2013-07-25, 02:07
Medlem
F'låt, skulle stått anhållen, inte häktad.
Citera
2013-07-25, 02:07
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
Det tror jag tyvärr också. Just därför har jag flera gånger försökt lyfta intresset för hur AJ kan ha rört sig den tid han inte satt häktad, samt vilka fordon han kan ha tillgång till. Fast denna användare är ju registrerad i juli så då räknas väl inte idéerna :-(

Hur åkte AJ till sin mamma, om han var där före IF. Hur tog han sig från mamman till IF. Har någon kunnat BEKRÄFTA att han överhuvudtaget åkt mc?
Jag har kört en likadan mc mycket och det är en ganska trött mc, lite effekt och vrid och låg toppfart. Den bör rimligen inte använts för att frakta bort något annat än en förare.

PS! Har haft bra diskussioner med flera användare via pm men va fan, ska man inte få skriva i tråden för att man reggat kontot för nyss? En del i tråden har mer sjuklig foliehatt än sunt kritiskt tänkande!

(min fetning) Och i en sån här tråd då, med tusen tips om sökområden och alla olika teorier och med full koll på vad som skrivs här så kan man ju hinna massor i hemlighet, i frihet så att säga. Hur mycket span har det varit? Mycket hoppas jag.
Många inlägg har ju också kommit lägligt i tid för aktuella händelser i utvecklingen/utredningen som tydligt vill flytta fokus från nånting som sker just då irl.
Citera
2013-07-25, 02:08
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag undrar ibland om folk super mer än vad som är nyttigt eller röker alldeles för mycket hasch? Hur kan man komma på 3 veckor efter dådet att man t ex sett "den eller den" bilen på platsen och att X satt i. Det tycker jag att man i så fall borde ha tipsat om tidigare om man kanske inte vet mer än man säger men råkat ut för sk "dåligt samvete".

Rädsla för repressalier om GM , skulle gå loss efter ett tips, alla törs kanske inte tipsa
det är mycke möjligt, en normal svennson , skulle nog bli rädd för GM, å då hellre låta bli
å bli indragen, nu ser dom att han är körd, då kommer minnet tillbaka
fegt, ja kanske, men väldigt mänskligt, det viktiga är att dom tar den förbannade skitstöveln
vem det än månne vara,

Med vänlig hälsning
BMC
Citera
2013-07-25, 02:09
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John_Galt
Word. Begreppet white trash har blivit rätt urvattnat här på forumet men kära mor är verkligen arketypen för just en sådan. Tänk er en äldre, fetare och elakare version av Mia Skäringers karaktär Tabita.
Ligger det då bakom AJ's underbara inställning till kvinnor? Skadad barndom......
Citera
2013-07-25, 02:09
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Egentligen binder det endast en "ansiktstatuerad man" till platsen, inte sagt att den mannen måste vara en av de häktade, han är nog inte den enda i detta avlånga land med tatueringar i ansiktet.

Japp, o där kommer olika misstankegrader in i bilden.
Indicier bygger på den typen av resonemang, får du ihop tillräckligt många så blir det svårt o slingra sig ur.
Citera
2013-07-25, 02:11
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Det tror jag tyvärr också. Just därför har jag flera gånger försökt lyfta intresset för hur AJ kan ha rört sig den tid han inte satt häktad, samt vilka fordon han kan ha tillgång till. Fast denna användare är ju registrerad i juli så då räknas väl inte idéerna :-(

Hur åkte AJ till sin mamma, om han var där före IF. Hur tog han sig från mamman till IF. Har någon kunnat BEKRÄFTA att han överhuvudtaget åkt mc?
Jag har kört en likadan mc mycket och det är en ganska trött mc, lite effekt och vrid och låg toppfart. Den bör rimligen inte använts för att frakta bort något annat än en förare.

PS! Har haft bra diskussioner med flera användare via pm men va fan, ska man inte få skriva i tråden för att man reggat kontot för nyss? En del i tråden har mer sjuklig foliehatt än sunt kritiskt tänkande!

Tidigt i tråden lyfte jag i ett par inlägg att DB borde tömma sin brevlåda. Det kollade jag för att se om även han var bortrest... vilket han ju då sannolikt var.
Citera
2013-07-25, 02:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Vad har du för källa på det antagandet och hur sannolikt förefaller det vara?
jag svarade på det här inlägget.
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
OK Hunden var off topic, kanske. Men kräftor - är de off topic? En fågel har viskat i mitt öra att diverse grodor och kräftor har blivit hemlösa i närheten av Tre Älgar... Kanske rena rama nyset, men jag skall i alla fall dit och kika imorgon. Å andra sidan är jag lite misstänksam efter velandahistorien idag... Varför kommer det så många bra tips om jättebra fynd som sedan inte går att belägga på något sätt?

Kan det vara för att ta bort intresset från området mellan Öresjö och Trollhättan?

Kanske bäst att passa på att kika på DB:s parkerade fordon också medan jag ännu vet var de står. Det kanske är slut nu med gratisparkeringen på mark som tillhör äga*en till Tr* Äl*ar.. Har DB jobbet kvar när han kommer ut tro... Tuff tid för DB som sagt...
Citera
2013-07-25, 02:12
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Jag undrar ibland om folk super mer än vad som är nyttigt eller röker alldeles för mycket hasch? Hur kan man komma på 3 veckor efter dådet att man t ex sett "den eller den" bilen på platsen och att X satt i. Det tycker jag att man i så fall borde ha tipsat om tidigare om man kanske inte vet mer än man säger men råkat ut för sk "dåligt samvete".

Eller så tar man lite tips o info i tråden med en nypa salt.
Jag har ett par nicknames i tråden som jag finner lite extra intressanta. Jag tänker dock inte berätta vem eller vilka, så inga fler PM om det. Det är dock en del mönster som jag ännu inte vet är slumpmässiga eller planerade. Har sedan tidigare en stark övertygelse om att A*J eller närstående GM skriver i tråden för att vilseleda.
Citera
2013-07-25, 02:14
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:

har du något vettigt att skriva i tråden så skriv! är upp till oss andra o avgöra om foliehatten ska åka på eller av
Citera
2013-07-25, 02:23
Medlem
Vad är egentligen problemet? AJ påstår att han skall hitta snabbaste och förhoppningsvis enklaste färdmedlet hem. Kriminalvården bekostar och transporterar så varför inte bara ringa ett enkelt samtal till polisen, berätta vart han befinner sig så kommer dem och hämtar honom. Då slipper dessutom slöddret att lägga pengar på transport och kan istället lägga pengarna på en sista lyxmåltid tid i det fria.

Nä, det är alldeles för mycket hål i AJ's historier just nu. Inget positivt för honom i detta fall.
Senast redigerad av Mitzimo 2013-07-25 kl. 02:29.
Citera
2013-07-25, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitzimo
Vad är egentligen problemet? AJ påstår att han skall hitta snabbaste och förhoppningsvis enklaste färdmedlet hem. Kriminalvården bekostar så varför inte bara ringa ett enkelt samtal till polisen, berätta vart man befinner sig så kommer dem och hämtar honom. Då slipper dessutom slöddret att lägga pengar på transport och kan istället lägga pengarna på en sista lyxmåltid tid i det fria.

Ja det tycker jag också han kan göra! Borde väl finnas några hyfsade korvlådor kvar i Jönköping eller? Som dessutom säljer pucko!
Citera
2013-07-25, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Ja det tycker jag också han kan göra! Borde väl finnas några hyfsade korvlådor kvar i Jönköping eller? Som dessutom säljer pucko!

Eller någon chipspåse och en flaska eldorado cola från kioskvagnen i häktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in