2013-07-25, 02:54
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitzimo
Eller någon chipspåse och en flaska eldorado cola från kioskvagnen i häktet.
Eller betala skadestånd till efterlevande om han nu döms.
Citera
2013-07-25, 03:22
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Helt offT: gillar bland annat db's ståndpunkter ang invandring i en länk som lades upp tidigare.. "den ökade kriminaliteten". De kanske ska se över sitt egna brottsregister innan de sätter invandring och kriminalitet i samma mening. Blir ta mig f*n mörkrädd!

Förlåt.. Men angående Stellan, blir ledsen över att en osäker hund blir ihjälslagen. Ligger enbart på ägare och uppfostran! Tyvärr..

Det här med hunden. Häktade får ju inget veta om vad som händer utanför cellen men nåt sånt här som hunden, får DB veta det, tro? Talar man om enskilt en sån sak för honom?
Citera
2013-07-25, 03:27
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det här med hunden. Häktade får ju inget veta om vad som händer utanför cellen men nåt sånt här som hunden, får DB veta det, tro? Talar man om enskilt en sån sak för honom?

Jag skulle tro att de gör det. Känslan av att sitta inne när allt går åt helv*te där ute gör kanske personer lite svagare. Men det är bara min gissning.
Citera
2013-07-25, 03:29
Medlem
Citat:

Beror nog helt på förhörsledaren.

Edit: Vi får inte glömma av att DB förmodligen brevväxlar med sina nära och kära. Kanske att han blir underrättad ang sin hund aka Stellan då.

Nog om hunden nu. Den är helt ointressant.
Senast redigerad av Mitzimo 2013-07-25 kl. 03:32.
Citera
2013-07-25, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Källa på det?
Jag har nyligen berömt fler av dina inlägg här. Nu ställer jag mig skeptisk.

Intygar. Soft air gun
Citera
2013-07-25, 03:32
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Jag skulle tro att de gör det. Känslan av att sitta inne när allt går åt helv*te där ute gör kanske personer lite svagare. Men det är bara min gissning.

Det var lite så mina tankar gick. Antingen är det helt strikt och inget berättas, oavsett vad det handlar om eller så får man (taktiskt?) töja på det och som i det här fallet, hans hund, kanske börjar han berätta nåt i förhören då? Insikten kanske att det är rätt kört, är det värt att skydda AJ t ex?
Osv.
Citera
2013-07-25, 03:34
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:

Edit: Vi får inte glömma av att DB förmodligen brevväxlar med sina nära och kära. Kanske att han blir underrättad ang sin hund aka Stellan då.

Absolut, nog om jycken. Jag menade bara just för pressen att sitta i häktets skull och att händelsen kanske får honom att börja prata mer?
Citera
2013-07-25, 03:47
Medlem
Citat:

Citat:
Absolut, nog om jycken. Jag menade bara just för pressen att sitta i häktets skull och att händelsen kanske får honom att börja prata mer?

Eller så kanske det bara lättar tyngden på hans axlar? Att inte behöva känna ett måste att komma ut för att ta hand om jycken.
Citera
2013-07-25, 07:22
Medlem
MostyBlaejss avatar
Citat:

Tror inte alls att det är så ointressant med hundens död. DB har haft ett väldigt tufft halvår. Han har mist både sin far och bror på kort tid. Han har blivit inblandad i en mardröm utan dess like p g a AJ. Han riskerar antingen fängelse eller att ständigt vara rädd för AJ med anhang, samt ses som en "svikare" om han börjar berätta. Förmodligen mister han även sin vän AJ (om han döms). Hela hans tillvaro har raserats.

Som djurägare vet jag att ens hund kan spela en väldigt stor roll i ens liv, kanske den enda trygga punkten han hade kvar. Vetskapen om vad som hänt hunden kan absolut bli droppen som rinner över och få honom att börja lätta sitt samvete.
Citera
2013-07-25, 07:30
Avslutad
Ja tycker det är riktigt dåligt hanterat av tingsrätten. Släppa lös A.J på det viset. Enda andledningen måste ju varit att ge id*s pappa en chans att ha ihjäl honom. Kan det kanske varit detta som hänt nu? Kan det vara därför han nu är försvunnen?
Citera
2013-07-25, 07:59
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av id
Ja tycker det är riktigt dåligt hanterat av tingsrätten. Släppa lös A.J på det viset. Enda andledningen måste ju varit att ge id*s pappa en chans att ha ihjäl honom. Kan det kanske varit detta som hänt nu? Kan det vara därför han nu är försvunnen?

Han är inte försvunnen? Han snackade ju med AB härromdagen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17187642.ab

EDIT: Han sågs i JKPG vid systembolaget enligt vittnen.
Det KAN ju vara så att hans plan är att supa ner sig och sen ordna med kroppen så att det blir absolut omöjligt att hitta den för att sen lämna in sig till polisen. Dock borde ju polisen kunna spåra hans mobil och se "vart" han är utomlands.

mvh Besudlaren
Citera
2013-07-25, 08:01
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av id
Jag tror att det beror på att småhäkten oftast är överfulla på helgerna då dom släppte honom på en fredag och dom valde släppa honom eftersom dom ansåg att han inte gjorde något hot. Sedan anser jag personligen om dom nu hade valt att släppa gm då borde dom för fasen satt på honom en fotboja så dom har kontroll var han befinner sig. Dom gjorde flera tabbar i denna processen dels lät dom honom gå för tidigt och sedan voop så är han spårlöst försvunnen på semester och återkommer om två dagar på en lördag. Då är häktet över fyllt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in