2013-07-25, 05:14
Medlem
Vad tänker du med? Att säga att du filmar för "bevismaterial", ja jo tjena! Nåt att visa polarna eller använda som porrmaterial snarare. Tror du på riktigt, att tjejerna du går hem med från krogen kommer anmäla dig för våldtäkt om du inte våldtagit henne? Vet du hur FÅ män som blir fällda för våldtäkter, till och med när det finns klara bevis för att han är skyldig! Och du tror att du kommer dömas när du inte ens gjort nåt, och därför ska "bunkra upp" med bevis ifall att om? Det tycker du rättfärdigar att smygfilma under sex utan att tjejen vet om det? "Nej men hon hade ju kunnat anmält mig för våldtäkt.." Hör du hur sjukt det låter? Ungefär som att alla tjejer du ligger med kanske hittar på att du våldtagit henne?
Snälla, är du rädd för att bli dömd? Oroa dig istället för vad som händer om det kommer ut att du filmat under sex utan tjejens tillåtelse.
2008 anmäldes 5446 sexualbrott, 200 blev dömda. Förstår du hur lite det är? Finns det inga bevis att tjejen blivit våldtagen så läggs fallet nästan alltid ner.
Är du oskyldig? Vad oroar du dig då för?

Om folk börjar tänka som dig kommer det snart spridas, och ni killar kommer få gå hem själva från krogen. Vissa kanske tycker det är jätte kul att bli filmade, men LÅNGT ifrån alla och det är inte din plats att avgöra. Spelar ingen roll om du använder dig av att du vill säkra bevis eller vad din story nu är, det du vill göra eller tänker på att göra är fel och olagligt.
Ganska komiskt att du pratar om en rädsla att bli dömd för sexbrott och ska undvika det genom att begå ett annat sexbrott!
Inte nog med att du talar om att smygfilma under sex utan du försöker rättfärdiga det också..

PS. Ursäktar om jag låter otrevlig men jag tycker det är fruktansvärt om folk börjar tänka som dig, vissa tycker säkert det är skitkul att göra sexfilmer. Men då vill man ju vara informerad om det och göra det med nån man litar på. Inte 02.00 ragget! Så, du undra vad folk tyckte, jag tycker det är så fel att jag inte ens hittar ord för det.
Citera
2013-07-25, 08:06
Medlem
Om du vill gardera dig för en eventuell falsk anklagelse för våldtäckt så tycker jag detta är en lysande lösning. Du har full rätt att övervaka din privata bostad och jag ser inte varför det skulle vara ett problem.

Ett litet system på en, kanske två kameror och en mikrofon kräver ingen större prestanda och inspelning kan du göra på en liten server-klient. Om du struntar i att koppla upp denna på nätverket så ser jag inte heller någon anledning till att kryptera hårddisken.

Varför skulle du få dagsböter för att du har övervakning i din bostad?
Citera
2013-07-25, 08:12
Medlem
Katzyns avatar
Tycker det är ganska självklart att det inte är okej. Två fel gör inte ett rätt liksom. Bara för att det är fel att anmäla folk för våldtäkt när det inte är sant, så blir det ju inte okej att filma någon i hemlighet under intima stunder.

Sen finns förstås "det man inte vet har man inget ont av" -faktorn. Men själv skulle jag såklart aldrig gå med på att bli filmad eller ha sex om jag trodde att det fanns en sådan risk.

Du kanske ser själv, att om du inte litar på att en kvinna inte ska anmäla dig falskt för våldtäkt, varför skulle en kvinna lita på att du inte kommer sprida filmen eller runka till den?
Citera
2013-07-25, 08:20
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tycker det är ganska självklart att det inte är okej. Två fel gör inte ett rätt liksom. Bara för att det är fel att anmäla folk för våldtäkt när det inte är sant, så blir det ju inte okej att filma någon i hemlighet under intima stunder.

Sen finns förstås "det man inte vet har man inget ont av" -faktorn. Men själv skulle jag såklart aldrig gå med på att bli filmad eller ha sex om jag trodde att det fanns en sådan risk.

Du kanske ser själv, att om du inte litar på att en kvinna inte ska anmäla dig falskt för våldtäkt, varför skulle en kvinna lita på att du inte kommer sprida filmen eller runka till den?

Grejen är nog inte att tjejen ska veta om det, och att man har det som ett skydd mot våldtäktsanklagelse.

Sedan bäddar tyvärr hela idén till annan skit, som att filmen lätt kan råka spridas.
Citera
2013-07-25, 08:24
Medlem
djpsykoss avatar
Mycket bra idé av TS, det är helt rätt att göra det i det syftet.
Dagens tjejer blir bara värre och värre, allt från att falskt anklaga för våldtäkt till att droga ner killar och ta allt av värde i hemmet.

Må väl
Citera
2013-07-25, 08:40
Medlem
TheGamers avatar
Det är klart att ni tjejer finner detta bestört men ni är inte i riskzonen som en kille är.

Vad skulle hända om jag skulle anmäla något utav er tjejer här i tråden för våldtäkt? Jag skulle bli utskrattad och förlöjligad. "Han är kille, han kan ta det" <- Så skulle jag bli bemött som kille.

Men om en tjej anmäler mig som våldtäktsman och sprider mina information på nätet ( vilket tar 2 sekunder i dagens samhälle ) så är hela mitt liv över. Alla jag känner kommer utesluta mig, jag kommer bli sparkad från mitt jobb och förlora hela mitt liv här.

Nu snackar jag inte bara för mig, utan för alla killar - såhär ser det ut i dagens Sverige.

Sedan är det inte meningen att tjejen ska veta om inspelningen - varför skulle jag berätta?

Jag har endast en anledning varför jag skulle ha filmerna och det är till 100% för bevismaterial. Jag runkar inte till porrfilmer och skulle inte precis runka åt min egna håriga röv - står helst över.

Dessutom är jag lite äldre än de som hävdar "Att det kommer visas för vänner", hur gamla är ni? Tror ni vi killar går runt och visar en själv knulla eller för den delen visar nakenbilder på en kvinna som man har knullat? Vad tror ni vi män är? Några "attentionseekers" som behöver få våran dagliga uppmärksamhet fylld genom att visa sådant?

Tror ni vi är tjejer eller?

Sedan ska jag repetera:

Det är inte domen som är den farliga, det farliga är att bli anmäld. Sådant sprids som löpeld över alla sociala medier och kan totalt förstöra livet för massor utav människor.

Kolla på dessa fall där folk skriker ett vist namn, att denna ska dö, brännas och skjutas men ingen dom har kommit. Sedan visar det sig så klart att personen i fråga är oskyldig men det minns ingen eftersom ingen kommer sprida den informationen - tror du folk som för 2 minuter sedan ville bränna personen nu ska försvara honom när det visar sig att mannen är oskyldig?

De kommer förmodligen muttra något som "fanns inte nog med bevis men jag vet att han är skyldig".

Nej, jag hoppas faktiskt fler tänker som mig - att de vill skydda sina liv mot lögnaktiga luder som gör allt för att sprida sin sörja och hat, att förstöra andras liv. Detta är vanligare än folk tror även om chansen är liten att man själv åker ut för det så vill man vara förberedd.

Det är lite som att bära kondom i plånboken, inte fan knullar du varje dag men när du väl gör, då kan det vara bra med skydd. Skillnaden är dock, om ingen kondom finns så kan man sticka och köpa en eller simpelt säga nej men om man blir våldtäktsanmäld, då kan du inget annat än att se på när ditt liv sakta men säkert brinner ner.

Bara att börja om, nya vänner, ny lägenhet, nytt jobb och allt sånt där.

Roligt att vara kille!
Citera
2013-07-25, 08:52
Medlem
Katzyns avatar
Fast grejen är ju att ryktet kommer att spridas och påverka dig även om du har detta "bevismaterial". Även med bevismaterialet finns det inget som säger att du inte våldtagit tjejen vid ett annat tillfälle. Dessutom får existensen av detta bevismaterial, dvs en sexfilm du spelat in mot tjejens vilja, dig att se dålig ut ändå, och förmodligen framstå som mer misstänkt. Jag menar, inte bara har du spelat in sexfilmer mot tjejers vilja, du påstår dessutom att du gör detta för att slippa bli anklagad för våldtäkt. Det låter ju som att du anser det ett troligt scenario att du snart kommer bli anklagad för våldtäkt, och det kan se rätt illa ut...

Mitt råd är snarare att du slutar knulla med kvinnor du inte litar på för fem öre. I mina ögon finns det något skevt i ditt resonemang. Antingen har man bara sex med folk man litar på någorlunda. Det är mitt upplägg, och ett jag tycker är ganska sunt och vettigt. En viss risk finns förstås alltid när man litar på något, och sånt är livet. ELLER så väljer man att kasta sunt förnuft och försiktighet överbord, och knullar således med folk man inte alls litar på. Då får man också vara beredd att ta konsekvenserna av taking a walk on the wild side.
Citera
2013-07-25, 08:59
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Fast grejen är ju att ryktet kommer att spridas och påverka dig även om du har detta "bevismaterial". Även med bevismaterialet finns det inget som säger att du inte våldtagit tjejen vid ett annat tillfälle. Dessutom får existensen av detta bevismaterial, dvs en sexfilm du spelat in mot tjejens vilja, dig att se dålig ut ändå, och förmodligen framstå som mer misstänkt. Jag menar, inte bara har du spelat in sexfilmer mot tjejers vilja, du påstår dessutom att du gör detta för att slippa bli anklagad för våldtäkt. Det låter ju som att du anser det ett troligt scenario att du snart kommer bli anklagad för våldtäkt, och det kan se rätt illa ut...

Även som män kan verka konstig som lagt upp en kamera i smyg så kommer kvinnans trovärdighet minska när det kommer fram att hon ljugit om ett specifikt tillfälle.
Citera
2013-07-25, 09:10
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Även som män kan verka konstig som lagt upp en kamera i smyg så kommer kvinnans trovärdighet minska när det kommer fram att hon ljugit om ett specifikt tillfälle.

Visst, men det är ju enbart hämnd i så fall. Hans rykte och allt det där han säger kommer bli förstört kommer bli det lika mycket ändå.
Citera
2013-07-25, 09:19
Medlem
TheGamers avatar
Jag förstår att du inte gillar mitt resonemang och att du försöker hitta brister men just nu gör du en höna utav en fjäder..

Citat:
Fast grejen är ju att ryktet kommer att spridas och påverka dig även om du har detta "bevismaterial".

Jo och det är grejen - så fort jag får reda om det, så kommer jag kontakta min advokat som sedan simpelt ser till att fallet läggs ner, samt att ju fortare jag reagerar - desto mindre skada.

En viss skada kan ske men kan lova att det kommer snackas om "ludret som ljög för att skada någon annan" när bevismaterialet visas men om jag inget har, ja - då kan jag stå och kolla på medan folk sprider detta om mig i all evighet medan jag blir hotat, kanske får någon ruta inslagen, lite konstiga samtal mitt i natten m.m.

Kan lova, om det visar sig komma ut bevismaterial som säger att kvinnan ljuger, då kommer det ta fart i folket på Flashback, dessutom i sociala medier där det kommer diskuteras om kvinnan som försökte förstöra någons annans liv genom att ljuga ihop en historia.

Och sedan kan jag dessutom simpelt bevisa för min chef, mina vänner, familj m.m att det finns bevis och att ingenting stämmer utav kvinnan har sagt - jag kanske inte behöver visa videon men kommer det ut fakta som säger att kvinnan ljög, då kommer spelreglerna bli helt annorlunda.

Citat:
Även med bevismaterialet finns det inget som säger att du inte våldtagit tjejen vid ett annat tillfälle.

Just detta kan jag se som ett problem men då vet jag, in -> ut -> sprut -> Dumpa! Tackar, då har vi det löst eller så ser jag till att knulla henne hemma hos mig. Kom inte nu med "Om hon inte vill knulla hos dig då?!?!" ja men då dumpar jag henne bara - kan det bli svårare?

Bättre att hon ser mig som en konstig kille än att jag blir falskt anmäld.

Citat:
Dessutom får existensen av detta bevismaterial, dvs en sexfilm du spelat in mot tjejens vilja, dig att se dålig ut ändå, och förmodligen framstå som mer misstänkt. Jag menar, inte bara har du spelat in sexfilmer mot tjejers vilja, du påstår dessutom att du gör detta för att slippa bli anklagad för våldtäkt. Det låter ju som att du anser det ett troligt scenario att du snart kommer bli anklagad för våldtäkt, och det kan se rätt illa ut...

Jo, för att ses som våldtäktsman är mycket bättre än att ses som en hemsk man som filmar sin egna lägenhet.

Håller helt med dig! / SARKASM.

Tror du verkligen folk skulle haka upp sig på att jag filmade min egna lägenhet när jag ( tack vare det ) räddade mitt egna skinn samt att kvinnan riskerar fängelse i upp till 2 år. Tror du verkligen folk kommer bry sig om det då?

De kommer skratta och vara glada att rättvisa har skipats, tack vare att någon tog sitt ansvar och var beredd.

Och visst, hon kan motanmäla mig och jag åker på dagsböter på ett par tusen men jag har räddat mitt liv - tror du verkligen ett par tusenlappar spelar så stor roll då?

Citat:
Mitt råd är snarare att du slutar knulla med kvinnor du inte litar på för fem öre.

Jo, för när man är full så står man så klart och bedömer hur de fungerar. Ett par som varit gifta i 30 år kan fortfarande hitta sidor som de inte ens visste om från varandra, tror du då att jag lyckas bedöma hur en tjej är på någon timme eller två på krogen?

Citat:
I mina ögon finns det något skevt i ditt resonemang.

Eller så är det så att du är en kvinna och finner detta bestört eftersom det är ni tjejer som får "lida" utav mitt filmande, som ingen kommer veta om.

Citat:
Antingen har man bara sex med folk man litar på någorlunda.

Så du litar på killar efter att ha pratat med dem i ett par timmar? Tror du jag tänker dejta i 5 månader innan jag ska knulla eller?

Funkar det för dig?

Citat:
Det är mitt upplägg, och ett jag tycker är ganska sunt och vettigt.

Tydligen så funkade det...

Citat:
En viss risk finns förstås alltid när man litar på något, och sånt är livet. ELLER så väljer man att kasta sunt förnuft och försiktighet överbord, och knullar således med folk man inte alls litar på. Då får man också vara beredd att ta konsekvenserna av taking a walk on the wild side.

Ah, låter lite som att knulla främmande utan kondom - klart jag kan men jag vill vara skyddad, för att skydda mig själv.

Allvarligt, du skapar en höna utav en fjäder - försöker hitta småfel och påpekar "Men om ni knullar igen", ja det kan komma en komet från Mars men inte fan räknar jag med det i kalkylen, jag skyddar mig själv för vardagen och jag vill gärna förbli hel och intakt. Det är skit du kommer med "Tänk om" <-

Jag ska knulla brudarna 1 gång, händer det fler gånger - ja då lär jag nog antingen ta mig tid att lära känna dem eller knulla dem hemma hos mig och passar det inte för dem, ja då kan de dra.
Citera
2013-07-25, 09:28
Medlem
Babianens avatar
Jag kör med "öppen filming" precis som i porrfilmer: En intervju före och efter, samt filmning av hela samlaget. Går hon inte med på det, så avstår jag. Det räcker med en enda anklagelse för att man ska få problem, det är inte värt risken.

Jag vill påpeka att filmning i sig inte är tillräckligt (se Grapenkrantz-målet*) utan man måste göra intervjun - före och efter - och ha ett stoppord, för att vara tillräckligt säker.

* Grapenkrantz fick fjorton (14) år i fängelse, trots att en av de påstådda våldtäkerna hade filmats och kvinnan på filmen inte kunde ses göra motstånd, rätten ansåg ändå att hon hade blivit våldtagen eftersom hon var fastbunden under samlaget. De två andra männen som deltog i det samlaget dömdes för grov våldtäkt och fick tre (3) respektive fyra (4) år på kåken.

Även SÄPO-mannen målet kan vara av intresse. Kvinnan hävdade (om jag minns rätt) att SÄPO-mannen hade betvingat henne medelst handfängsel och sedan mot hennes vilja genomfört ett analt samlag med henne. Trots att Polis senare kallades till platsen - och kvinnan valde att inte följa med dessa från platsen - fälldes SÄPO-mannen ändå för våldtäkt i tingsrätten. Han friades i hovrätten.

Man bör även spara allt material i all framtid. I Beltran-målet kom en kvinna med en våldtäktsanklagelse nio (9) år efter att den påstådda våldtäkten hade ägt rum. De bevis som fanns var kvinnans vitnessmål, samt vitnessmål från ett antal andra personer om att kvinnan hade varit upprörd efter att hon hade träffats enskilt med Beltran. Beltran fälldes i både tings - och hovrätt, han fick två (2) år för våldtäkt.
Senast redigerad av Babianen 2013-07-25 kl. 09:57.
Citera
2013-07-25, 09:50
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Visst, men det är ju enbart hämnd i så fall. Hans rykte och allt det där han säger kommer bli förstört kommer bli det lika mycket ändå.

Sant som du säger. Man kanske kan "råka" sätta på ljudinspelning innan sexet, och låta telefonen spela in från fickan i byxorna som ligger på golvet. Man borde kunna avgöra på ljudet om det är våldtäkt eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag kör med "öppen filming" precis som i porrfilmer: En intervju före och efter, samt filmning av hela samlaget. Går hon inte med på det, så avstår jag. Det räcker med en enda anklagelse för att man ska få problem, det är inte värt risken.

Du kommer nog få många lyckliga barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in