2013-07-25, 08:53
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Han är inte försvunnen? Han snackade ju med AB härromdagen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17187642.ab

EDIT: Han sågs i JKPG vid systembolaget enligt vittnen.
Det KAN ju vara så att hans plan är att supa ner sig och sen ordna med kroppen så att det blir absolut omöjligt att hitta den för att sen lämna in sig till polisen. Dock borde ju polisen kunna spåra hans mobil och se "vart" han är utomlands.

mvh Besudlaren

Godmorgon :-)

Aj fick väl köpa en ny lur när han släpptes och att han skulle ha skaffat en kontantkortstelefon skrevs det om här. Kan man spåra kontantmobiler, eller?
Citera
2013-07-25, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det förklarade jag. Han kan vara orolig för vad DB och FH kan ha kokat ihop. Dessutom, håller han sig undan? Han säger att han har hundratals mil hem och kommer hem under veckan.

Varför kom han in självmant om han är skyldig?

Kokat ihop, hur tänkte du nu?
Citera
2013-07-25, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Svårt att tro att ett fullt häkte skulle hindra polisen att häkta en som är misstänkt för ett MORD??!!
Finns ju fler häkte än det som är i Trollhättan,Uddevallas tex...

Det finns inget häkte alls i Trollhättan. Det är Uddevalla som gäller om man blir häktad. Däremot kan man sitta anhållen i Trollhättan, men som sagt ej häktad!
Citera
2013-07-25, 08:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kokat ihop, hur tänkte du nu?
Två personer är misstänkta och kan ha kokat ihop en historia som ligger AJ till last, för att skydda sig själva eller någon annan.
Citera
2013-07-25, 08:58
Medlem
Citat:
Det förklarade jag. Han kan vara orolig för vad DB och FH kan ha kokat ihop. Dessutom, håller han sig undan? Han säger att han har hundratals mil hem och kommer hem under veckan.

Varför kom han in självmant om han är skyldig?

Jag är bara lite nyfiken. Tror du att han är oskyldig?
Citera
2013-07-25, 08:59
Bannlyst
Citat:
I så fall kan han uteslutas som GM vid hans inledande agerande när han gick självmant till polisen.

Jag tycker det skall bli synnerligen intressant att se om AJ traskar in hos polisen snart.

Jag är själv ambivalent, en psykopat kan du inte förmå att göra "det rätta" eftersom AJ inte kan känna sådana känslor. AJ kan lika gärna vända på klacken och försvinna av den anledningen att det gynnar honom och hans ego att vara fri. Han kommer inte vara stressad eller ha ångest och kan därför fatta beslut som en annan inte hade klarat.
Det kan också vara så att han är så övertygad om sin förträfflighet/grandiositet att han kommer in för att han tror att han kan snacka sig ur detta precis som allt annat. Här vilar ansvaret på vad advokaten har avslöjat vad som kom fram på häktningsförhandlingen, utifrån detta kan han fatta smarta beslut.

Utspelen i AB är intressanta.
Här belyser AJ "de hemska anklagelser" han ställts inför, men inget sägs återigen om Id@s öde.
Bristande medkänsla för andras lidande samtidigt som han kräver en speciell beundran över andra.
Det skall också vara synd om honom för att han är "näthatad"

Just nu ligger AJ två steg före Polisen. Men han är inte så smart som han tror, Facebook och Aftonbladet är inte, har inte och kommer aldrig bli ett alibi, eller forum för sanningen om vad han företar sig.
Citera
2013-07-25, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Godmorgon :-)

Aj fick väl köpa en ny lur när han släpptes och att han skulle ha skaffat en kontantkortstelefon skrevs det om här. Kan man spåra kontantmobiler, eller?
Ja dom kan spåra kontantkort. Är det oregistrerat kan man ju dock inte veta vem som har numret och därmed inte spåra det om det inte t.ex. ringts från/till telefon tillhörande AJ, DB eller liknande.
Citera
2013-07-25, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Det finns inget häkte alls i Trollhättan. Det är Uddevalla som gäller om man blir häktad. Däremot kan man sitta anhållen i Trollhättan, men som sagt ej häktad!
Ok,men oavsett så har jag svårt att tro att en som är mordmisstänkt får gå hem för att häktet är fullt av div knarkare eller andra "småbrottslingar"
Citera
2013-07-25, 09:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Ok,men oavsett så har jag svårt att tro att en som är mordmisstänkt får gå hem för att häktet är fullt av div knarkare eller andra "småbrottslingar"

Det låter inte troligt ens i Sverige. Det var väl så att bevisen inte höll och då ska han släppas i en rättsstat.
Citera
2013-07-25, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Jag är bara lite nyfiken. Tror du att han är oskyldig?

Tydligen tror han det eller också vet han vem som är GM.
Citera
2013-07-25, 09:15
Bannlyst
Citat:
Två personer är misstänkta och kan ha kokat ihop en historia som ligger AJ till last, för att skydda sig själva eller någon annan.

Di har kokat ihop två historier.
Citat:
– Jag kan inte kommentera exakt vad de sagt i sina förhör. Men jag kan säga att de inte lämnat samma uppgifter om vad det är som har hänt.
Har de olika historier?
– Ja.

Det är ett misstag att dra logiska slutsatser utifrån ett beteende av psykopat.
Hade Polisen hittat honom i helgen, hade de släpat in honom i handfängsel...nu talas det om att han kommer in "frivilligt".

Det finns ingen frivillighet, han skall in med alla till buds stående medel, även tvångsmedel. Att AJ kan övertyga någon om att han har ett val, är ett typiskt tecken på lyckad manipulation.
Citera
2013-07-25, 09:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Tydligen tror han det eller också vet han vem som är GM.
Vad har du för belägg för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in