Citat:
Ursprungligen postat av
ReimerDenYngre
Nej, jag vet att du inte hittade på det. Det är den utmärkte Quarrel som skrivit inlägget, som baseras på ett fågelkvitter. Men just i det fallet tror jag att Quarrel haft oturen att lyssna på en skata. Om det är spår efter tre, varför bara då misstänka en för mordet och varför just AJ. Varför inte alla? Tingsrätten har ju även avvisat medhjälp till människorov (som det gällde först) och då kan det inte finnas starka skäl för att tro att DB och FH varit där. Men omöjligt är det inte att det finns spår efter tre, men det finns inga belägg för det så det är lika sannolikt att det vore två eller fyra. Mest sannolikt är dock att det bara är AJ för det finns inga för oss kända spår som tyder på mer än en. Vad polisen har tillgång till för spår är en annan femma.
Misstänka AJ är ju för att han var där på middag, pappan ringde och allt var lugnt, hon ringde upp PT och då brakade det loss och sen de andra två som var på platsen var ju för att de kom dit till platsen. Deras spår i lägenheten kom ju i så fall efter AJ:s.
Jag antar att polisen har både telefonkollen på herrarna men även att det i blodet kan ses liksom lager på lager vad som kom först och vad som kom sen.