2013-07-25, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
All tillgänglig statistik talar emot ditt påstående om att fler och fler döms till RPV,
du kan gärna länka till någon källa som underlag för ditt påstående.

http://www.bra.se/bra/brott--statistik/mord-och-drap.html

Japp, det gör den. De politiska vindarna har också vänt med Alliansen.

Det förändrar inte att Sverige kommer ha ett antal nybyggda miljardbyggen för rättspsykiatrin i bla. Trollhättan, Göteborg, Trelleborg mfl. Dessa kom till efter mordet på Anna Lindh, då man på allvar ifrågasatte att ha labila, trasiga individer på gatan. Men, men, de kommer inte stå tomma, det är jag säker på.

Skulle AJ dömas till rättspsyk. vård, så finns det nya anläggningar där man kan förvara sjuka individer i princip hur länge som helst. Jag ser chansen liten att AJ som i mina ögon är psykopat får den möjligheten.

Fast det skulle roa mig att se honom ihop med serievåldtäktsmän, lika mycket som han hamnade på en invandrartät anstalt.
Citera
2013-07-25, 13:45
Medlem
Tomatos avatar
Letar fortfarade. Indikationer på att han är utomlands.
Citat:
- Vi vet inte exakt var han är. Vi letar, säger Thord Haraldsson på länskriminalpolisen.

- Vi har indikationer på att han är utomlands, säger kammaråklagare Eva Johnsson och berättar att de har försökt att få tag på honom utan att lyckas.

Inte heller advokat Tommy Nilsson vet var han är.

Har han planer på att hålla sig undan?

- Det kan jag inte tänka mig. Det har han inga möjligheter eller förutsättningar till. Om man ska sticka måste man ha väldig mycket pengar och det har han inte. Samtidigt är det påfrestande att se sig över axeln varje dag, säger han och fortsätter.

- Jag vet att han försökt att skaffa sig lugn och ro. Medialt har han av polis och åklagare pekats ut som gärningsman så han vill väl inte framträda. Men han har inte flytt på något sätt. Han tänker inställa sig, han har inställningen att det är enda sättet han kan försvara sig på. När det kan bli påverkas av praktiska omständigheter.

Handlar det om timmar eller dagar?

- Dagar, men det säger jag utan att egentligen veta.

Men Eva Johnsson är skeptisk:

- Det återstår att se.
http://expressen.se/gt/polisen-vi-vet-inte-var-han-ar---vi-letar/
Citera
2013-07-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Har du ens träffat AJ? Eller hur ställer du din diagnos? Utifrån vad som sägs i denna tråd?
Jag känner denna man. Det är många här som gör det av olika anledningar. Tycker kanske vi ska lyssna på dem som har erfaren het av det jävla avskummet.
Citera
2013-07-25, 13:49
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Det stämmer.
Kanske OT, men ändå inte, St*llan är ju DBs hund.
Hur gick det med tjejen?
Citera
2013-07-25, 13:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
Jag känner denna man. Det är många här som gör det av olika anledningar. Tycker kanske vi ska lyssna på dem som har erfaren het av det jävla avskummet.

Om du har så god kännedom om MGM så undrar jag var tror du att han skulle gömma kroppen?
Citera
2013-07-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Nä, som lekman kan man inte sätta diagnoser på folk i din omgivning lr på nätet, det håller jag med dig om. MEN, att AJ har psykopatiska drag, håller nog de flesta med om!
Jag tror inte att psykopati är en egentlig diagnos utan mer en empirisk beteckning på personer med särdeles olämpligt uppträdade. Man måste vara överdrivet "objektiv" för att förneka likheterna med mtgm.
Citera
2013-07-25, 13:58
Medlem
I över trettio år har lagpraxis utvecklats till att skydda psykopater i domstolar. Att beviskraven för dirtills ostraffade och av allt att döma normala människor ska vara höga är det nog ingen som ifrågasätter, men att en gäng psykopater ska klara sig undan i brist på bevis, tex genom att skylla på varandra, strider mot den rättsuppfattning som nämndemannasystemet stod för: sunt förnuft.
Citera
2013-07-25, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Di gör di nog om du säger att det handlar om AJ
Du är välkommen hem AJ, vart du än befinner dig, ditt nya hem då på häktet.

För de som undrar hur en misstänkt och internationellt efterlyst mördare ser ut, här finns bilder:
https://www.realisten.se/2013/07/24/andreas-johansson-haktad-for-mord-i-trollhattan/

Ring Polisen 112 om ni ser aset !

Denna bild länk borde alla sprida på Facebook. Om han rör sej i Sverige blir han snart igen känd.
Citera
2013-07-25, 14:02
Medlem
[quote=bagarn29|44470051]Om du har så god kännedom om MGM så undrar jag var tror du att han skulle gömma kroppen?[/QUO. Det är inte den kännedomen jag har av honom för han har väll inte tagit livet av någon förut. Allt jag vet är lämnat till polis å Mp plus varit ute å letat. Kan tyvärr inte göra något mer.
Citera
2013-07-25, 14:14
Medlem
Citat:
Men 36-åringens advokat håller inte med tingsrätten om att bevisningen var tillräcklig för att häkta hans klient.
– Det finns ingen bevisning som binder honom vid ett dödande, säger Tommy Nilsson.
Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=5599359

Det låter ju mer än lovande för AJ så då återstår bara att se vem som blir Svarte Petter av de övriga involverade.
Citera
2013-07-25, 14:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Ja han är helt säkert Psykopat!
Men samtidigt hoppas jag att han inte är det!
Skulle detta leda till en rättegång så är jag rädd för att hans dom blir vård (RPV) och då är han ute på några månader och har permis!!

Om han nu kommer att våga ha permis? Nu håller han sig borta, rädd och feg för nog vet han vad som väntar honom i samma stund han kliver över tröskeln till polishuset? Hans permis blir nog i så fall kurandes i nån mörk lägenhet eller så, väl medveten om det upprörda civilgardet?
Citera
2013-07-25, 14:20
Medlem
varför maskerar expressen bilderna på han nu när han är efterlyst?

vet dom finns på andra ställen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in