Citat:
Ursprungligen postat av
mypenisatrap
Vi är nog rätt många här på forumet som utgår från att AJ har psykopatiska drag, även om kunskapen i ämnet varierar högst, och tänker fortsätta göra det.
Innan jag svarar på din påstående, har du något belägg för att diskutera hur AJ fungerar utifrån en "frisk" individ ev. skulle kunna känna i en sådan här situation ?
Jag har ingen aning om hur AJ fungerar överhuvudtaget. Varken till vardags på jobbet eller hemma hos sin mamma, eller bland vänner eller efter en mordmisstanke. Hur ska jag kunna svara på det?
Det är så lättvindligt att bara dra till sig med "psykopatkortet" så fort det är något sådant här som sker. Men faktum är att jag tycker att det är att släta över handlingen. Nästan som att ursäkta honom med en diagnos... "hade han varit frisk så...." Förstår du hur jag menar?
Ja, jag har belägg för att säga att en psykopat är allt annat än förutsägbar. Det måste du ju förstå själv då du listat kriterier i ämnet?
Men jag tror att det AJ gör i detta nu, lika gärna kan bero på insikten att det är kört. Han vill försöka köpa sig tid och komma undan. Kanske hjälper mamma till med det så han faktiskt gör det också?
Undrar vad hon har för diagnos