Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
jag tror nog vi bara definierar vad som är ett ghetto annorlunda. dem flesta förorter till stockholm är väldigt invandrartäta idag. något som iaf. i mina ögon förslummar området. titta bara hur det ser ut i dem invandrartätaste områdena, skitigt och jävligt. och i dem områden det bor svenskar så är det genast renare. och det beror inte på att det satsas mer pengar i svenska områden. (snarare tvärtom) utan att befolkningen där helt enkelt skiter i att plocka upp sin egen skit. något som i mina ögon förslummar området. ta en titt i tensta tex. du behöver inte ens kliva ur bilen. åk bara runt en gång och titta, det är bråte och skit överallt.
Jag känner mig mer trygg här ute i förorten än inne i stan, den saken är klar..tror att det är ungefär 50% invandrare eller mer här.
När man inte bor i förorten så har man en jäkla massa nidbilder och förutfattade meningar. Visst, det hänger ungdomsgäng längs "allén" men de är bara ute för att umgås. Fylla existerar knappt ens här ute, det finns helt enkelt inte några krogar eller uteställen, allt sånt finns i stan, och det är dit folk åker, "bråkstakarna", när de väl är här är de antingen för fulla eller för trötta för att göra nåt.
Instämmer i det Em_krej skriver