2013-07-25, 17:01
Medlem
Pinsamt agerande av United denna sommar.
2013-07-25, 17:02
Medlem
Gerard10s avatar
Så börjar de dra ihopa sig då ja! Och jag skall bara skriva av mig litegrann om mina förhoppningar på Liverpools trupp när fönstret stänger.

Det jag hoppas på sker i Liverpool i slutet av detta fönster (som då även skall vara någerlunda realistiskt) är följande:

Ett att man behåller Suarez! Två är att man säljer av Assaidi, Borini, Coates och Downing och för dessa pengar finansierar man köpet av Soldado. Man köper även in Papadopulos, ny DM samt lånar in Cissokho och lånar ut ungdomarna Flanagan och Robinson!

Truppen skulle då vara:

Målvakter: Mignolet, Jones, Ward

Backar: Johnson, Wisdome, Kelly, Agger, Papa, Toure, Skertel, Enrique, Cissokho

Mittar: Lucas, Ny DM, Allen, Henderson, Gerrard, Coutinho, Alberto

Anfall: Suarez, Soldado, Sturridge, Aspas, Sterling, Ibe

Med denna trupp vill jag köra en 4-3-3 Uppställning där startelvan skall se ut så här:

Mignolet

Johnson Agger Papa Cissokho

Lucas Gerrard

Coutinho

Suarez Soldado Sturridge

Med denna startelva och den truppen tror jag att vi har en chans på fjärdeplatsen! Specielt eftersom Arsenal i detta fall inte får Suarez och Tottenham inte får Soldado och de finns inte jättemånga alternativ kvar, plus så tror jag även att Tottenham förlorar Bale i och med att Madrid inte får Suarez.

Ifall Suarez då skulle lämna är en winger av klass ett måste till ersättare!

Fritt fram att tycka till!
2013-07-25, 17:20
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerard10
Så börjar de dra ihopa sig då ja! Och jag skall bara skriva av mig litegrann om mina förhoppningar på Liverpools trupp när fönstret stänger.

Med denna trupp vill jag köra en 4-3-3 Uppställning där startelvan skall se ut så här:

Mignolet

Johnson Agger Papa Cissokho

Lucas Gerrard

Coutinho

Suarez Soldado Sturridge

Med denna startelva och den truppen tror jag att vi har en chans på fjärdeplatsen! Specielt eftersom Arsenal i detta fall inte får Suarez och Tottenham inte får Soldado och de finns inte jättemånga alternativ kvar, plus så tror jag även att Tottenham förlorar Bale i och med att Madrid inte får Suarez.

Ifall Suarez då skulle lämna är en winger av klass ett måste till ersättare!

Sa samma sak förra året när liverpool spelade med gerrard-allen-sahin och blev totalt utspelade av arsenal.Alldeles för offensivt lag. Lucas hade fått springa två mil per match med den uppställningen. Varenda mittfält i PL hade kört över ett liverpool som ställer upp så. Gerrard behöver två mer defensivt inriktade spelare jämte sig.
2013-07-25, 17:33
Medlem
torrenttobbes avatar
Papadopilipoususps knäskador oroar mig iaf, Iilori kanske vore ett bättre köp.
2013-07-25, 18:07
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerard10

Pacheco och Spearing då? Ska dom varken säljas eller finnas med i truppen? Dom måste säljas av också. Från din lista vill jag också lägga till Skrtel som jag tycker ska säljas för att finansiera någon bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Ilori är en spännande ung försvarare men lär väl knappast gå rakt in i elvan?

Jag är ganska besviken än så länge på Liverpools transferfönster faktiskt. Man breddar och breddar men vart är spelarna som tar laget till en högre nivå? Jag köper att Aspas slår ut Downing (sälj!!) ur elvan men ser inte riktigt att han ska förstärka laget så jäkla mycket? Verkar som att dom gick all in på Mkhitaryan och när han gick till Dortmund så gick luften liksom ur. Alberto har sett bra ut med bollen men lär inte påverka så mycket den här säsongen utan är mer ett namn för framtiden.

Sen lånar man alltså ut Reina? Lämnar oss med riktigt läskiga alternativ bakom Mignolet..gud förbjude om han går sönder eller inte pallar för trycket. Man har mer eller mindre sålt för lika mycket man värvat in än så länge..dags att visa lite ambitioner nu? Som det ser ut nu kan man vänta sig en placering runt 6-7:a som vanligt.
2013-07-25, 18:39
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterHook
Du märker på mig att jag har stora förhoppningar? Jösses vilket argument.

Visa gärna dina spanska källor som säger tre. United har lagt två bud, det har alla stora tidningar rapporterat om och idag bekräftade han att man fortfarande jobbar på affären, troligen kommer ett till bud vad det verkar.

Du tänker logiskt men är samtidigt väldigt naivt om du tror att "United verkar vara tröga i huvudet" och lägger bud utan några grunder. Det spelar ingen roll hur mycket de förnekar, vad ska de annars säga liksom? De facto att United förhandlar och lägger bud bevisar att det finns en chans till affär, annars hade man inte gjort det. Förstår du, det är därför ingen lägger bud på Messi. Skulle United ge ett sjukt bra bud kanske Barcelona skulle kunna acceptera det, är Cesc lika sugen på att spela kvar då?

Jag själv är av den tron att inget sker av en slump. Lägger United bud så vet dom nåt som inte vi vet.

Moyes kan gärna säga att han jobbar på transfers, vilket han också sagt och då är alla nöjda. Men att gå ut att säga publikt att man lagt bud på Cesc och hoppas ro i hamn det är inte särskilt smart om man vill vinna några sympatipoäng, eftersom fansen redan är otåliga efter budkrig som förlorats.

Jag ser folk på Unitedsverige, Svenskafans, FK osv som skriver Cesc i uppställningar och nästan är helt hundra på att han kommer över. Det är inte bara du min vän.

Hade du varit med lite i tråden så hade du sett att jag redan har presenterat dessa källor som ligger flera sidor bak. Jag har varken lust eller tid att leta upp dessa nu.

Givetvis lägger de inte bud utan grund, de hoppas ju på att ro över honom men fortfarande är det ganska onödigt att lägga bud då Fabregas befinner sig i den situationen han befinner sig i. Att man lägger bud betyder inte att det finns chans på affär. Tror du det finns en chans på affär om United lägger ett 200 miljoner bud på Messi. Ett bud betyder inte indirekt att en affär ska inträffa. Det hoppas jag att du förstår.

Du anser alltså inte att Uniteds ledning är en smula tröga när man fortsätter lägga bud efter bud trots att spelaren, presidenten och den forna tränaren har gått ut med att han stannar? Ok då vet jag vilken nivå du befinner dig på.

Det känns snarare att du har intagit försvarsposition och att du vägrar inse att Fabregas till United är väldigt osannolik. Vi får väl se vem av oss som har rätt i slutändan.

Det vore smartare av United att inte slösa bort hela transfern på att leta svåra värvningar, Fabregas affären har redan tagit upp rätt mycket tid, tid som man kanske inte har råd att förlora.
2013-07-25, 18:42
Medlem
Gerard10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Kan ju säga som så att jag inte är riktigt påläst angående Papas knäskada så vet inte riktigt hur allvarlig den verkligen är, det jag vet är att Aggers och Gerrards skadeproblem har löst fenomenalt bra tack vare den hjälp och förebyggande träning BR och hans läkar team har gett dem så är inte jätteorolig ändå. Angående Iilori måste jag erkänna att jag inte sett spela nästan en enda gång så därför kan jag inte tycka till om honom . Saken är den att vi behöver in en bra mittback sen bryr jag mig egentligen inte vem det blir men har varit mycket snack om Papa därför valde jag honom

Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Pacheco och Spearing då? Ska dom varken säljas eller finnas med i truppen? Dom måste säljas av också. Från din lista vill jag också lägga till Skrtel som jag tycker ska säljas för att finansiera någon bättre. .

Haha sorry det var jag som missade dem, hörde för någon vecka sen att de båda var på väg bort och det värkade nära P på lån och S till Blackburn men inget av det är ju klart än men tänkte inte ens på dem då jag räknar med att de båda försvinner, my bad !

Angående Skrtel så kan jag tänka mig att han säljs men han känns ganska så kall för tillfället och jag kan inte se någon klubb lägga upp pengarna för honom som Liverpool vill ha därför tror jag han stannar och jag hoppas han höjer sig till den nivå han var på nåt år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Sa samma sak förra året när liverpool spelade med gerrard-allen-sahin och blev totalt utspelade av arsenal.Alldeles för offensivt lag. Lucas hade fått springa två mil per match med den uppställningen. Varenda mittfält i PL hade kört över ett liverpool som ställer upp så. Gerrard behöver två mer defensivt inriktade spelare jämte sig.

Enligt min mening var det inte att vi hade ett för offensivt mittfält som var felet utan själva hela försvarspelet var taktiskt dåligt upplagt. Våra ytterbackar pressade offensivt för att krympa ihopa laget men våra mittbackar föll vilket gav precis motsatt effekt att det blev stora lucker i laget, det måste fixas till och det är en fråga om hur backlinjen skall röra sig och inte om vilka som spelar på mittfältet.
2013-07-25, 18:49
Medlem
United gjorde bort sig, hade de bara skött sina förhandlingar snabbare så skulle Thiago varit klar. Nu går man efter omöjliga spelare som verkligen inte är till salu(åtminstone inte i sommar) - som Gundogan, Fabregas och Modric.

Arsenal lär ju stå tomhänta som byfånen och panikvärva någon sopa i slutet på säsongen. Först skulle de värva Jovetic, sen Higuain och nu går de efter Suarez som jag inte tror vill spela i Arsenal, och Liverpool är dessutom en konkurrent till Arsenal så jag tvivlar på att de säljer oavsett bud(såvida det inte rör sig om ett extremt överpris). Vad hände med de stora pengarna som Wenger och styrelsen lovade fansen?

Napoli tycker jag värvat bäst hittills, truppen ser både starkare och bredare ut än ifjol. Dessutom ryktas ju Jackson Martinez in också, de bygger verkligen ett riktigt slagkraftigt lag.
2013-07-25, 19:57
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Arsenal lär ju stå tomhänta som byfånen och panikvärva någon sopa i slutet på säsongen. Först skulle de värva Jovetic, sen Higuain och nu går de efter Suarez som jag inte tror vill spela i Arsenal, och Liverpool är dessutom en konkurrent till Arsenal så jag tvivlar på att de säljer oavsett bud(såvida det inte rör sig om ett extremt överpris). Vad hände med de stora pengarna som Wenger och styrelsen lovade fansen?
Det är skillnad på att säga att man har mer pengar att värva för i sommar än i tidigare år och att lova att stjärnor kommer att värvas. Det sistnämnda har inte Wenger och Gazidis gjort. Att köpa spelare är inte som att gå in i en affär och välja och vraka - allt fungerar inte som på Football Manager.
2013-07-25, 20:35
Medlem
snillet_1s avatar
Skulle Cissokho verkligen peta José Enrique? Tycker han var en av få spelare i Liverpool som presterade allt som oftast det lilla jag såg.
2013-07-25, 20:37
Medlem
Gerard10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Skulle Cissokho verkligen peta José Enrique? Tycker han var en av få spelare i Liverpool som presterade allt som oftast det lilla jag såg.

Har bara fått en känsla av att BR inte tycker om Enrique särskilt mycket....
2013-07-25, 20:40
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Tanken är ju (ännu en gång) att bredda truppen bara. Vem av dom som spelar är väl hugget som stucket, men när Enrique är skadad idag finns bara Robinson som inte räcker till samt alternativet att flytta över Johnson vilket man ju inte vill. Personligen är jag ingen fan av någon av dessa spelare. Enrique är ju ganska trubbig och saknar lite fotbollshjärna helt ärligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in