Citat:
Ursprungligen postat av
PeterHook
Du märker på mig att jag har stora förhoppningar? Jösses vilket argument.
Visa gärna dina spanska källor som säger tre. United har lagt två bud, det har alla stora tidningar rapporterat om och idag bekräftade han att man fortfarande jobbar på affären, troligen kommer ett till bud vad det verkar.
Du tänker logiskt men är samtidigt väldigt naivt om du tror att "United verkar vara tröga i huvudet" och lägger bud utan några grunder. Det spelar ingen roll hur mycket de förnekar, vad ska de annars säga liksom? De facto att United förhandlar och lägger bud bevisar att det finns en chans till affär, annars hade man inte gjort det. Förstår du, det är därför ingen lägger bud på Messi. Skulle United ge ett sjukt bra bud kanske Barcelona skulle kunna acceptera det, är Cesc lika sugen på att spela kvar då?
Jag själv är av den tron att inget sker av en slump. Lägger United bud så vet dom nåt som inte vi vet.
Moyes kan gärna säga att han jobbar på transfers, vilket han också sagt och då är alla nöjda. Men att gå ut att säga publikt att man lagt bud på Cesc och hoppas ro i hamn det är inte särskilt smart om man vill vinna några sympatipoäng, eftersom fansen redan är otåliga efter budkrig som förlorats.
Jag ser folk på Unitedsverige, Svenskafans, FK osv som skriver Cesc i uppställningar och nästan är helt hundra på att han kommer över. Det är inte bara du min vän.
Hade du varit med lite i tråden så hade du sett att jag redan har presenterat dessa källor som ligger flera sidor bak. Jag har varken lust eller tid att leta upp dessa nu.
Givetvis lägger de inte bud utan grund, de hoppas ju på att ro över honom men fortfarande är det ganska onödigt att lägga bud då Fabregas befinner sig i den situationen han befinner sig i. Att man lägger bud betyder inte att det finns chans på affär. Tror du det finns en chans på affär om United lägger ett 200 miljoner bud på Messi. Ett bud betyder inte indirekt att en affär ska inträffa. Det hoppas jag att du förstår.
Du anser alltså inte att Uniteds ledning är en smula tröga när man fortsätter lägga bud efter bud trots att spelaren, presidenten och den forna tränaren har gått ut med att han stannar? Ok då vet jag vilken nivå du befinner dig på.
Det känns snarare att du har intagit försvarsposition och att du vägrar inse att Fabregas till United är väldigt osannolik. Vi får väl se vem av oss som har rätt i slutändan.
Det vore smartare av United att inte slösa bort hela transfern på att leta svåra värvningar, Fabregas affären har redan tagit upp rätt mycket tid, tid som man kanske inte har råd att förlora.