2013-07-25, 01:07
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
För att bli topic och inte dra på sig en varnig: Det här är naturligtvis åt heleve. framförallt att radera i gamla inlägg, denna litterära skatt. vissa trådar kommer bli fullständigt obegripliga om man tar tag i detta storskaligt.

De kan lika gärna radera allt Golonka skrivit nu.
2013-07-25, 01:19
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
De kan lika gärna radera allt Golonka skrivit nu.

Nej inte Golonka han kan förvisso vara oborstad, men ofta en genial skribent. Ibland skriver han som man får tårar i ögonen. t ex:

Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är så jävla roligt när skitnödiga mångkulturtalibaner och okunniga BLATTAR tror man sätter upp en svår fråga genom att kläcka ur sig "vad är svensk kultur" och sedan inbilla sig att om man inte kan formulera ett svar på 500 tecken, så finns det helt enkelt ingen svensk kultur. Däremot finns det romsk, kurdisk, samisk, somalisk, arabisk och innuiternas kultur, men SVENSK kultur finns fan icke!

Okunniga jävla drägg! Ryggradslösa pack!

Svensk kultur är Strindberg, Heidenstam, Fröding, Böök. Det är Carl Larsson och Dardel. Det är Stenhammar och Wilhelm Petterson-Berger. Det är skogen om våren, regnet mot markisen om midsommar. Det är lukten av saltvatten på solbränd hud ute i havsbandet på västkusten. Det är ett pass på älgjakten, limpsmörgås med stekt ägg och kaffe i termosen. Det är Bellman och Taube och alla kring bordet sjunger med. Det är sill och potatis, kräftor och falukorv. Det är ett hederligt handslag, ett hållet ord. Det är att ta saker i tur och ordning, att göra rätt för sig. Det är att knulla en gudomligt vacker kvinna på en filt i ljungen och med fåglarnas sång som ackompanjemang. Det är att hjälpa sina grannar och hålla ihop i arbetslaget. Att komma i tid, att göra sitt. Det är att höja ett spetsigt glas, se sin kamrat djupt i ögonen, säga "skål", knycka bak huvudet med en snärt och skicka ner en iskall tapp av OP eller Skåne i halsen. Det är vinterbad och bastu. Det är den där hinnan av svagt grönt på träden just i lövsprickningen. Det är en sväng med ekan på sjön, sätta nät eller pilka torsk. Frösöblomster, Änglamark, Kostervals och Östermalm. Det är Högvakten och Slottet och "Stolta Stad!". Det är en sväng på snöskotern utanför Pajala och en plankstek på Mommas i Kiruna.

Det är Pär Lagerqvist, Sven Stolpe, Elsa Beskow, Herbert Tingsten, Rune Moberg, Carl-Johan Vallgren och Selma Lagerlöf. Det är bandy på uterink och fotbollsmatch på Stadion. Det är Wasaskeppet, Riddarholmen och Gamla Stan där stormaktstidens grundstenar fortfarande syns. Det är en järnåldersgrav i Skåne och dalkarlarnas kyrkorodd. Det är Botaniska Trädgården och Feskekörka och käka gott i Göteborg. Valborgsmässoafton med bål och sång... Jag har säkert glömt tusentals fragment i den väv jag känner som svensk kultur och jag lever och andas den varje dag.

Ni som tvivlar på dess existens kan fara åt helvete! Flytta härifrån med en gång! Detta är SVERIGE och det är stort!!!
https://www.flashback.org/sp40007866
2013-07-25, 01:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Va har BBC tagit upp det har du länk??

Ja. BBC har tagit upp Varnagels text. Efter ca 2 minuter tas det upp:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/hardtalk/9372832.stm

Jag vet inte om det nämnts ytterligare några gånger i BBC, men jag kom i alla fall på denna intervju med Jimmie Åkesson, där han fick stå till svars för Varnagels citat.

Därför är det väldigt tragiskt om Flashback börjar radera källan till denna text, som till och med skakade om svensk inrikespolitik lite grann... Detta är ju svensk historia...
Senast redigerad av -Info- 2013-07-25 kl. 01:58.
2013-07-25, 01:57
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Ingen har varnats. Inlägget ifråga har bara raderats under tiden som det diskuteras.

F.ö. instämmer jag personligen i Regulus analys rörande det juridiska.
Du tillhör ju den skaran som försvarar detta med nöd och näppe, har även gått att läsa i tråden om regeländringen.

Ni snackar om lagar hit och dit och länkar till lagarna som gäller, men nu är det ju så att ingen lagändring har kommit till de närmsta åren.

Så varför lutar ni er mot dessa?
Det har ju gått så bra innan, men nu sker all åtstramning samtidigt.

Detta är inte det enda ändringen som kommit till på senare tid.
2013-07-25, 02:22
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Du tillhör ju den skaran som försvarar detta med nöd och näppe, har även gått att läsa i tråden om regeländringen.

Ni snackar om lagar hit och dit och länkar till lagarna som gäller, men nu är det ju så att ingen lagändring har kommit till de närmsta åren.

Så varför lutar ni er mot dessa?
Det har ju gått så bra innan, men nu sker all åtstramning samtidigt.

Detta är inte det enda ändringen som kommit till på senare tid.

Jag försvarar inget, jag har bara förklarat. Min personliga åsikt är att HMF är en skitlag, men min personliga åsikt har ingen betydelse då det inte är jag som stiftar det här landets lagar. Spelar det någon roll om lagen har förändrats eller inte? Lagen är som lagen är och då får FB förhålla sig till det.
2013-07-25, 02:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag försvarar inget, jag har bara förklarat. Min personliga åsikt är att HMF är en skitlag, men min personliga åsikt har ingen betydelse då det inte är jag som stiftar det här landets lagar. Spelar det någon roll om lagen har förändrats eller inte? Lagen är som lagen är och då får FB förhålla sig till det.

Men varför har FB ändrat sig, om inte lagen har ändrats?

Något måste ju ha hänt eftersom ni ändrat synsätt här.
2013-07-25, 02:41
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men varför har FB ändrat sig, om inte lagen har ändrats?

Något måste ju ha hänt eftersom ni ändrat synsätt här.

Det står ju i admins inlägg i den andra tråden. Vissa inlägg har varit olagliga men tillåtna enligt reglerna vilket har gjort att de har raderats trots att det inte funnits regelstöd och ingen åtgärd har kunnat delas ut.
2013-07-25, 02:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det står ju i admins inlägg i den andra tråden. Vissa inlägg har varit olagliga men tillåtna enligt reglerna vilket har gjort att de har raderats trots att det inte funnits regelstöd och ingen åtgärd har kunnat delas ut.

Jag har läst hans inlägg. Men något måste ha hänt eftersom ni ändrat inställning här?

Och visst. Ni har raderat vissa (troligen) olagliga inlägg, men tusentals (troligen) olagliga inlägg står kvar. Varnagels inlägg som raderades precis är bara en droppe i havet. Om ribban är satt så här lågt:

http://www.nordfront.se/nordfront-domd-for-ordet-negerpappa.smr

då kommer ni att ha väldigt mycket att göra i I&I, kan jag säga... Speciellt om ni går bak i tiden...
2013-07-25, 02:55
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
T ex är ditt klassiska negerinlägg borta
https://www.flashback.org/sp17944122 (där låg det)

Då inlägget är borta passade jag på att föreviga det: http://pastebin.com/3NDwL0m3
2013-07-25, 03:44
Medlem
Sluta vara så skitnödiga. Testa att själv driva ett forum och följa lagar. Flashback gör nog bara vad man måste. Det är lagarna som är fuckt up!
2013-07-25, 04:20
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherChance
Sluta vara så skitnödiga. Testa att själv driva ett forum och följa lagar. Flashback gör nog bara vad man måste. Det är lagarna som är fuckt up!

Vadå skitnödiga? Det är forumägarna som är onödigt skitnödiga. Först begränsar dom vad man får skriva, men sedan raderar man en stor bit av den skatt som finns här. Det är det värsta.

Varför är tråden "negern sån är han" låst för?
2013-07-25, 08:54
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Hela den här tråden handlar om eventuella effekter ändringen av 1.03 innebär. Det finns redan två trådar som enbart handlar om tolkningen av 1.03, och i minst en av dem diskuteras Varnagels raderade inlägg för fullt. Utav den anledningen, samt att förklaring till varför inlägget raderats har getts, låses den här tråden med hänvisning till någon utav de andra trådarna i ämnet.

· KLICK ·

// Mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in