro för stöld eller en äkta får var och en bedöma själva.

Det blir heltokigt att tro att mordet skedde natten mot söndag, på måndag allra tidigast flyttades bussen och två dagar senare skulle DB behöva ny plats och ändå står den kvar hos FH...

Nej Ockham ber oss hålla det enkelt: Bussen har flyttats en gång och det tidigast efter inlägger på facebooksidan.
Citera
2013-07-26, 23:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Nej det har inte stått något om det hittills i tråden med underbyggda fakta. Det närmsta våld man kan klmma var väl En fyllemisshandel av någon korvkiosksägare eller liknande. Det har pressen refererat till också.
Citera
2013-07-26, 23:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Hoppas jag inte är helt ute och cyklar nu men har för mig att de ändrat i lagen så det inte längre går att skylla på varandra utan kan alla bekräftas ha varit där vid dådet men inte vem som dödade så kan alla 3 dömas till medhjälp. <- tvärsäker
Du är lite ute och cyklar. Det går fortfarande att skylla på varandra, men om domstolen anser att brottet begicks tillsammans och i samförstånd så döms båda, oavsett vem som utförde gärningen.
Senast redigerad av Quarrel 2013-07-26 kl. 23:21.
Citera
2013-07-26, 23:14
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas

Man kan ju inte döma AJ för medhjälp om rätten tvivlar på att han varit där vid mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in