2013-07-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Förstår om du vill vara försiktig om du har med dig barnen,
han har rätt stora tatueringar på båda underarmarna.

Om du tror att det är han, kontakta polisen direkt!
Är det han så vet han nog om att han är observerad nu. Verkar som han fortfarande har ett gäng trogna fans kvar som håller honom underrättad.
Citera
2013-07-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Jag tycker att polisen börjar berätta om pusselbitarna det polisen säger kan vara det grannarna har sett den natten . Det här kan ha stor betydelse ifall grannarna känner igen personnerna och grannar brukar veta vilka gäster ofta får en granne .

Det kan det vara, men vad knyter dom till mordet bara för att dom är med en buss på helt annan plats än Id@s lägenhet? Kan det vara platsen för bilbranden?
Citera
2013-07-26, 22:08
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Om jag skulle känt Stellan så hade jag garanterat känt DB också. Vi har en gemensam kvinnlig bekant, det är allt. Läs igenom tråden så ser du att det är det enda jag skrivit om. Jag har aldrig gett sken av att jag känner DB (eller hans hund!).

Så du och stellan har en gemensam dambekant?
Citera
2013-07-26, 22:16
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthehell
Det kan det vara, men vad knyter dom till mordet bara för att dom är med en buss på helt annan plats än Id@s lägenhet? Kan det vara platsen för bilbranden?

Jag tycker att polisen visar bevis sammtidigt som de misstänkta har lämnat olika historier ljugit m.m
Jag börja tycka att domen kan fällas snabbt för de misstänkta + deras Rambo kompis
Citera
2013-07-26, 22:28
Medlem
MrsLibras avatar
Ang att DB och FH var vid mordplatsen:

Jag TROR att AJ ställt upp Id@'s port för att DB o FH helt enkelt skulle komma förbi o hälsa på. Då kanske klockan var runt 01-02. Sedan hade vi ju samtalet mellan AJ och PT vid ca 02:30 som ju spårade ut. Hans vrede över PT gick ut över Id@. Hon försökte säkert lugna och kanske t.om tillrättavisade PT, bl.a angående att det var onödigt av AJ att säga "Nu ska jag pussa på din son". I sann AJ-anda klarar han ej att få kritik och tar i lite extra inför sina vänner DB o FH. Hon förblöder av sina skador, och ynkryggarna hjälps åt att dölja vad som skett. Typ.

Länkar igen:
http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2266930
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
OT, chattande och upprepningar raderade. Varningar utdelade.

/Mod
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Aftonhoran och bussen

Aftonhoran har idag skrivit att bussen kom till FH:s tomt dagen efter mordet. I denna tråd tidigt i dag finns även en uppgift om att den kom under natten, dock anges inte vilket datum i första inlägget men samma person postar sedan ett förtydligande där det framgår att bussen kom en dag flera dagar efter mordet. Aftonhoran och uppgifter i tråden går alltså inte ihop. Om bussen flyttades i anslutning till mordet kan den antas ha med mordet att göra.

Detta är dock fakta om bussen:

1) Bussens normala parkering är hemma hos DB vid Tre Älgar. Källa på det är en tjej som arbetar på Tre Älgar och förefaller mycket begåvad. Där stod den alltså innan mordet.

2) Bussen har inte flyttats dagen efter försvinnandet, vilket på normal svenska är dagen efter natten det vill säga söndagen. Källa på det är en granne till FH som bestämt vet att den kom dit på en arbetsdag, dvs mån-fre. Annan person i tråden har angivit torsdag eller fredag vill jag minnas, vilket inte alls strider mot vad min källa berättar. Den bör ha kommit dit tidigt på morgonen. Det baserar jag på vad grannen sa plus att jag tror att det står tidigare i tråden idag att någon sa att på morgonen var den plötsligt där. Oavsett har bussen inte kommit dit i anslutning till mordet.

3) Den tredje juli behöver DB flytta bussen akut enligt inlägg på facebook. Det är därför högst sannolikt och i full enlighet med punkt två att den flyttades en enda gång och det kanske torsdag eller fredag. Det finns helt enkelt inget skäl att tro att den stått där tidigare. Med det avståndet i tid och det uppenbara faktum att ingen kropp finns i den gör att bussen är lika ointressant som chevan. Bussens flytt bör nog jämföras med att DB flyttat sin cheva till en gård öster om Grästorp. Förmodligen är DB:s officiella linje att han blivit mycket rädd för tjuvar i trädgården vid Tre Älgar och därför utlokaliserat sina fordon. Svårare än så behöver det inte vara.

Bussen kan vi därför lägga åt sidan och aftonhoran likaså.
Citera
2013-07-26, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
jag vet en del rese bussar brukar ha kylskåp men vet inte om denna buss har haft det , de kan ha gömmt henne i kylskåp så att lukten försvinner . vet inte hur noga polisen har kollat bussen, det VI vet är att någon tipsade polisen om bussen, annars så hade dem inte vart där .

Läste i Ab att polisen varit där och lyst in med ficklampor igenom rutorna på bussen men man får ju hoppas de har kollat igenom den noga och även gått in i den!
Citera
2013-07-26, 22:33
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Bussen kan vi därför lägga åt sidan och aftonhoran likaså.

Varför? Varför flyttades den i huvudtaget?
Dessutom i så närstående ett mord och dessutom om man är inblandad och dessutom om man drar på sig blickar/vittnen osv till flytten.
Citera
2013-07-26, 22:35
Medlem
MrsLibras avatar
Mängder av inlägg försvann nyss. Bl.a min länk ang att DB och FH nu uppges ha varit vid mordplatsen:

Citera
2013-07-26, 22:36
Medlem
är övertygad om att bussen inte stod där innan mordnatten, ser gården tämligen ofta.
Citera
2013-07-26, 22:37
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Mängder av inlägg försvann nyss. Bl.a min länk ang att DB och FH nu uppges ha varit vid mordplatsen:

Om det stämmer så spricker min tes om att FH blev inkallad först när bilen skulle brännas som en sista chaffis. I sådana fall är han än mer insyltad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in