2013-07-25, 00:27
Medlem
Huge-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobrov
Har läst igenom varje postat inlägg i tråden, men har fortfarande inte funnit relevansen med bisatsen i rubriken.

Är månne något inlägg borttaget?

Jag undrar över samma sak? Är relevant information om kopplingar till flyktingförläggningen i närheten borttagen, så vill jag höra det och en åsikt om handlingen ifrån en moderator.

Kan jag gissa på att det är ts, egna åsikter som bidragit?
Citera
2013-07-25, 00:29
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0

Är relevant information om kopplingar till flyktingförläggningen i närheten borttagen, så vill jag höra det och en åsikt om handlingen ifrån en moderator.

Ingen relevant information är raderad.
TS valde av någon anledning att ta med information om flyktingförläggningen i rubriken.

/Mod
Citera
2013-07-25, 01:38
Medlem
Kim-Ju-Holts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfox59
Det kan vara fullt möjligt att en semesterresande vit helsvensk, typ Hagamannen, som kommer förbi och utför våldtäkten och sedan reser vidare.
Finns det annat ord i svenska för dessa inlägg? Ja, kanske; NAIV
Citera
2013-07-25, 05:59
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Har läst igenom varje postat inlägg i tråden, men har fortfarande inte funnit relevansen med bisatsen i rubriken.

Är månne något inlägg borttaget?
Relevansen är väl att det handlar om en överfallsvåldtäkt, vilka nästan uteslutande utförs av utomeuropeiska gärningsmän. Just flyktingförläggningar innehåller sådan människor.

Förstår du då kopplingen?
Citera
2013-07-25, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfox59
Det kan vara fullt möjligt att en semesterresande vit helsvensk, typ Hagamannen, som kommer förbi och utför våldtäkten och sedan reser vidare.
Bara för att något är möjligt behöver det inte betyda att det är troligt.
Citera
2013-07-25, 08:57
Medlem
Silverfox59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frigidus
Åbygatan 12 är flyktingförläggning med okänt antal flyktingar. Inte jättestor anläggning men kanske ett tiotal. Alla män enligt uppgift. Området heter Äringen och har tidigare varit äldreomsorg där boende haft egna radhus och en gemensam byggnad för aktiviteter. Har även varit en del vanliga familjer boende i husen. Motionsslingan börjar som en förlängning av Snättebrovägen och tar ett varv ut i skogen. Väldigt svår att hitta om man inte har lokalkännedom. Enligt bild i lokaltidning verkade avspärrningarna vara ca en 50 meter in då det endast är där det finns stenmur på sidan av spåret.
Hörde även att det förekommit en del konstiga människor i området. En tjej som gick med hund hörde en man ropa lågmält "hjälp" "hjälp" men då det låtit mysko hade hon istället gått därifrån.

Det verkar som om detta är helt fel information du har fått. Enligt deras hemsida är det fortfarande ett äldreboende. Enligt deras hemsida pysslar de med vävning, gymnastik, högläsning, porslinsmålning, sånggruppen sjunger, handarbete, kortspel, bingo

http://www.kalmar.se/Invanare/vard-o...punkt-Aringen/
Citera
2013-07-25, 08:58
Medlem
Silverfox59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dakuwanga
Bara för att något är möjligt behöver det inte betyda att det är troligt.
Vi talar om en våldtäkt. Om något är möjligt så ska det tas med. Så enkelt är det.
Citera
2013-07-25, 09:01
Medlem
Varför ge signalement på endast kläder.
Det är dags att börja lägga till vit,svart,asiat osv.
Ska eventuella vittnen kunna minnas en individ kan man tycka att utseende är viktigare än vilken jeansfärg GM har.
Citera
2013-07-25, 09:08
Medlem
bobrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Relevansen är väl att det handlar om en överfallsvåldtäkt, vilka nästan uteslutande utförs av utomeuropeiska gärningsmän. Just flyktingförläggningar innehåller sådan människor.

Förstår du då kopplingen?

Jag förstår din tanke.

Min fråga var dock om jag missat någon information i tråden om en faktisk bevisad koppling till flyktingförläggningen.
Citera
2013-07-25, 09:34
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Jag förstår din tanke.

Min fråga var dock om jag missat någon information i tråden om en faktisk bevisad koppling till flyktingförläggningen.
Än så länge med det bristfälliga signalementet är det ännu bara spekulationer.
Citera
2013-07-25, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hinkospade
Varför ge signalement på endast kläder.
Det är dags att börja lägga till vit,svart,asiat osv.
Ska eventuella vittnen kunna minnas en individ kan man tycka att utseende är viktigare än vilken jeansfärg GM har.
Håller med. Naturligtvis ska signalementet också innefatta t.ex. "svenskt utseende" eller "talade svenska utan brytning", annars kan ju en del personer få för sig att det rör sig om en invandrare. Slarvigt av media!

EDIT: För det kan väl inte vara så att .......? Nä, det vill jag inte tro.
Citera
2013-07-25, 09:46
Medlem
Silverfox59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Ju-Holt

Finns det annat ord i svenska för dessa inlägg? Ja, kanske; NAIV
Att ta med eventuella GM utanför flyktingförläggningen ( som verkar vara ett påhitt) ser jag som fullt relatativt. Att bara tro att det ska vara en person från en viss plats, en viss stad osv tycker jag låter väldigt naivt.
Vidga dina vyer och du kommer att se mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in