2013-07-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catrine.B
de kan mycket väl meddela målsäganden på ett sätt som inte får det att framstå som att det är fetare än de faktiskt är.

Och nu handlar det om att personen fick dem att framstå som feta och inte att han kallade dem det.

Tror inte att personen hade kunnat sagt nåt som hade gjort att fläskfiorna inte hade känt sig kränkta oavsett hur det hade omformulerats. Ibland är sanningen tuff men oftast är sanningen den bästa medicinen.
Citera
2013-07-24, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinLin
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17180298.ab

Det där är vad som hade hänt om han/hon inte sagt nej till paret. Säkerhetsföreskrifterna finns där av en anledning.
Tänkte direkt på den här tråden när jag läste det, någon borde skicka en länk till dem.
Citera
2013-07-24, 15:25
Medlem
A.Stjaernbloms avatar
En dum norrman skyller på norwegian för att att han lyckades ta fel gate.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183297.ab

"Lars Petter Andresen tror att de måste ha ropat ut en ändring av gate-numret i sista sekund – som han inte kunde höra."

Det hände knappast men om det nu skedde så ändras det samtidigt på monitorn.

– Jag frågade de trevliga damerna bredvid mig: ”Det här planet går till Stockholm, eller hur?”. ”Nej, vi ska till Alicante”, svarade de. Då sa jag bara ”Skojar du med mig?”.
Ehh..vänta var inte du döv nyss?
Citera
2013-07-24, 16:09
Medlem
Woopiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stjaernblom

"Lars Petter Andresen tror att de måste ha ropat ut en ändring av gate-numret i sista sekund – som han inte kunde höra."

– Jag frågade de trevliga damerna bredvid mig: ”Det här planet går till Stockholm, eller hur?”. ”Nej, vi ska till Alicante”, svarade de. Då sa jag bara ”Skojar du med mig?”.

Det läskiga här är väl att han kommer på planet som lyfter med han i luften?

Han hade varit en idiot om han ringt VG efter han inte kommit på planet och hans Sthlm plan lyft utan han men nu kommer han ju på planet till Alicante så då blir man ju liiite fundersam på vilken koll Norwegian har
Citera
2013-07-25, 17:46
Bannlyst
Citat:

Han är verkligen ingen idiot. Idioterna är i så fall de som arbetade i gaten som släppte på honom.
Citera
2013-07-25, 17:50
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Han är verkligen ingen idiot. Idioterna är i så fall de som arbetade i gaten som släppte på honom.

Det är även rätt enkelt att kliva på fel plan om man flyger Ryanair. En god väns syster (mest tankspridda människan på jorden) vandrade också på planet till Alicante när hon skulle flyga till Frankrike. Upptäckte som tur var felet innan planet hann lämna så hon kom av i sista sekunden. Men det mest skrämmande är helt klart att hon ens släpptes igenom gaten.
Citera
2013-07-25, 17:58
Medlem
Superstefans avatar
Citat:

Norwegian har ju en väldigt smidig (och helt gratis!) sms-tjänst - man kan ju fråga sig varför en döv människa inte använder sig av den? Eftersom den är gratis finns det ingen anledning att inte göra det, och är man döv så har man väl ett extra stort skäl att få all information skriftligt...

Min egna erfarenhet är att man får ett sms dels vid förseningar, dels vid eventuella gatebyten, dels när boarding påbörjas. Jag tycker det fungerat utmärkt de få gånger jag flugit med Norwegian.

Eller har inte Norwegian den tjänsten i Norge?
Citera
2013-07-25, 19:04
Medlem
Ingenieurs avatar
http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/ohly-om-snoppbilden-jag-bjuder-pa-en-tabbe/

Där har vi en idiot som fått utrymme i kvällspressen. Inte för att han råkade få med sin penis på bild, det kan hända den bäste, utan för att han är kommunist.
Citera
2013-07-26, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Men det mest skrämmande är helt klart att hon ens släpptes igenom gaten.

När hände detta? Numera kollar de boardningkorten ombord också. Jag har varit med om att de var lite rörigt på Skavsta, efter att man gått ut genom gaten stod det flera plan där och möjligheten att gå på fel fanns.
Citera
2013-07-26, 11:27
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
När hände detta? Numera kollar de boardningkorten ombord också. Jag har varit med om att de var lite rörigt på Skavsta, efter att man gått ut genom gaten stod det flera plan där och möjligheten att gå på fel fanns.

Det har jag varit med om med Ryanair i Paris. Det fanns en 'gate' men den kunde vara till flera olika plan. Det fanns ingen skyltning om vilket plan som var det aktuella, utan man fick gissa sig till att det var dags att ställa sig i kö. På grund av försenade plan var det dock tämligen omöjligt att gissa...
Citera
2013-07-26, 11:28
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenieur
http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/ohly-om-snoppbilden-jag-bjuder-pa-en-tabbe/

Där har vi en idiot som fått utrymme i kvällspressen. Inte för att han råkade få med sin penis på bild, det kan hända den bäste, utan för att han är kommunist.

Vem vet, ev är denna "snopp-slip" del i kickoffen till V's valrörelse 2014?
Vinner V valet är det slut på vinster i välfärden och mer kukbilder till folket!
Enligt devisen att all reklam är bra reklam.
Citera
2013-07-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Och nu handlar det om att personen fick dem att framstå som feta och inte att han kallade dem det.

Tror inte att personen hade kunnat sagt nåt som hade gjort att fläskfiorna inte hade känt sig kränkta oavsett hur det hade omformulerats. Ibland är sanningen tuff men oftast är sanningen den bästa medicinen.
ska vi tillåta att personer kränks på grund av deras hudfärg också? att två mörkhyade män inte får åka rutschkana för att de är mörka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in