2013-07-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Vi får inte glömma att AJ har barn också. Så även om han inte kommer "hem", av någon orsak, så är det nu så att AJ råkar trilla och slå sig och dö, så lämnar han faktiskt barn efter sig. Något att tänka på kanske.

Med risk att låta hård. Men jag tror faktiskt att hans barn har det bättre utan honom. Sorgligt men sånt.
Citera
2013-07-25, 19:04
Medlem
Tant.Grons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tack.
Jag hoppas att dom inte läst om pappa i tidningarna och har dom det hoppas jag att deras mor/mödrar låter barnen gå i samtal.

Jag önskar inte heller barn moder eller faderlösa.

Lämna barnen utanför detta forum!
De hänger naturligtvis vid datorn, som alla andra.
Citera
2013-07-25, 19:04
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tror som du att det inte är svårt att hålla sig utomlands, skaffa ett svartjobb i ett kök och ligga lågt. Speciellt inte för AJ som kan restaurang, har nätverk utomlands och har lätt för att kommunicera, det är sommarsäsong nu i Europa...
Kan han verkligen restaurangbranschen? Jag läste nyss via en länk i tråden att chefen på campingen anställde Aj som en alltiallo-dräng, och tidigare har det nämnts att Aj har jobbat en kortare period som vårdare på ett ålderdomshem. Finns det belägg för att han har t ex kock-kompetens?

Skribenten April62 har påpekat i flera inlägg att Aj fått ersättning från Aftonbladet. Hur mycket kan det handla om?

https://www.flashback.org/sp44458939
https://www.flashback.org/sp44456568
https://www.flashback.org/sp44453982
Citera
2013-07-25, 19:07
Medlem
Citat:
Hur är AJs förhållande till barnen ?
Försöker han ens vara pappa ?

Ett av hans barn har sagt upp kontakten med honom. Hur det är med de andra två vet jag inte.
Citera
2013-07-25, 19:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Tror som du att det inte är svårt att hålla sig utomlands, skaffa ett svartjobb i ett kök och ligga lågt. Speciellt inte för AJ som kan restaurang, har nätverk utomlands och har lätt för att kommunicera, det är sommarsäsong nu i Europa...

Jag bor utomlands. Här är det skitsvårt att få svartjobb. Dels för att dom som har resturanger (det är ju dit folk söker sig för jobb) åker på straff om dom svartanställer.
Lyckas du ändå få ett svartjobb, så får du räkna med att, iaf nu under högsäsongen, polisen gör razzior och du ska ha ditt visum och arbetstillstånd till hands. Kan du inte uppvisa ett arbetstillstånd eller visum eller båda, åker du raka vägen till fängelse, häktas i väntan på att du själv skaffar fram pengar till din biljett hem. Sedan, då du gjort det, så är du inte välkommen tillbaka in i landet på fem år.
Citera
2013-07-25, 19:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag bor utomlands. Här är det skitsvårt att få svartjobb. Dels för att dom som har resturanger (det är ju dit folk söker sig för jobb) åker på straff om dom svartanställer.
Lyckas du ändå få ett svartjobb, så får du räkna med att, iaf nu under högsäsongen, polisen gör razzior och du ska ha ditt visum och arbetstillstånd till hands. Kan du inte uppvisa ett arbetstillstånd eller visum eller båda, åker du raka vägen till fängelse, häktas i väntan på att du själv skaffar fram pengar till din biljett hem. Sedan, då du gjort det, så är du inte välkommen tillbaka in i landet på fem år.
Det där måste variera väldigt mycket i olika länder. Några hundra mil bort, som han uppges att uppehålla sig omfattar hela Europa och delar av Asien och Afrika.
Citera
2013-07-25, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Kan han verkligen restaurangbranschen? Jag läste nyss via en länk i tråden att chefen på campingen anställde Aj som en alltiallo-dräng, och tidigare har det nämnts att Aj har jobbat en kortare period som vårdare på ett ålderdomshem. Finns det belägg för att han har t ex kock-kompetens?

Skribenten April62 har påpekat i flera inlägg att Aj fått ersättning från Aftonbladet. Hur mycket kan det handla om?

https://www.flashback.org/sp44458939
https://www.flashback.org/sp44456568
https://www.flashback.org/sp44453982

Du kan byta ut restaurang till camping allt-i-allo. Di har campingar utomlands med. Det är principen.

Citat:

Jag tror risken med att åka fast för svartjobb, vs. mord är ganska lätt att överväga.

Jag tror inte polisens razzior i tex. Polen är så värst att bry sig om, ett par sedlar slotyz så har du green-card hela sommern

Ajja, svårt eller ej tror jag AJ är kompetent att uppehålla sig utomlands, kanske hann han lura av morsan ännu en sedelbunt innan han stack...
Citera
2013-07-25, 19:32
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Du kan byta ut restaurang till camping allt-i-allo. Di har campingar utomlands med. Det är principen.

Jag tror risken med att åka fast för svartjobb, vs. mord är ganska lätt att överväga.

Jag tror inte polisens razzior i tex. Polen är så värst att bry sig om, ett par sedlar slotyz så har du green-card hela sommern

Ajja, svårt eller ej tror jag AJ är kompetent att uppehålla sig utomlands, kanske hann han lura av morsan ännu en sedelbunt innan han stack...
Visst, jag förstår principen. Men även andra skribenter (bl a Quarell) har påstått att Aj var/är (?) kock. Jag undrar var den informationen kommer från?

Nja campingar ute i Europa tror jag inte på. Deras högsäsong har redan pågått ett tag och sådana ställen har redan sett till att vara fullbemannade.
Citera
2013-07-25, 19:32
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flame08
Åkte förbi nyss och titta.
Är de det lilla vita du menar? Är de kompisar som bor där nu eller blivit sålt sedan db bodde där?

i det huset har DB bott (SALSTAD 27) .
Bor någon där nu eller står det tomt ?
Citera
2013-07-25, 19:35
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Visst, jag förstår principen. Men även andra skribenter (bl a Quarell) har påstått att Aj var/är (?) kock. Jag undrar var den informationen kommer från?

Nja campingar ute i Europa tror jag inte på. Deras högsäsong har redan pågått ett tag och sådana ställen har redan sett till att vara fullbemannade.

Är det inte DB som sägs vara kock?
Citera
2013-07-25, 19:38
Medlem
Om jag inte minns fel har AJ faktiskt en viss kompetens som kock.
Har för mig att han sköt hagelgevär mot en krog där han haft praktik motsv.
Och att han slavade i köket på gransäter och svanefjorden i Dalsland, när sgt m*gnuss*n ägde de två byggena..

Åkte fö en kort sväng till thn idag, för att beta av lite ställen där man kan tänkas dumpa på västra sidan älven.
Vattenfalls anl är iaf kameraövervakade, så har de vart vid grindarna där finns de på bild.
Däremot kan man nå ett skyttevärn på västra sidan svenäcker stationen.
Här saknas det bom.

De andra bommarna ser intakta ut, men alla utom den vid skjutbanan och öresjö överdragstation har rätt klena lås som man lätt knäcker med bultsax eller koben.

Det finns dock en del löpar/skidspår i omlopp i området, så det finns chans att någon springer på något ligger där.
Citera
2013-07-25, 19:49
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Är det inte DB som sägs vara kock?
Det stämmer. Han arbetar(-ade?) som kock på en vägkrog i Grästorp. Kan det vara så att han blandas ihop med Aj? Eller är båda två kockar? Det har surrats om att även Aj skulle ha kockerfarenhet och spekulerats om det, i så fall, skulle medfört styckningskunskaper.

Edit: Såg gaffaman2s inlägg efter jag postat mitt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in