2013-07-26, 18:04
Medlem
Analstockens avatar
Seeyainhell:

Mmm det där meddelandet har jag också sparat.

Borde det inte lukta HELVETE om den bussen då?
Citera
2013-07-26, 18:04
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Menar du det här?
https://www.flashback.org/sp44207790

Ja, bl a detta men fasen också, det finns långt bak i tråden ett inlägg som är ett sånt där hemlig Trollhättan-med-info-skvaller-inlägg. De är ju inte alltid trovärdiga men ändå, nu inser man ju att det kanske stämde och att det inlägget avsåg det vi nu vet, att alla tre var på platsen.
Citera
2013-07-26, 18:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Tror du menar inlägget om tre personers blod i lägenheten. Lades in någonstans i tråden, samt via PM.
Men kom inte det sig av polisens uttalande, att de inte visste om det myckna blodet kom från en eller flera personer?
Citera
2013-07-26, 18:06
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Chokladmuffins lät gott!

Om någon lättat hjärtat så tror jag snarare att det är FH. Livet är ju ändå slut för DB, ingen far, ingen bror, ingen hund och en polare som med största sannolikhet dödat en kvinna. Han verkar vara typen som gräver ner sig och varför då gola, nä han kryper nog ihop i sängen och tycker synd om sig själv men accepterar sin situation.
Visst ja, det tänkte jag inte ens på.

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det där ger ju raskt följdfrågor som; hur stor är diesel- resp. vattentanken på en buss, får hon verkligen plats där?
Om de har styckat henne går det säkert.
Citera
2013-07-26, 18:06
Medlem
Disasterbators avatar
Feel free att åka och knacka lite på vattentanken alternativt dieseltanken och lyssna lite!

Okej? Hur ska det låta?
Värt att kolla kanske, jag har ingen aning om det är ett rimligt påstående.
Citera
2013-07-26, 18:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Kvitter kvitter detta sköna fågelkvitter. Ida ligger i bussen. I vattentanken alternativt dieseltanken. Kalla mig synsk eller kalla mig idiot. Men denna sköna fågel kvittra till mig att D.B har tillgång till en svets och placera henne i detta utrymme och sen svetsa igen det hela.! Feel free att åka och knacka lite på vattentanken alternativt dieseltanken och lyssna lite!

Ha en trevlig helg detektiver!
Jag antar att det är dubbla dieseltankar på bussen. En på varje sida, om någon ska kolla upp det
Kollade du förresten under bussen när du var där?
Du får ha en trevlig helg själv!
Citera
2013-07-26, 18:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, jag vet att du inte hittade på det. Det är den utmärkte Quarrel som skrivit inlägget, som baseras på ett fågelkvitter. Men just i det fallet tror jag att Quarrel haft oturen att lyssna på en skata. Om det är spår efter tre, varför bara då misstänka en för mordet och varför just AJ. Varför inte alla? Tingsrätten har ju även avvisat medhjälp till människorov (som det gällde först) och då kan det inte finnas starka skäl för att tro att DB och FH varit där. Men omöjligt är det inte att det finns spår efter tre, men det finns inga belägg för det så det är lika sannolikt att det vore två eller fyra. Mest sannolikt är dock att det bara är AJ för det finns inga för oss kända spår som tyder på mer än en. Vad polisen har tillgång till för spår är en annan femma.
Jag säger inte emot den som påstår att fågeln har missförstått "spår från tre personer i lägenheten" som "blod från tre personer i lägenheten". Men jag tror åklagaren har mer på fötterna än du. "Enligt åklagare [EJ] har de båda männen som sitter häktade för skyddande av brottsling varit vid mordplatsen". Men det är fullt tänkbart att medan det har varit tre personer i lägenheten så har bara en hanterat kroppen. Så de två är inte misstänkta för medhjälp eller griftefridsbrott, bara skyddande av brottsling.
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Nej, jag vet att du inte hittade på det. Det är den utmärkte Quarrel som skrivit inlägget, som baseras på ett fågelkvitter. Men just i det fallet tror jag att Quarrel haft oturen att lyssna på en skata. Om det är spår efter tre, varför bara då misstänka en för mordet och varför just AJ. Varför inte alla? Tingsrätten har ju även avvisat medhjälp till människorov (som det gällde först) och då kan det inte finnas starka skäl för att tro att DB och FH varit där. Men omöjligt är det inte att det finns spår efter tre, men det finns inga belägg för det så det är lika sannolikt att det vore två eller fyra. Mest sannolikt är dock att det bara är AJ för det finns inga för oss kända spår som tyder på mer än en. Vad polisen har tillgång till för spår är en annan femma.

Misstänka AJ är ju för att han var där på middag, pappan ringde och allt var lugnt, hon ringde upp PT och då brakade det loss och sen de andra två som var på platsen var ju för att de kom dit till platsen. Deras spår i lägenheten kom ju i så fall efter AJ:s.
Jag antar att polisen har både telefonkollen på herrarna men även att det i blodet kan ses liksom lager på lager vad som kom först och vad som kom sen.
Citera
Medlem
...är väl bara att invänta Missing People's arbete......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Nej, jag hittade inte det inlägget jag tänker på, som sade att det varit tre personer i lägenheten, alltså fler folk än bara AJ, vuxna personer. Det kom annat emellan så jag hann inte leta rätt på det.

Om jag inte minns fel så skrev någon tidigt i tråden att det var blod från 3 personer, men det kanske var spår från 3 personer.
Citera
Medlem
Citat:
Givetvis kan det ha varit tre, men du får till tre personer endast om du gör en massa antaganden. Jag för min del säger att de fysiska spåren bara tyder på en. Du måste hitta på förklaringar varför spåren bara tyder på en person. Alltså är min förklaring mer i enlighet med Ockhams rakkniv. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Svagheten i min hypotes är att hur kom DB:s bil dit? Där gör jag mitt enda antagande som varken baseras i vad som är allmänt känt eller i spåren så vitt de är kända av allmänheten: jag antar att AJ fått låna bilen innan pga skadan i benet.

Men visst det kan ha varit tre eller en hel bayersk scoutkår i lägenhet och beundrande rest högerarmen kanske efter det att AJ gått.

Jo, en massa antagande är det ju. Men om de hittat spår efter både DB och FH i lägenheten så är det plötsligt fullt möjligt. Att AJ har varit där vet vi om. Att DB och FH varit där har vi mest gissat och inte vetat riktigt. Nu kom uppgifter om att de varit där. Men jag tycker din förklaring till varför det bara är en som burit låter helt vettig. Sen varför de gjort på det viset vet vi inte och därför min lilla påhittade story ovan.
Citera
2013-07-26, 18:09
Medlem
Det är garanterat dB som har golat, och det ska bli dö jävla skönt när dom få kamrater han har kvar kommer å vända honom ryggen, och när det har hänt så är inte snaran så långt bort för herr dB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in