2013-07-25, 11:55
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En hund ska ha skadat en flicka och blivit ihjälslagen.

Stämmer, hörde utav en fågel att det var ägaren på Tre Älgar som slog ihjäl hunden & att det även var ägaren utav Tre Älgars dotter som blev utsatt för hundattacken.
Citera
2013-07-25, 11:56
Medlem
panzertaxs avatar
Jag tror oförändrat att A*J slår ihjäl I* av misstag, faktiskt ringer till DB som kommer dit med bil.

De sveper in kroppen i något och bär den tillsammans i varsin ände ut genom trapphuset. De slår i väggen vid hissen där det smetas blod och sedan måste en öppna ytterdörren. Den andre orkar då inte hålla kroppen vågrätt utan sänker ner liket lite och sölar då blod på golvet som sedan mattan/lakanet smetar ut. Så fort dörren är öppen så lyfter de upp liket till vågrätt position igen och det slutar droppa/rinna ut från lakanet/madrassen/mattan. De kollar så ingen ser dem och skyndar ut till den parkerade bilen en bit bort och lastar in kroppen. Antagligen har D*B lämnat bagageluckan öppen, annars hade de behövt ställa ner liket igen och kanske sölat.

Jag tror de dumpar I* relativt snabbt i förhållande till att hon blivit lastad i bilen. Bilen hade de inte tänkt bränna från start eftersom det bara hade riktat misstankarna gentemot dem och inte bort från dem, men när de såg hur mycket blod som blivit nersölad i bilen så fick främst D*B kalla fötter då han inte vill bli ertappad med en bil med blod i då det skulle se ut som att han var GM. Han vill bränna bilen och ringer till FH som står för sluttransporten med ytterligare ett fordon.

Det fordonet är nog varken bränt eller bortforslat.
Jag tror det finns intressanta vittnesmål som inte är officiella.
Jag tror också det finns teknisk bevisning som inte är officiell.

Det har slarvats, man har tappat saker, lämnat spår och blivit observerade. Det har gått hastigt och klantigt till. Just därför lite störande att kroppen inte har hittats, men samtidigt är antalet dumpningsplatser kopiöst många och berättar ingen var liket finns så kan vara borta för evigt om vi har otur. Det kan också hittas genom sök eller av en slump.
Citera
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Nej, varför är advokaten välanlitad av AJ ?

På grund av att AJ begår många brott!!!
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
JP: Polisen tappade bort 36-åringen

Kan inte FUL beordra span?

Det var alltså inte ett polisknep som någon viktigpetter sa här. Nej, vad var det jag sa? Dom har klantat sig. Dom vet fan inte var han är. Stackars I*as familj! Vilket jävla hån!
Citera
2013-07-25, 11:57
Bannlyst
Citat:
Förslagsvis för att AJ har behövt advokat förut, och är nöjd med denna.

Det tror jag också att han är.
Varför kunde advokaten begära att häktningen skulle hållas öppen, utan att ha talat med sin klient ?
Citera
2013-07-25, 11:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Stämmer, hörde utav en fågel att det var ägaren på Tre Älgar som slog ihjäl hunden & att det även var ägaren utav Tre Älgars dotter som blev utsatt för hundattacken.

Vem ansvarade för hunden när ägaren sitter häktad? Så det var AJ´s chef som slog ihjäl den då? Eller blandar jag ihop dessa människor helt nu?
Citera
2013-07-25, 11:59
Medlem
DBs chef!
Citera
2013-07-25, 12:00
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
JP: Polisen tappade bort 36-åringen

Kan inte FUL beordra span?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17178544.ab

Thord Haraldsson bekräftar att man i utredningen har hjälp av polisen i Jönköping, där 36-åringen bor.

– Vi har hjälp av polisen i Jönköping. Men jag kan inte gå in mer på det
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vem ansvarade för hunden när ägaren sitter häktad? Så det var AJ´s chef som slog ihjäl den då? Eller blandar jag ihop dessa människor helt nu?
Det var DB:s chef.
Senast redigerad av Quarrel 2013-07-25 kl. 12:09.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Först var jag inne på tesen att varken D*B eller F*H golar. Deras band till A*J och klassisk "bro's b4 whores".

Däremot om de skulle få uppmålat för sig att någon av dem är misstänkt som GM, kanske genom någon slags teknisk bevisning. Ser F*H framför mig få uppmålad en bild av polisen om att han kommer att bli fälld för mord och får veta ungefärlig strafftid osv. Han kanske inte slog det dödande slaget, han var bara en bricka i spelet och agerade chaffis sista sträckan. Han väljer att berätta något som gör att han inte framstår som GM, utan "bara" skyddande av brottsling. Han berättar dock inte hela sanningen eller så pass mycket att han golar på A*J, däremot försöker han rädda sitt eget skinn lite smidigt.

En tes. Hade någon av dem golat "på riktigt" så hade det varit genom att berätta var liket finns. Om de nu har den vetskapen, vilket jag tror minst en av dem vet.
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

DB:s chef, ägare till Tre Äl*ar. Vad heter han egentligen?
Citera
2013-07-25, 12:01
Medlem
bittermandels avatar
Citat:

Nu vet jag ju inte vem som hade det fulla ansvaret utav hunden. Nej, det var DB´s chef som slog ihjäl den. För att DB´s chefs dotter var utsatt för attacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in