2013-07-24, 22:33
Medlem
Disasterbators avatar
AJ:s morsa är och har alltid varit en luffare. Har hon pengar så har hon ärvt dem. På den tiden som hans släkting hade ett grönsaksstånd på torget i trollhättan så ryktades det att denne släkting dragit in en hel del kosing. Morot sommarjobbade där. Vi snackar tidigt 90-tal.
Sedan kom invandrarna och konkurrerade ut hennes grönsaksstånd. Möjligen har grönsakshandlaren avlidit och lämnat pengarna i arv.

En sån som AJ har alltid sysslat med stölder och annat för snabba stålar. Finanser för ett liv på flykt har han garanterat inte. Hans metod är nog snarare att leta upp folk som försörjer han. Typ brudar med ADHD eller pojkar med hakkors i pannan.
Citera
2013-07-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
AJ:s morsa är och har alltid varit en luffare.

Word. Begreppet white trash har blivit rätt urvattnat här på forumet men kära mor är verkligen arketypen för just en sådan. Tänk er en äldre, fetare och elakare version av Mia Skäringers karaktär Tabita.
Citera
2013-07-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryhutter
Jag känner DB sen långt tillbaka, tror verkligen inte detta om honom.
GM borde ta och erkänna så hans såkallade "kamrater" slipper sitta där han ska vara.

Eller så berättar FH och DB sanningen, tydligen lämnar de olika versioner om vad som har hänt och då de sitter häktade för skyddande av brottsling så finns sannolikt bevis för att de har skyddat en brottsling.
Citera
2013-07-24, 22:45
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Jag tror att han lade mattan i dörröppningen så att hans medhjälpare lätt kunde komma in och hjälpa honom bära ner I*a. Inte ville han stå kvar i dörröppningen och riskera att bli sedd. Dessutom behövde han väl gå upp i lägenheten och förbereda för att bära ner I*a.

Hej!

Har du tagit nicket från hemtrakten?

Jag vill påpeka att vittnesmålet om AJ med dörrmatta i dörren kommer rör en tidpunkt före mordet där AJ talade i telefon och rökte utanför porten. Inte ens detta vittnesmål är bekräftat...

Att AJ senare under kvällen tillkallat FH och DB och att de tillsammans bortfört Id* finner jag orimligt av följande skäl

a) Åklagaren och därmed polisen har en annan bild av vad som skett. De har bara anklagat AJ för människorov (jag talar nu om tiden innan det omklassades till mord) medan FH och DB blev anklagade för medhjälp. Om spåren i lägenheten visat att fler än en person gått i blodet så skulle man lika gärna ha kunnat anhålla dem för delaktighet och inte medhjälp. Just ordet medhjälp tyder på att det är mycket svårt att knyta dem till platsen.
b) Spåren vid entren visar bloddroppar som fallit från en kropp buren sidledes ut, alltså inte med huvudet eller fötterna före. Om två personer burit så hade en av dem gått i blodet. Det förefaller dock som ingen gått i blodet innan det torkat. Att kroppen dessutom lagts i sidled utanför hissen tyder på att någon behövt lägga ifrån sig kroppen för att göra något, rimligtvis för att öppna dörren. Denne har sedan återvänt till kroppen och burit den baklänges och sedan med huvudet ut. Vid ingången till hissen på Idas våning tyder blodspåren inte på att två burit in kroppen utan snarare på att någon lyft kroppen in i hissen. Hade de varit två så hade bärtekniken förmodligen varit mer rak in i hissen såväl i höjdled som sidled och därmed hade blodfläckar kunnat undvikas.
c) Någon av FH eller DB bör under alla omständigheter ha tagit en annan bil och varför köra den till Ö Margaretevägen. Den vill man ju inte visa tillsammans med den bil som skall brännas upp.
d) Hela idén om att bilen körts dit efter mordet bygger på antagandet om att AJ åkt MC men detta är så vitt jag förstår inte bekräftat.
Citera
2013-07-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Kalle-kanel är väldens tyst varför????

Nå ja nog om de!

Hoppas jag inte är nr 2 på denna :

https://www.realisten.se/2013/07/24/andreas-johansson-haktad-for-mord-i-trollhattan/

Underbart, nu vill ingen veta av morot längre!
Citera
2013-07-24, 22:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Eller så berättar FH och DB sanningen, tydligen lämnar de olika versioner om vad som har hänt och då de sitter häktade för skyddande av brottsling så finns sannolikt bevis för att de har skyddat en brottsling.
Hur kan man lämna olika versioner av sanningen? Jag trodde det bara fanns en.
Citera
2013-07-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Hej!

Har du tagit nicket från hemtrakten?

Jag vill påpeka att vittnesmålet om AJ med dörrmatta i dörren kommer rör en tidpunkt före mordet där AJ talade i telefon och rökte utanför porten. Inte ens detta vittnesmål är bekräftat...

Att AJ senare under kvällen tillkallat FH och DB och att de tillsammans bortfört Id* finner jag orimligt av följande skäl

a) Åklagaren och därmed polisen har en annan bild av vad som skett. De har bara anklagat AJ för människorov (jag talar nu om tiden innan det omklassades till mord) medan FH och DB blev anklagade för medhjälp. Om spåren i lägenheten visat att fler än en person gått i blodet så skulle man lika gärna ha kunnat anhålla dem för delaktighet och inte medhjälp. Just ordet medhjälp tyder på att det är mycket svårt att knyta dem till platsen.
b) Spåren vid entren visar bloddroppar som fallit från en kropp buren sidledes ut, alltså inte med huvudet eller fötterna före. Om två personer burit så hade en av dem gått i blodet. Det förefaller dock som ingen gått i blodet innan det torkat. Att kroppen dessutom lagts i sidled utanför hissen tyder på att någon behövt lägga ifrån sig kroppen för att göra något, rimligtvis för att öppna dörren. Denne har sedan återvänt till kroppen och burit den baklänges och sedan med huvudet ut. Vid ingången till hissen på Idas våning tyder blodspåren inte på att två burit in kroppen utan snarare på att någon lyft kroppen in i hissen. Hade de varit två så hade bärtekniken förmodligen varit mer rak in i hissen såväl i höjdled som sidled och därmed hade blodfläckar kunnat undvikas.
c) Någon av FH eller DB bör under alla omständigheter ha tagit en annan bil och varför köra den till Ö Margaretevägen. Den vill man ju inte visa tillsammans med den bil som skall brännas upp.
d) Hela idén om att bilen körts dit efter mordet bygger på antagandet om att AJ åkt MC men detta är så vitt jag förstår inte bekräftat.

Ok, jag är med på vad du menar. Har nog blivit snurrig av alla inlägg här och ber om ursäkt.

Karlanda heter soffan jag sitter i, mer fantasifull än så var jag inte när jag registrerade mig här.
Citera
2013-07-24, 22:51
Medlem
ReimerDenYngres avatar
En fågel har viskat i mitt öra att DB har förlorat en vän och kanske skaffat sig en fiende på kuppen. Tydligen har DB:s pitbull inte trivts med tillvaron och attackerat en person som blivit förd till sjukhus med mycket svåra skador. Personen har dock räddats av en person som beväpnad med ett tillhygge förpassat hunden till de sälla jaktmarkerna.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-24 kl. 22:55.
Citera
2013-07-24, 22:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
En fågel har vissnat i mitt öra att DB har förlorat en vän och kanske skaffat sig en fiende på kuppen. Tydligen har DB:s pitbull inte trivts med tillvaron och attackerat en person som blivit förd till sjukhus med mycket svåra skador. Personen har dock räddats av en person som beväpnad med ett tillhygge förpassat hunden till de sälla jaktmarkerna.
När ska det ha hänt? Nyligen? Efter häktningen?
Citera
2013-07-24, 22:56
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
En fågel har vissnat i mitt öra att DB har förlorat en vän och kanske skaffat sig en fiende på kuppen. Tydligen har DB:s pitbull inte trivts med tillvaron och attackerat en person som blivit förd till sjukhus med mycket svåra skador. Personen har dock räddats av en person som beväpnad med ett tillhygge förpassat hunden till de sälla jaktmarkerna.

Är Stellan död? Fast det klart DB beskrev honom som sin sämre hälft på fb.
Senast redigerad av lilltoe 2013-07-24 kl. 23:00.
Citera
2013-07-24, 22:57
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När ska det ha hänt? Nyligen? Efter häktningen?

Det skall ha hänt idag... Folk gillar inte när trevliga tjejer blir söndertrasade av en pitbull och eftersom pitbullen tydligen blivit omhändertagna av bekanta så kan det säkert vara så att många i bekantskapskretsen får ytterligare en droppe i sin bägare, nej en hel liter i sin bägare avseende DB...
Citera
2013-07-24, 22:59
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Det skall ha hänt idag... Folk gillar inte när trevliga tjejer blir söndertrasade av en pitbull och eftersom pitbullen tydligen blivit omhändertagna av bekanta så kan det säkert vara så att många i bekantskapskretsen får ytterligare en droppe i sin bägare, nej en hel liter i sin bägare avseende DB...

Mycket svåra skador? Usch, det låter verkligen inte bra :/

Edit: Du menar att som känslomässig reaktion på hundattacken, blir benägenheten att skvallra lite större?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in