2013-07-25, 01:40
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hur kommer det sig då att kräftor och grodor blivit hemlösa?
Vad har du för källa på det antagandet och hur sannolikt förefaller det vara?
Citera
2013-07-25, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Inboxen rensad.
Får hålla med om att det är lite tok att han inte är gripen ännu. "Vi tar de två bästa polarna o burar in dem, hoppas de golar men vi har noll koll på den de ska gola på".

Jag tror A*J infinner sig inom 48 timmar. Antagligen efter att ha flyttat liket och grävt ner henne på en ny plats som inte flashback nystat i. Därefter går han kallt in till häktet o hävdar att han utan kända transportmedel befunnit sig på Maldiverna.

Låter mycket troligt!
Citera
2013-07-25, 01:41
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Ja nu tror jag att han fattar att spelet är slut! Inte otroligt att han i panik nu antingen försöker sticka utomlands (på riktigt) eller avslöjar sig genom att försöka dölja eventuellt kvarvarande bevis! För jag tror polisen vet exakt var han är!

Ja han har nog en ångestkryddad panik just nu för att han VET att han är så jävla körd, dock måste han ju vara korkad som säger att han kommer om tre dagar. Då börjar ju varningsklockorna ringa direkt, iaf hos mig. Ja jag tror och hoppas de har stenkoll! Tror ALLA (inkl rättsväsendet) är måna om att detta ska lösas så fort som möjligt och de med oss blir nog mycket starkt berörda av såna här kalla och totalt omotiverade våldshandlingar. Så, ja de borde ha koll på AJ:s förehavanden. Vi håller tummarna nu!

Edit: Och om han just nu är i ett panikartat sinnestillstånd så finns det också utrymme för misstag och det skulle man ju verkligen välkomna i det här läget.
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-25 kl. 01:49.
Citera
2013-07-25, 01:50
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Har man tappat/tömt en damm, eller?

Påstås det. Kan vara trams men jag skall ändå det hållet imorgon och det är ju lätt kollat så...
Citera
2013-07-25, 01:50
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja han har nog en ångestkryddad panik just nu för att han VET att han är så jävla körd, dock måste han ju vara korkad som säger att han kommer om tre dagar. Då börjar ju varningsklockorna ringa direkt, iaf hos mig. Ja jag tror och hoppas de har stenkoll! Tror ALLA (inkl rättsväsendet) är måna om att detta ska lösas så fort som möjligt och de med oss blir nog mycket starkt berörda av såna här kalla och totalt omotiverade våldshandlingar. Så, ja de borde ha koll på AJ:s förehavanden. Vi håller tummarna nu!

Edit: Och om han just nu är i ett panikartat sinnestillstånd så finns det också utrymme för misstag och det skulle man ju verkligen välkomna i det här läget.

Det var lite därför jag undrade nyss om man verkligen kan gäcka polis och rättsväsende så här som AJ gör nu?
Citera
2013-07-25, 01:51
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du försöker säga?
Eller misstolkade du mig?

Det jag säger är att om man sett den "stulna" bilen i närheten av BO's lägenhet så är det inte fog nog för att anhålla någon i huvudtaget om man inte sett någon som körde bilen. Däremot kan det stärka tesen om att bilen har använts för att frakta kroppen - men inte vem som har gjort det.

Däremot om någon sett en sådan bil med en "ansiktstatuerad man bakom ratten" eller något sådant, DÅ är det en helt annan femma. Då binder det häktade till bilen till brottsplatsen och antagligen slår hål på ett antal alibin.

Egentligen binder det endast en "ansiktstatuerad man" till platsen, inte sagt att den mannen måste vara en av de häktade, han är nog inte den enda i detta avlånga land med tatueringar i ansiktet.
Citera
2013-07-25, 01:56
Medlem
bokfodrals avatar
Garagebrand i Grästorp

http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-07-24-2029-Brand-Grastorp/
Citera
2013-07-25, 01:56
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det var lite därför jag undrade nyss om man verkligen kan gäcka polis och rättsväsende så här som AJ gör nu?

Jag tror att de gäckar tillbaka...och uttalade att de har en internationell efterlysning på gång, i syfte att sätta hårdare press på honom.
Citera
2013-07-25, 01:58
Medlem
Citat:
För att det ska betraktas som hett så tror jag det involverar en iakttagelse av någon, eller flera, av de inblandade i trakten av BO's lägenhet - antagligen på en tidpunkt som de uppgett att de var någon helt annanstans. Kanske rentav att man observerat någon av de inblandade bära något till bagageluckan på en bil eller sådant. Särskilt eftersom kommisarien uttryckte något i stil med "för bra för att vara sant".

Jag trodde först det var ett tips om att man sett någon dumpa kroppen, men eftersom ingen kropp är hittad så verkar det inte så.

Jag undrar ibland om folk super mer än vad som är nyttigt eller röker alldeles för mycket hasch? Hur kan man komma på 3 veckor efter dådet att man t ex sett "den eller den" bilen på platsen och att X satt i. Det tycker jag att man i så fall borde ha tipsat om tidigare om man kanske inte vet mer än man säger men råkat ut för sk "dåligt samvete".
Citera
2013-07-25, 01:59
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Jag tror att de gäckar tillbaka...och uttalade att de har en internationell efterlysning på gång, i syfte att sätta hårdare press på honom.

Ja, nog är det en press nu, alltid.
Citera
2013-07-25, 02:03
Medlem
Citat:
... Jag tror A*J infinner sig inom 48 timmar. Antagligen efter att ha flyttat liket och grävt ner henne på en ny plats som inte flashback nystat i. Därefter går han kallt in till häktet o hävdar att han utan kända transportmedel befunnit sig på Maldiverna.

Det tror jag tyvärr också. Just därför har jag flera gånger försökt lyfta intresset för hur AJ kan ha rört sig den tid han inte satt häktad, samt vilka fordon han kan ha tillgång till. Fast denna användare är ju registrerad i juli så då räknas väl inte idéerna :-(

Hur åkte AJ till sin mamma, om han var där före IF. Hur tog han sig från mamman till IF. Har någon kunnat BEKRÄFTA att han överhuvudtaget åkt mc?
Jag har kört en likadan mc mycket och det är en ganska trött mc, lite effekt och vrid och låg toppfart. Den bör rimligen inte använts för att frakta bort något annat än en förare.

PS! Har haft bra diskussioner med flera användare via pm men va fan, ska man inte få skriva i tråden för att man reggat kontot för nyss? En del i tråden har mer sjuklig foliehatt än sunt kritiskt tänkande!
Citera
2013-07-25, 02:05
Medlem
Jag kan förstå om många Trollhättebor är är upprymda inför tanken att aldrig mer behöva träffa på AJ på gator och torg, men det vore bra om tråden fick tillbaka sitt fokus. Det är inte alls säkert att AJ är så nervös för en kommande rättegång, så länge han känner sig säker på att kroppen inte kommer att hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in