Citat:
Ursprungligen postat av
OG-lover
Nej du har inte sagt det men man märker ju att du har rätt stora förhoppningar på att affären kommer genomföras. Annars hade du ju avfärdat alla rykten direkt. Eller hur?
Enligt sky är det två, enligt spanska tidningar är det tre. Jag tror att det är tre du får gärna tro att det är två.
United verkar tro att köpet är mer troligt än vad det egentligen är. Vad talar egentligen för att han ska gå till United? Han är i sin hemstad, spelar med sina barndomsvänner, fick tredje flest starter förra året (efter Messi och Valdes), han har själv förnekat flyttrykten 2 gånger på Twitter, Tito har sagt att han stannar på PK, presidenten har skickat brev till United och sagt att han inte är till salu och flera spelare i Barcelona har sagt till pressen att de är säkra på att han kommer att stanna.
Jag kan göra listan dubbelt så lång med aspekter som talar för att han stannar men United verkar vara tröga i huvudet.
Om Moyes säger att de arbetar på transfers så lugnar det ju fansen eller hur? Hade han sagt att det inte fanns några intressen av att värva för tillfället hade ju fansen varit febrila. Rätt grundläggande faktiskt.
Du märker på mig att jag har stora förhoppningar? Jösses vilket argument.
Visa gärna dina spanska källor som säger tre. United har lagt två bud, det har alla stora tidningar rapporterat om och idag bekräftade han att man fortfarande jobbar på affären, troligen kommer ett till bud vad det verkar.
Du tänker logiskt men är samtidigt väldigt naivt om du tror att "United verkar vara tröga i huvudet" och lägger bud utan några grunder. Det spelar ingen roll hur mycket de förnekar, vad ska de annars säga liksom? De facto att United förhandlar och lägger bud bevisar att det finns en chans till affär, annars hade man inte gjort det. Förstår du, det är därför ingen lägger bud på Messi. Skulle United ge ett sjukt bra bud kanske Barcelona skulle kunna acceptera det, är Cesc lika sugen på att spela kvar då?
Jag själv är av den tron att inget sker av en slump. Lägger United bud så vet dom nåt som inte vi vet.
Moyes kan gärna säga att han jobbar på transfers, vilket han också sagt och då är alla nöjda. Men att gå ut att säga publikt att man lagt bud på Cesc och hoppas ro i hamn det är inte särskilt smart om man vill vinna några sympatipoäng, eftersom fansen redan är otåliga efter budkrig som förlorats.