2013-07-22, 20:53
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblor
Sånt där är rätt oförargligt och hör väl egentligen genren till. I John Woo-filmerna är det definitivt inget som stör mig.

Taglinen "THEY ONLY STOP TO RELOAD" till Once a Thief är underbar ironi.

http://www.imdb.com/media/rm2273680384/tt0101020?ref_=tt_ov_i
Citera
2013-07-22, 21:10
Medlem
Gamblors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Taglinen "THEY ONLY STOP TO RELOAD" till Once a Thief är underbar ironi.

http://www.imdb.com/media/rm2273680384/tt0101020?ref_=tt_ov_i

Det var faktiskt ganska kul.
Citera
2013-07-22, 21:12
Medlem
tzjs avatar
Säkert nämnt innan i tråden, men:

Jag utvecklar aggressionsproblem när dom i filmen slår på en TV och inslaget är så exakt synkat till det dom är intresserade av att se. Händer varenda jävla gång. Aldrig att jag sett dom zappa efter rätt kanal eller slå på TV:n vid fel tidpunkt.
Citera
2013-07-22, 21:28
Medlem
Gamblors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Säkert nämnt innan i tråden, men:

Jag utvecklar aggressionsproblem när dom i filmen slår på en TV och inslaget är så exakt synkat till det dom är intresserade av att se. Händer varenda jävla gång. Aldrig att jag sett dom zappa efter rätt kanal eller slå på TV:n vid fel tidpunkt.

Extra konstigt blir det om nån ringer upp huvudpersonen och säger åt honom att slå på tv:n och inslaget börjar direkt.
Citera
2013-07-22, 21:40
Medlem
sp3tts avatar
Det där med datorer på film... Jag såg Skyfall rätt nyligen och... ja, ni som har sett den fattar väl. lite då och då under delen.
Citera
2013-07-22, 23:46
Medlem
Förut störde jag mig på vapen med oändliga magasin men nu tycker jag snarare att det är charmigt.

Nu stör jag mig mest på när det är någon som försöker säga något livsviktigt men blir avbruten eller avvisad eller överröstad hela tiden och bara skiter i det. Det går ju faktiskt att ryta till.
Citera
2013-07-23, 00:02
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblor
Extra konstigt blir det om nån ringer upp huvudpersonen och säger åt honom att slå på tv:n och inslaget börjar direkt.
De kanske borde borde ta det till 2010-talet och säga gå in på tidningen xxx på datorn och läs huvudnyheten.
Citera
2013-07-23, 10:18
Medlem
Mikeyjamess avatar
Att alla simmar crawl. Är det verkligen det mest vedertagna simsättet?
När jag simmar crawl så blir jag mer trött än om jag simmar bröstsim.
Citera
2013-07-23, 10:27
Medlem
Sangsoms avatar
Stör mig som fan på en grej i polisserier och det är att någon säger ett namn och då slår dom fram det i datorn och det kommer genast upp en massa skit på den personen och dessutom ser dom att för 3 minuter sen tog han ut pengar där och där....
Citera
2013-07-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Att alla simmar crawl. Är det verkligen det mest vedertagna simsättet?
När jag simmar crawl så blir jag mer trött än om jag simmar bröstsim.
En kompis från England sa att det var bara i Sverige man lärde sig bröstsim i skolan. Så det kan mycket väl stämma att crawl är mer utbrett.
Citera
2013-07-23, 19:52
Medlem
Gamblors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
De kanske borde borde ta det till 2010-talet och säga gå in på tidningen xxx på datorn och läs huvudnyheten.

Ja, eller skicka länken direkt till smartphonen.
Citera
2013-07-26, 06:04
Medlem
frantiks avatar
När någon blir jagad av polis/skurk med bil och bara kör bredvid eller rakt fram. Jag har tänkt många gånger att man tvärnitar och låter polisen/skurken köra förbi. Lite taktik liksom.

Eller när något kommer ifrån luften så att karaktären försöker springa i från tex flygplanet som närmar sig allt mer. Alltså att man ser karaktären i fokus med ett flygplan som tonar upp sig i bakgrunden. Även där kanske man skulle prova att typ INTE springa i planets färdriktining eller bara stanna upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in