2013-07-26, 22:40
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Om det stämmer så spricker min tes om att FH blev inkallad först när bilen skulle brännas som en sista chaffis. I sådana fall är han än mer insyltad.

Ja jag tror de var på typ "efterfest" hos ID@ och att allt därefter gick straight to hell. Ofrivilligt drogs nog både DB o FH in i efterröjet, FH vågade väl inget annat...
Citera
2013-07-26, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Aftonhoran och bussen

Bussen kan vi därför lägga åt sidan och aftonhoran likaså.

Tack! Detta har varit nästan lika jobbigt som hunden...
Citera
2013-07-26, 22:41
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nrdin
Läste i Ab att polisen varit där och lyst in med ficklampor igenom rutorna på bussen men man får ju hoppas de har kollat igenom den noga och även gått in i den!

Skriv gärna länk till den AB-artikeln, mig veterligen så har jag bara sett folk i denna tråden påstå att polisen lyste med lampor i bussen...
Citera
2013-07-26, 22:44
Medlem
Klart att dB har kunnat vara med å bära ut en eventuell kropp. Han är ju en känslolös nolla som dessutom har en bakgrund av att misshandla sina kvinnor
Citera
2013-07-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Skriv gärna länk till den AB-artikeln, mig veterligen så har jag bara sett folk i denna tråden påstå att polisen lyste med lampor i bussen...
"– Dagen efter att hon försvann parkerade de en stor buss på tomten. Vi tänkte inte på det då men när vi fick veta att de häktats kändes det ganska obehagligt. Vi funderade på om hon var gömd där. Senare kom polisen med en skåpbil och lyste med ficklampor in i bussen, säger grannen."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17193649.ab
Citera
2013-07-26, 22:47
Medlem
Kan vara så att AJ ringde efter DB och FH för att han var rädd att PT skulle komma dit, var ju rätt rimligt för honom att tro efter samtalet tidigare. Vad som sen hände därefter hoppas jag vi får svar på rätt snart. Kan vara vem som helst av dem som mördat henne men troligast AJ.Fy fan vad denna historian stinker.
Citera
2013-07-26, 22:52
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Om det stämmer så spricker min tes om att FH blev inkallad först när bilen skulle brännas som en sista chaffis. I sådana fall är han än mer insyltad.

Uppgifter i tråden om att han och DB "festade" hemma hos DB kan iofs fortfarande stämma. Ett samtal till dem kan ha placerat dem vid mordplatsen efter dådet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Kan vara så att AJ ringde efter DB och FH för att han var rädd att PT skulle komma dit, var ju rätt rimligt för honom att tro efter samtalet tidigare. Vad som sen hände därefter hoppas jag vi får svar på rätt snart. Kan vara vem som helst av dem som mördat henne men troligast AJ.Fy fan vad denna historian stinker.

Bara jag som tror att AJ kan tänka sig att sätta dit någon av de andra två för mordet? Ska bli intressant att se utvecklingen.

Frågan är om AJ har planerat runt detta sen I dog? Har han manipulerat de andra två, så att han ska kunna komma undan genom att skylla någon av dem för mordet?
Citera
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stellaellen
"– Dagen efter att hon försvann parkerade de en stor buss på tomten. Vi tänkte inte på det då men när vi fick veta att de häktats kändes det ganska obehagligt. Vi funderade på om hon var gömd där. Senare kom polisen med en skåpbil och lyste med ficklampor in i bussen, säger grannen."

Tack. Hade inte läst detta innan.

Var det inte FHs tjej som fixade så att DB fick ha sin buss där?
Citera
2013-07-26, 22:54
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Varför? Varför flyttades den i huvudtaget?
Dessutom i så närstående ett mord och dessutom om man är inblandad och dessutom om man drar på sig blickar/vittnen osv till flytten.

Citat:
Ursprungligen postat av stellaellen

Vilken dag var det polisen kom i en vit skåpbil som någon såg?
Jag lade upp en länk med bil på den från AB, tror jag det var.
Var det verkligen inte fredagen 5/6? I så fall är de där grannarna rätt dagvilla.
Citera
2013-07-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Bara jag som tror att AJ kan tänka sig att sätta dit någon av de andra två för mordet? Ska bli intressant att se utvecklingen.

Frågan är om AJ har planerat runt detta sen I dog? Har han manipulerat de andra två, så att han ska kunna komma undan genom att skylla någon av dem för mordet?

En inte helt orimlig tanke du har, kan mycket väl tänka mig att det blir så om han blir överbevisad om mord.
Citera
2013-07-26, 22:59
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66

Jag har rätt svårt att tro att AJ ringde DB för hjälp vid konfrontation med PT. För det första AJ tar honom garantaret själv. För det andra DB är ingen slagsmålskille. Visst han har ansiktstatueringar som är helt idiotiska men han är ingen kille som är våldsam.

Vissa i tråden vill ge sken av att DB är kvinnomisshandlare, ja visst, visa papper på det isf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in