2013-07-25, 13:19
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vet fågeln om AJ kommer fågelvägen eller om AJ är kvar i landet?
Varför tror fågeln att DB gömt kroppen? Och har fågeln någon tanke kring hur allt gått till?

Jag har inte svar på dessa frågor, men jag tror att det är ett misstag att tro att AJ är flyende. Killen vet vad han gör och planerar säkert några steg framåt vad han skall göra. Att låta DB gömma kroppen är på många sätt smart. AJ lämnar ju då inga spår och kan istället jobba på sitt alibi. Genom att gömma kroppen efter branden ges dessutom bättre tid till gömningen eftersom de flesta kommer att tro att kroppen gömts innan. AJ har säkert även nödutgången att skylla mordet på DB... Lite lindomefall har aldrig skadat brottslingar...

Jag spekulerar nu fritt från den helt osannolika hypotesen att AJ, DB och FH skulle vara inblandade.
Citera
2013-07-25, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Enligt vad jag kan förstå så är det precis tvärtemot ditt påstående, Sverige dömer idag
färre till RPV än tidigare, den soms döms till RPV idag är väldigt sjuk.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/farre-doms-till-rattspsykiatrisk-vard

Artikeln är från 2010, då var varken Rågården eller Brinkåsen byggda. Rågården är inte tagen i bruk ännu.
Skulle tro att effekterna kommer inom ett par år, för inte bygger man miljardbyggen för att stå tomma ?
Citera
2013-07-25, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
JP: Polisen tappade bort 36-åringen

Kan inte FUL beordra span?

Hur mycket resurser tror du polisen har?

Att följa en person skulle ta upp hela västra götalands läns resurser...

Att spana på en byggnad är en sak medan att följa en person något helt annat.
Skulle tro att man behöver 15-20 personer på heltid för att lösa en sådan uppgift.
Det är sannolikt max 5 pers som arbetar aktivt med hela detta ärende.
Citera
2013-07-25, 13:22
Medlem
arrappappas avatar
Tråkigt att tråden handlar så mycket om psykopati och AJ
Tugget, spekulationerna booooooring
Det kommer säkert att finnas gott om tid att dryfta det senare om AJ döms för detta som hänt IF

Själv är jag mer intresserad av att höra hur det går med sökandet efter IF

Någon som kollat
https://maps.google.se/maps?hl=sv&ll=58.303773,12.326671&spn=0.004775,0.0 16512&t=h&z=17&layer=c&cbll=58.304406,12.325433&pa noid=XL5QQ_NJ9iMWMx6WflWNcg&cbp=12,145.64,,0,1.93
Citera
2013-07-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
Och du tog din läkarexamen var?
Det skulle du bra gärna villa veta! Kanske inte behöver någon examen för att veta. Vill bara förklara för folk här att han är inte lätt att förstå sig på eftersom han är psykopat. Har mer kännedom om denna man än vad du tror.
Citera
2013-07-25, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag har inte svar på dessa frågor, men jag tror att det är ett misstag att tro att AJ är flyende. Killen vet vad han gör och planerar säkert några steg framåt vad han skall göra. Att låta DB gömma kroppen är på många sätt smart. AJ lämnar ju då inga spår och kan istället jobba på sitt alibi. Genom att gömma kroppen efter branden ges dessutom bättre tid till gömningen eftersom de flesta kommer att tro att kroppen gömts innan. AJ har säkert även nödutgången att skylla mordet på DB... Lite lindomefall har aldrig skadat brottslingar...

Jag spekulerar nu fritt från den helt osannolika hypotesen att AJ, DB och FH skulle vara inblandade.

Det kan inte uteslutas, men varför vänta till på måndag med att komma in om han inte kan röjja bevis ?

Omvänt kan man misstänka att AJ har ett vattentätt skott mot DB/FH som inte vet vart kroppen är, utan endast förstört bevis. AJ planerar nu att röjja kroppen i helgen, för att "once and for all" förstöra möjligheterna för utredarna att fastställa dödsorsak.
Citera
2013-07-25, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om DB har gömt kroppen åt AJ, så är han ännu dummare än vad jag trodde. Isf ligger han illa till, inte för medhjälp utan för mord/dråp.

Jag tror att sötebrödsdagarna, med t.ex resor finansierade av AJ, är över för DBs del. Nu är det payback-time.

Nu gäller det för DB att han inte har varit uppe i IFs lght.

Att gömma kroppen blir bara skyddande av brottsling samt brott mot griftesfriden.

För att åka dit för mord/medhjälp krävs aktivt deltagande i själva dödandet.
Detta ska då också kunna bevisas...
Citera
2013-07-25, 13:28
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Artikeln är från 2010, då var varken Rågården eller Brinkåsen byggda. Rågården är inte tagen i bruk ännu.
Skulle tro att effekterna kommer inom ett par år, för inte bygger man miljardbyggen för att stå tomma ?

All tillgänglig statistik talar emot ditt påstående om att fler och fler döms till RPV,
du kan gärna länka till någon källa som underlag för ditt påstående.

http://www.bra.se/bra/brott--statistik/mord-och-drap.html
Citera
2013-07-25, 13:29
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Stämmer, hörde utav en fågel att det var ägaren på Tre Älgar som slog ihjäl hunden & att det även var ägaren utav Tre Älgars dotter som blev utsatt för hundattacken.

Det stämmer.
Citera
2013-07-25, 13:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det kan inte uteslutas, men varför vänta till på måndag med att komma in om han inte kan röjja bevis ?

Omvänt kan man misstänka att AJ har ett vattentätt skott mot DB/FH som inte vet vart kroppen är, utan endast förstört bevis. AJ planerar nu att röjja kroppen i helgen, för att "once and for all" förstöra möjligheterna för utredarna att fastställa dödsorsak.
Han vill säkert endast vara i frihet några dagar extra, så det är därför han påstår sig vara på semester.
Det är nog inget enkelt steg att ta, när man anar att man kommer att sitta där ett bra tag framöver.
Att han i detta läget som efterlyst skulle ordna med kroppen är ju osannolikt.
Där emot kan han ha gjort det tidigare.
Citera
2013-07-25, 13:33
Medlem
Citat:

Jag tror nog han vill förbereda sig mentalt på att sitta inne ett tag.
Dvs skjuta upp det så långt som möjligt.

Någon möjlighet att leva på flykt finns inte utan om han inte inställer sig själv inom kort kommer han att bli gripen förr eller senare.

Då är det ju bättre att själv bestämma tidpunkt och säkerställa att man ej får lägenheten man befinner sig i stormad av piketen med det obehag detta medför.
Citera
2013-07-25, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Den här tråden handlar inte om AJ´s ev diagnoser. Och en psykopat, är allt annat än förutsägbar. Sedan är det ju som så att psykopati är inte en helt enkel diagnos.

Men om du nu vill så kan jag meddela dig att en person som får mer än 30 poäng KAN vara psykopat. Det betyder alltså att den inte behöver vara det vid 30 p. Som max kan du få 40 poäng, om vi utgår från Hares lista. Vilket är den du hänvisar till.

Kan vi återgå till ämnet?

Det kan finnas andra skäl till varför AJ inte uppsöker polisen i brådrasket... han är rädd, han vet vad som väntar honom. Det behöver man inte vara psykopat för att känna.

Nä, som lekman kan man inte sätta diagnoser på folk i din omgivning lr på nätet, det håller jag med dig om. MEN, att AJ har psykopatiska drag, håller nog de flesta med om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in