2013-07-26, 18:09
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Man skall alltid vara försiktig med att dra slutsatser av vad åklagaren inte säger. Jag kan bara notera att jag inte stött på något belägg någonstans för att någon annan kommit till lägenheten efter AJ. AJ är den siste som vi kan säkert säga ha varit i lägenheten innan polisen kom. Att AJ schappat och dumpat jobbet på DB är en hypotes, men en svag sådan.

Men blodspåret när Id* bars in i hissen tyder på att en person har lyft henne snett in i höjd och sidled. Inte rakt in i höjd och sidled som det skulle bli om två bar. Och vore de två som var där så hade en kunnat hålla kroppen och en annan öppnat dörren. Finns inga skäl att lägga Id* utanför hissen om man är två. Och vore de två borde hon inte burits ut på bredden utan på längden. Men spåren visar att hon burits ut på bredden (=blodspår nära vägg på varje sida). Om två mot förmodan burit ut kroppen på bredden så borde en av dem varit på var sida och därmed skulle den som går bak trampa i spåren, men spåren i hallen är runda och fina och inte utsmetade.

Lite konfunderad hur du ser det dels i höjd och sidled, dels på längden och på bredden...

Det går att utläsa en hel del av hur åklagaren uttalar sig som hon blir citerad i artikeln. hon säger att de två som sitter häktade för skyddande av brottsling , DB och FH har "kommit till platsen vid tillfället" och hon säger att de varit VID MORDplatsen. Rubriken till artikeln använder prepositionen "på". Häri ligger en betydelseskillnad som jag tolkar det. Har de varit PÅ brotts/mordplatsen, och om man då antar brottsplats=lägenheten, betyder det att de två varit INNANFÖR TRÖSKELN som jag ser det. Har de två varit VID brottsplatsen och KOMMIT TILL platsen för TILLFÄLLET, implicerar det enligt min tolkning att de två varit medhjälpare att forsla bort kroppen, men inte nödvändigt varit INNE I lägenheten. De båda, alt en av dom, kan ha tagit emot kroppen utanför dörren.
De kan ha hittat dna/spår/avtryck /skor/ fingrar kläder/ från DB och/el FH på hissvägg, golv knappar osv. Men behöver inte ha hittat några spår efter dem i lägenheten.

Ed. Ja så säger hon ju rakt ut att " – Om någon av dem talar om var de lagt henne så går det ju fort."
Vilket betyder att de vet att de varit fler än en som lagt henne någonstans.
Senast redigerad av PhDSalander 2013-07-26 kl. 18:15.
Citera
2013-07-26, 18:09
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Kvitter kvitter detta sköna fågelkvitter. Ida ligger i bussen. I vattentanken alternativt dieseltanken. Kalla mig synsk eller kalla mig idiot. Men denna sköna fågel kvittra till mig att D.B har tillgång till en svets och placera henne i detta utrymme och sen svetsa igen det hela.! Feel free att åka och knacka lite på vattentanken alternativt dieseltanken och lyssna lite!

Ha en trevlig helg detektiver!

Hoppas du är seriös, att fågeln också är det och hopps att du tipsat polisen nu!! Måtte det stämma nån gång, av alla tipsen som hittills kommit om alla möjliga lösningar och facit.
Citera
2013-07-26, 18:10
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Tror du menar inlägget om tre personers blod i lägenheten. Lades in någonstans i tråden, samt via PM.

Ja, precis! Det var det jag tänkte på och vem vet, det kanske stämmer? Nån av herrarna kanske fick eller gav nån annan av dem en liten snyting och så stänkte det näsblod på väggarna i Id*s vardagsrum?
Citera
2013-07-26, 18:10
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men kom inte det sig av polisens uttalande, att de inte visste om det myckna blodet kom från en eller flera personer?

Jo så var det nog och när det sattes på pränt här numrerades sensationen, tror det dök efter bara några dagar, långt innan SKL hunnit analysera en endaste bloddroppe från BP. Avser nu siffran 3.
Citera
2013-07-26, 18:12
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Det är nog bara skitprat att den stod hos FH, den var ju avställd.
Men varför ljuga om det, det sätter ju FH i skiten.
För inte stod väl bilen vid FHs ödehus?

Krokodilen sk*t i konsekvensen för alla andra. Det enda målet för krokodilen var att rädda DB. Jag råkade skriva rätta istället för rädda i mitt inlägg...

EDIT: dessutom har FH en lång historik av att åka fast med avställda bilar så det bekom honom nog inte, eller rättare sagt har han det förmodligen så knapert att det var risker han tog.
Citera
2013-07-26, 18:14
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Feel free att åka och knacka lite på vattentanken alternativt dieseltanken och lyssna lite!

Okej? Hur ska det låta?
Värt att kolla kanske, jag har ingen aning om det är ett rimligt påstående.

Men kommer tankarna hålla för det trycket i denna värme, tänker på förruttnelseprocessens gaser (jäsning)?
(nu vet jag inte ens vad jag talar om, men magkänslan håller med)
Citera
Medlem
Citat:
Men fy, nu börjar jag tro att du också var med.

Haha, kära Ull-strumpa, det behöver du inte tro. Jag bort långt ifrån och känner ingen av de inblandade.
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Lite konfunderad hur du ser det dels i höjd och sidled, dels på längden och på bredden...

Det går att utläsa en hel del av hur åklagaren uttalar sig som hon blir citerad i artikeln. hon säger att de två som sitter häktade för skyddande av brottsling , DB och FH har "kommit till platsen vid tillfället" och hon säger att de varit VID MORDplatsen. Rubriken till artikeln använder prepositionen "på". Häri ligger en betydelseskillnad som jag tolkar det. Har de varit PÅ brotts/mordplatsen, och om man då antar brottsplats=lägenheten, betyder det att de två varit INNANFÖR TRÖSKELN som jag ser det. Har de två varit VID brottsplatsen och KOMMIT TILL platsen för TILLFÄLLET, implicerar det enligt min tolkning att de två varit medhjälpare att forsla bort kroppen, men inte nödvändigt varit INNE I lägenheten. De båda, alt en av dom, kan ha tagit emot kroppen utanför dörren.
De kan ha hittat dna/spår/avtryck /skor/ fingrar kläder/ från DB och/el FH på hissvägg, golv knappar osv. Men behöver inte ha hittat några spår efter dem i lägenheten.

Kanske mycket möjligt att det i framtida åklagar-juridik-utbildningar kommer att vara 40 poängs delkurs med stor tenta på slutet av "flashback-detektivers-energiska tolkande av uttalanden i pressen"
Citera
2013-07-26, 18:15
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ja, bl a detta men fasen också, det finns långt bak i tråden ett inlägg som är ett sånt där hemlig Trollhättan-med-info-skvaller-inlägg. De är ju inte alltid trovärdiga men ändå, nu inser man ju att det kanske stämde och att det inlägget avsåg det vi nu vet, att alla tre var på platsen.

Vi vet bara att FH och DB var på brandplatsen baserat på vad åklagaren sagt idag.

Jag har inte funnit något belägg för att AJ var på brandplatsen. Har du källa för det påståendet?
Citera
2013-07-26, 18:15
Medlem
Somecoolnames avatar
Om det nu stämmer det fågeln kvittrat om att I*a skulle ligga i tanken på bussen, så hoppas jag verkligen att polisen tipsas omgående och att ingen annan än just polisen åker o kollar! Tänk på bevisvärdet om hon nu mot förmodan skulle finnas i bussen
Citera
2013-07-26, 18:16
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Men kom inte det sig av polisens uttalande, att de inte visste om det myckna blodet kom från en eller flera personer?

Kan vara det som givit upphov till ett rykte om blod från tre personer. Så kan det vara. Men kom även ihåg att det i tråden har funnits många som försökt förvirra spåren genom att påstå att än den ene, än den andre varit där - allt i syfte att stödja AJ:s påstående att andra kommit dit efter honom.
Citera
2013-07-26, 18:16
Medlem
MrBubss avatar
Åklagare Eva Johnsson säger faktiskt att både DB och FH varit vid MORDPLATSEN och har hon blivit rätt citerad av ttela är det ju en nyhet utan dess like.

När de också sitter häktade för skyddande av brottsling känns det som polis och åklagare har väldigt bra koll på hur det hela har gått till och AJ är efterlyst för mord och ensam gärningsman.

Känslan är att de kommit till lägenheten, men inte velat eller fått hantera kroppen, men väl hjälpt till med transport därifrån.

Dock finns det ju ingenting som säger att de har fullständig vetskap om var hon finns.

Om polis och åklagares misstanke och bevisning visar att AJ mördat henne och han börjar skylla på de båda andra herrarna för att själv slippa undan, vore det ju mycket konstigt om de accepterade detta....

Börjar så sakteliga tro på en lösning och kan bara hoppas någon snart berättar var hon finns för de anhörigas skull, men också för att alla bevis skall komma fram och en dom kunna utdömas.
Senast redigerad av MrBubs 2013-07-26 kl. 18:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in