2013-07-25, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Eftersom AJ är internationellt efterlyst är det bara för honom att gå in på vilken polisstation som helst. Gäller även utomlands. Han behöver ingalunda gå hem i brist på pengar. Det ombesörjs. Bara ett jävla trams han håller på med i sitt oövervinnerliga JAG.

Lite förutsägbart tycker jag.
Citera
2013-07-25, 11:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Hejsan, var ett tag sedan jag sa något i tråden.

Men är det någon som har hört vad DB´s hundar har gjort eller?
Välkommen tillbaka.

Det har nämnts. Har du undersökt ödehuset?
Citera
2013-07-25, 11:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Oja, med en advokat i handen. En av honom välanlitad sådan. Varför ?
För att advokaten ska göra det advokater brukar göra, förslagsvis.
Citera
2013-07-25, 11:49
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Välkommen tillbaka.

Det har nämnts. Har du undersökt ödehuset?

Tackar.

Har dock inte haft tillgång till varken bil eller tid. Har en hel del saker att stå i hemmet.

Skulle du kunna säga vad som är sagt om hundarna?
Citera
2013-07-25, 11:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Vi är nog rätt många här på forumet som utgår från att AJ har psykopatiska drag, även om kunskapen i ämnet varierar högst, och tänker fortsätta göra det.
Innan jag svarar på din påstående, har du något belägg för att diskutera hur AJ fungerar utifrån en "frisk" individ ev. skulle kunna känna i en sådan här situation ?

Jag har ingen aning om hur AJ fungerar överhuvudtaget. Varken till vardags på jobbet eller hemma hos sin mamma, eller bland vänner eller efter en mordmisstanke. Hur ska jag kunna svara på det?

Det är så lättvindligt att bara dra till sig med "psykopatkortet" så fort det är något sådant här som sker. Men faktum är att jag tycker att det är att släta över handlingen. Nästan som att ursäkta honom med en diagnos... "hade han varit frisk så...." Förstår du hur jag menar?

Ja, jag har belägg för att säga att en psykopat är allt annat än förutsägbar. Det måste du ju förstå själv då du listat kriterier i ämnet?

Men jag tror att det AJ gör i detta nu, lika gärna kan bero på insikten att det är kört. Han vill försöka köpa sig tid och komma undan. Kanske hjälper mamma till med det så han faktiskt gör det också?
Undrar vad hon har för diagnos
Citera
2013-07-25, 11:50
Medlem
Citat:
Det gjorde han första gången han var anhållen. Vad säger det om hans skuld eller diagnos?

Menlöst att analysera kan jag tycka men men... Han gick troligtvis dit för han visste att han skulle bli intagen ändå. Så varför inte inställa sig frivilligt då och vinna lite poäng vilket han verkar ha gjort på somliga här. Det är nog jobbigare nu för polisen har haft tid att jobba mer med fallet, fått analyser osv.
Citera
2013-07-25, 11:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Tackar.

Har dock inte haft tillgång till varken bil eller tid. Har en hel del saker att stå i hemmet.

Skulle du kunna säga vad som är sagt om hundarna?
En hund ska ha skadat en flicka och blivit ihjälslagen.
Citera
2013-07-25, 11:52
Bannlyst
Citat:
För att advokaten ska göra det advokater brukar göra, förslagsvis.

Nej, varför är advokaten välanlitad av AJ ?
Citera
2013-07-25, 11:54
Medlem
Quarrels avatar
JP: Polisen tappade bort 36-åringen
Citat:
Hur kunde man missa honom, hade ni ingen spaning?

– Det är jättesvårt för mig att kommentera, det är polisiärt vilka spaningsåtgärder som sätts in och hur man letar, det kan inte jag som åklagare lägga mig i. Jag fattar beslut om att anhålla och göra husrannsakan, men hur de letar och på vilket sätt styr jag inte.
Kan inte FUL beordra span?
Citera
2013-07-25, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Det kan ju vara så att dom hittat I*@s lik och valt att inte gå ut med det. var med om det när vi söktr efter han i från Fiskebäck och polisen hade hittat liket dagen innan på rambergsvallebn. Men endå fick vi söka.

Det är inte så konstigt att det blir sök ändå. Identitet måste fastställas på kropp/kroppsdelar först och anhöriga underrättas, innan man går ut till allmänheten med uppgifter. Det har hänt att anhöriga fått veta via media först och det har inte varit populärt kan man lugnt säga.
Citera
2013-07-25, 11:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, varför är advokaten välanlitad av AJ ?
Förslagsvis för att AJ har behövt advokat förut, och är nöjd med denna.
Citera
2013-07-25, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har ingen aning om hur AJ fungerar överhuvudtaget.

Ursäkta, men var är beläggen för att AJ är vid sina sinnens fulla bruk, frisk, mer än att du inte vet ?
Det var det jag frågade efter. Belägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in