2013-07-25, 22:07
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Som sagt, de politiska vindarna har vänt så tack för att du belägger mina påståenden.
Runt 2000-05 när planerna lades för byggena såg den politiken ut att var tvärtom.
Nu kan vi lämna denna OT diskussion i vissheten att det finns plats för AJ på andra sidan älven, om behov finnes.

Verkligheten är tvärtemot vad du påstår, det är färre som döms till RPV i Sverige idag
mot hur det var tidigare. Ditt påstående om en ökning av antalet dömda till RPV är
inte med sanningen överensstämmande, utvecklingen framledes spås innebära ännu färre
dömda till RPV, fler med diagnoser skall behandlas inom Kriminalvården enligt förslaget.
En stor minskning har redan skett, färre blir dömda till RPV nu än för 30 år sedan.

Det är dyrt med RPV, fängelse är också dyrt, fotboja är förhållandevis billigt.
Med ekonomistyrning blir det fler och fler potientella våldsverkare i frihet.
Välkommen till verkligheten.
Senast redigerad av upstepper 2013-07-25 kl. 22:09.
Citera
2013-07-25, 22:11
Medlem
När tror ni AJ förväntas ringa på hos polisen och anmäla sin ankomst?

Eller väntar han på att bli upphämtad och få färdtjänst av polisen.
Citera
2013-07-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty09
Kan det vara så att han är i Polen och träffar en gammal vän Ander* Högstr*m. Han ska väl nyss ha kommit ut efter ett 2 år och 8 månaders straff. Har ingen aning om de har behållit kontakten men de var väl ganska goa polare under NSF tiden. Någon som känner till var denna Ander* kan finnas idag? Undrar om han möjligtvis skyddar brottslig?
Tror att han är tillbaka på sin hemort
Citera
2013-07-25, 22:21
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Tror att han är tillbaka på sin hemort

Det tror jag också, såna som han, har inte många riktiga vänner, så han kommer nog fram vad det lider,,,

tror inte ett smack på att han är utomlands,

om vi leker med tanken att han är det, hur troligt är det att han skulle få hjälp ?
ok,,en vecka eller två, sen ruttnar folk på att behöva oroa sej för span för hans skull

dessutom generar han troligen inga stålar där han är,om än i Kiruna eller Pattaya

vem skulle ge en lyst luffare uppdrag,,ingen,,,,jo Raffa Pancamo,,men han sitter ju
Citera
2013-07-25, 22:32
Medlem
Är det någon som vet hur längesedan det är han jobbade på Svanefjorden ?
Citera
2013-07-25, 22:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Är man stämplad som wt i dina ögon enbart för att man ej har reagerat på skrik en lördagsnatt när det tillhörde vanligheterna hos denna kvinna? Tycker du bör tänka dig för innan du uttrycker sådant.
Nej, samma sak hände i Boden. Grannarna hörde skrik, men ingen brydde sig.
Citera
2013-07-25, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Verkligheten är tvärtemot vad du påstår, det är färre som döms till RPV i Sverige idag
mot hur det var tidigare. Ditt påstående om en ökning av antalet dömda till RPV är
inte med sanningen överensstämmande, utvecklingen framledes spås innebära ännu färre
dömda till RPV, fler med diagnoser skall behandlas inom Kriminalvården enligt förslaget.
En stor minskning har redan skett, färre blir dömda till RPV nu än för 30 år sedan.

Det är dyrt med RPV, fängelse är också dyrt, fotboja är förhållandevis billigt.
Med ekonomistyrning blir det fler och fler potientella våldsverkare i frihet.
Välkommen till verkligheten.

Nej, du läser inte vad jag skrivit, det är exakt som jag säger:

Citat:
Nationell psykiatrisamordning tillsattes därför att några uppmärksammade våldsdåd hade satt fokus på brister i psykiatrin; tyngst vägde mordet på utrikesminister Anna Lindh i september 2003.
...
– Vi bestämde oss tidigt för att inte utgå från samhällsskydd utan från att vården ska bli så bra som möjligt
...
I sina slutbetänkanden målar Nationell psykiatrisamordning upp bilden av en psykisk hälsovård som brottas med stora problem: nedskurna anslag, oklar ansvarsfördelning mellan olika aktörer och stora brister i både innehåll och kvalitet. Den psykiatriska slutenvården, till exempel, har skurits ner så kraftigt att det i dag bara återstår cirka 4300 vårdplatser – hälften så många som 1995. Det är för få, konstaterar utredningen och föreslår en utbyggnad.

2005 och framåt startades byggplanerna och det byggdes nya rättspsyk runt om i landet, galningar skulle interneras.
2008 Den nya regeringen tog bort ett par lagar som möjliggör att döma till rättspsyk.
2012 Ny RPV med nedskärningar på gång. Kanske inte så konstigt om man ändrar lagen 2008.
Citera
2013-07-25, 22:36
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag läste i dagens aftonbladet att grannarna hört skrik och dunsar från I*a´s lägenhet mitt i natten och undrar om någon vet vad det är för wt som bor i hennes trappa?

Om jag hör skrik och dunsar från min grannes lägenhet (och det inte hör till det normala) så ringer jag polisen.

/Z

Det är vart man bor , bor du i en vanligt ort där det är ofta lugnt efter 20.00
Så behöver man inte tänka så mycket på duns .

Bor du i en ort bland missbrukare då är det vanligt med skrik duns bråk både på dagen och på natten .

En vanligt människa som har gått klart på grundskolan undviker att bo på såna orten även undviker att umgås med så'na typer .
Citera
2013-07-25, 22:47
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Det tror jag också, såna som han, har inte många riktiga vänner, så han kommer nog fram vad det lider,,,

tror inte ett smack på att han är utomlands,

om vi leker med tanken att han är det, hur troligt är det att han skulle få hjälp ?
ok,,en vecka eller två, sen ruttnar folk på att behöva oroa sej för span för hans skull

dessutom generar han troligen inga stålar där han är,om än i Kiruna eller Pattaya

vem skulle ge en lyst luffare uppdrag,,ingen,,,,jo Raffa Pancamo,,men han sitter ju

På tal om Panca*o.. Han Sä*v är ute?
Citera
2013-07-25, 22:47
Medlem
Färdtjänst av polisen ! Ha ! Hur mycket har den där snyltaren kostat oss medborgare egentligen genom åren? Alla häktningar, förhör, möten, poliskostnader, rättegångar, sjukhuskostnader, fängelsekostnader, vandalismkostnader mm mm mm mm och inte minst nu som misstänkt i detta fall, dykare, helikoptrar, polisinsatser mm mm mm osv osv osv Det är dags att han betalar tillbaka till samhället nu Nu får det räcka !
Citera
2013-07-25, 22:50
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Färdtjänst av polisen ! Ha ! Hur mycket har den där snyltaren kostat oss medborgare egentligen genom åren? Alla häktningar, förhör, möten, poliskostnader, rättegångar, sjukhuskostnader, fängelsekostnader, vandalismkostnader mm mm mm mm och inte minst nu som misstänkt i detta fall, dykare, helikoptrar, polisinsatser mm mm mm osv osv osv Det är dags att han betalar tillbaka till samhället nu Nu får det räcka !
Kan hålla med men först ska han bli gripen och få fällande dom enligt åtal.
Citera
2013-07-25, 22:51
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Nej, du läser inte vad jag skrivit, det är exakt som jag säger:

2005 och framåt startades byggplanerna och det byggdes nya rättspsyk runt om i landet, galningar skulle interneras.
2008 Den nya regeringen tog bort ett par lagar som möjliggör att döma till rättspsyk.
2012 Ny RPV med nedskärningar på gång. Kanske inte så konstigt om man ändrar lagen 2008.

Vad är det du inte förstår? Du påstår att det sker en ökning av antalet dömda till RPV
i Sverige. Källa på det ?
Jag har visat dej 2 st källor på att antalet dömda till RPV minskar i Sverige.
Tvärtemot vad du påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in