2013-07-24, 23:23
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldChampion
Absolut inte.

Efter man har haft besök blir man visiterad och får byta kläder innan man får stiga in på avdelningen igen.
Jag har suttit mer än en gång(alltid sluten anstalt) och jag har aldrig blivit visiterad efter möte med advokat, och jag har alltid fått in post från honom oöppnad. Visserligen många år sedan sist men så stora ändringar skulle jag fått höra av bekanta.
2013-07-24, 23:32
Medlem
trappsteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarDLH
Jag var inte så ful ens när jag var 15 på det glada 90-talet..
Att han har en tjej är nästan det sjukaste i hela denna historia.

Haha...Tänkte detsamma när jag såg bilden, undrar hur hans tjej ser ut, men dom är som gjorda för varandra

http://minfil.org/f44ac8b3b3/kronblom.jpg
http://minfil.org/ze44ceb3be/jenny_glad.jpg

Kan tänka mig kvällen dom träffades:
Jen*y var ute på en krogrunda med barnvagnen, utstaplande från en krog kom Kronblom iklädd den fruktade "skelett" tröjan och en stor mössa på huvudet, hon antog att det var så här en riktig
gangster såg ut och föll pladask
2013-07-24, 23:42
Medlem
Citat:
När jag satt på kåken (klass 2 anstalt) så fick man inte ta med sig nånting in på avdelningen.

Om man har med sig nånting till fängelset såsom böcker, får man ansöka om detta en gång i veckan och då tas det upp på ett plitmöte o då blir det antingen godkänt eller nekat.

Men papper från rättegånger är STRIKT förbjudet in på avdelningarna.

Stämmer mycket bra. Inga papper på avdelningen. Dom anstalterna jag varit på så har allt tagit av personalen innan, även vanliga tidningar mm.

Detta är generellt över alla anstalter, men visst händer det att papper kommer in, men kriminalvården försöker motverka sådant.
2013-07-24, 23:43
Medlem
Citat:
När jag satt på kåken (klass 2 anstalt) så fick man inte ta med sig nånting in på avdelningen.

Om man har med sig nånting till fängelset såsom böcker, får man ansöka om detta en gång i veckan och då tas det upp på ett plitmöte o då blir det antingen godkänt eller nekat.

Men papper från rättegånger är STRIKT förbjudet in på avdelningarna.

vad jag vet brukar papper från rättegångar ordnas fram av intresserade fångars släktingar/vänner på utsidan. Men förstår att du kanske svarade på en annan mer specifik påståelse.

Snälla, kan någon lägg upp bilderna igen på när gangland hade maktdemonstration första gången i Vimmerby. Menar inte bilderna som lades ut nyligen i tråden. Utan det var lite tidigare än det.
Det var i början, och bl.a var det någon tjej som poserade med gangland Jacka

Har letat som bara den i tråden om knivdramat i Vimmerby då jag tror det var i det skedet de lades upp men ej hittat något..

tack på förhand..
2013-07-24, 23:47
Medlem
Gaffas fall är lite speciellt när det kommer till anstaltsplaceringen kan jag tänka mig
Saken är ju den att han inte gör någon hemlighet av att han är hotad vilket kvv
kommer att ta hänsyn till och av den anledningen så är det mkt möjligt att han
hamnar på en skyddsavdelning Lägg oxå till att han är en välkänd golbög
Men å andra sidan så vill nog gangsterkungen ut på en normalavdelning för
att skryta om sin knivhuggning inbäddat i tio lögner o.s.v
En sak jag noterat längre bak i tråden så fattade jag det som att han påstår
sig varit på Hall för att sen fått knall till Skänninge efter att han spöat OMC medlemmar
Detta är så jävla osannolikt för man får inte knall till en lägre säkerhetsklass om
man slår nån på käften

Därimot om någon får stryk å begär p-18 så kan personen ifråga
förfyttas till en lägre säkerhetsklass såvida det inte står i papprena
att han ska vara på en klass 1 eller klass A som det heter nuförtiden
2013-07-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Haha! Du hann före mig där. Det fanns gott om Raffas när jag gick på högstadiet i början av nittiotalet, skillnaden på alla de var att de flesta växte upp. Sen så tror jag alla städer har en eller flera med Raffa-potential även om jag betvivlar att många når hans nivå av vanföreställningar och förmåga att skämma ut sig nationellt.

Jag älskar verkligen denna tråd och har fått många av mina vänner som annars aldrig besöker Flashback att läsa allt och skrika efter mer .

OnT: Har domen inte kommit upp här i pdf ännu eller har jag missat den bland alla sköna inlägg? Har givetvis gått igenom FUP'ar och ljudupptagningar till nackdel för nattsömnen.

/Nocet

Här:
Citat:
Ursprungligen postat av InDrogoVeritas
Efter mycket om och men så kommer helglektyren här,

http://minfil.org/91zbcbb0be/AvgDok_1_.pdf

Fö. saknar jag användaren RaffaPancamo som blev avstängd och som tillsammans med Megamange, InDrogo, Dallas och el eminento Montague varit en av de största drivkrafterna i tråden.

Jag roade mig såhär inför pensionerandet av min FB-konto med att läsa sidor som 10, 25, 50, 100, 200, 300 osv och kan inte annat än vråla ut ett gammalt "Han fattas mig!" när jag ser hur den användaren bemötte Knox, Storstark o allt vad de hette... 55, 29, 123, 68... Det enda jag egentligen tillfört är ett hyfsat tidigt avslöjande vad gäller Åkerbloms frigivning...

Som jag tidigare sagt, ni som hävdar motsatsen får gärna göra det, dog GL-komiken när Raffa blev farlig på riktigt. I mina ögon gick han från att vara Åsanisses efterblivna polare till småstadsdrägg på ett par månader... Jag menar, när hörde vi senast om klassiska GL-utfall som att visa upp bomber, FOTTA bilar, själv bli FOTTAD med näsblod, JACKOR, BASEBOLLRACK, skywalking (Megamange vart var du när ljudbanden fortfarande fanns??) och den eviga "Gangland kanske gör det eller inte... vad vet jag..."

Summa summarum jag har redan samma misär i min stad. Bara gå ut en tisdag så finner du Raffakaliber till höger och vänster... (edit: GL som GL var innan GL69 finner du knappt någon stans, iaf inte lika exponerat som här)
Senast redigerad av Vorph666 2013-07-25 kl. 00:24.
2013-07-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Jag har suttit mer än en gång(alltid sluten anstalt) och jag har aldrig blivit visiterad efter möte med advokat, och jag har alltid fått in post från honom oöppnad. Visserligen många år sedan sist men så stora ändringar skulle jag fått höra av bekanta.

Möjligt, men har du gått med dom öppet, efter du fått dom eller gömde du dom.

Inför besök i fängelset (Kumla)

Besökare ska kunna uppvisa giltig fotolegitimation, gäller alla som fyllt 18 år.

Mobiltelefon får inte tas med till besöket. Mobiltelefon, ytterkläder, handväska etc. ska förvaras i låsbart skåp under besöket.

Matvaror, tillhörigheter eller annat får inte medföras in till besöksrummet av besökaren. Inlämnande av tillhörigheter förutsätter medgivande från anstalten.

Här kommer lite mer info från en typisk 2:a

http://www.kriminalvarden.se/sv/Fangelse/Besok/

Verkar som det är lite godtyckligt, efter personalens tycke enligt min mening
2013-07-25, 00:01
Medlem
När det gäller domstolspapper och dylikt så är det förbjudet på anstalt
Hittar plitarna fuppar å sånt så beslagtar dom det och när det gäller advokatpost
så händer det visst att dom kollar igenom det

Därimot så kan exempelvis någon i förtroenderådet vid misstanke om att någon golat få hämta
upp fuppen från förådet om han nu hade den med sig när han kom, och läsa den tillsammans med en plit om personen det gäller gett sin tillåtelse

Annars får man be någon på utsidan kolla upp personen
2013-07-25, 00:02
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllUNeed
Stämmer mycket bra. Inga papper på avdelningen. Dom anstalterna jag varit på så har allt tagit av personalen innan, även vanliga tidningar mm.

Detta är generellt över alla anstalter, men visst händer det att papper kommer in, men kriminalvården försöker motverka sådant.

KVV har försökt att motverka alla papper just för dylika situationer, men precis som du får in annat så slinker även papper in, frågan är bara hur eftertraktade dom är att få in.

Citat:
Ursprungligen postat av universal44
vad jag vet brukar papper från rättegångar ordnas fram av intresserade fångars släktingar/vänner på utsidan. Men förstår att du kanske svarade på en annan mer specifik påståelse.

Snälla, kan någon lägg upp bilderna igen på när gangland hade maktdemonstration första gången i Vimmerby. Menar inte bilderna som lades ut nyligen i tråden. Utan det var lite tidigare än det.
Det var i början, och bl.a var det någon tjej som poserade med gangland Jacka

Har letat som bara den i tråden om knivdramat i Vimmerby då jag tror det var i det skedet de lades upp men ej hittat något..

tack på förhand..

Bilderna du tänker på vet jag vilka det är, det är maktdemonstration med JACKORNA, obstinat så flashar man JACKA bakom polisbilar, vänder ryggen mot lokalkrogar....den vackra damen du tänkte på var säkerligen Evelina, som strax därefter kom in här eftersom Gaffa varit otrogen och hängde ut han och han lögner inklusive hans lille steroid k*k...

Det var roliga tider det.... hade laddat upp flera hundra Mb på minfil med bilder och Domar etc men tyvärr är allt mitt borta, dock tror jag någon sa dom hade sparat det, få se om det kommer upp en stor RAR fil snart då

Citat:
Ursprungligen postat av Vexlof
Gaffas fall är lite speciellt när det kommer till anstaltsplaceringen kan jag tänka mig
Saken är ju den att han inte gör någon hemlighet av att han är hotad vilket kvv
kommer att ta hänsyn till och av den anledningen så är det mkt möjligt att han
hamnar på en skyddsavdelning Lägg oxå till att han är en välkänd golbög
Men å andra sidan så vill nog gangsterkungen ut på en normalavdelning för
att skryta om sin knivhuggning inbäddat i tio lögner o.s.v
En sak jag noterat längre bak i tråden så fattade jag det som att han påstår
sig varit på Hall för att sen fått knall till Skänninge efter att han spöat OMC medlemmar
Detta är så jävla osannolikt för man får inte knall till en lägre säkerhetsklass om
man slår nån på käften

Därimot om någon får stryk å begär p-18 så kan personen ifråga
förfyttas till en lägre säkerhetsklass såvida det inte står i papprena
att han ska vara på en klass 1 eller klass A som det heter nuförtiden

Precis, bra förklarat....Det kommer bli mycket P-18 för Gaffa i framtiden, tror inte ens han kommer få det trevligt på golavdelningar...

Men som sagt det gäller att dra i alla trådar och få se om det blir tillräckligt för en fortsättning med Gaffa innanför murarna, back to basic för Gandland var väl först ett fängelsegäng tror jag Gaffa sa någon gång/ eller skrev på den av Jonte Krig sponsrade Gangland sidan.
2013-07-25, 00:07
Medlem
[quote=Vorph666]Här:

Fö. saknar jag användaren RaffaPancamo som blev avstängd och som tillsammans med Megamange, InDrogo, Dallas och el eminento Montague varit en av de största drivkrafterna i tråden.

Jag roade mig såhär inför pensionerandet av min FB-konto med att läsa sidor som 10, 25, 50, 100, 200, 300 osv och kan inte annat än vråla ut ett gammalt
2013-07-25, 00:10
Medlem
RaffaPancamos avatar
Den här tråden blir bara roligare och roligare.
När det står klart var Raffis ska sitta kan jag tänka mig att skicka post till andra på samma kåk med lite tidningsartiklar.
Det borde vara görbart om man luskar ut vilka som sitter på samma ställe.
2013-07-25, 00:11
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Här:

Som jag tidigare sagt, ni som hävdar motsatsen får gärna göra det, dog GL-komiken när Raffa blev farlig på riktigt. I mina ögon gick han från att vara Åsanisses efterblivna polare till småstadsdrägg på ett par månader... Jag menar, när hörde vi senast om klassiska GL-utfall som att visa upp bomber, FOTTA bilar, själv bli FOTTAD med näsblod, JACKOR, BASEBOLLRACK, skywalking (Megamange vart var du när ljudbanden fortfarande fanns??) och den eviga "Gangland kanske gör det eller inte... vad vet jag..."

Summa summarum jag har redan samma misär i min stad. Bara gå ut en tisdag så finner du Raffakaliber till höger och vänster...

Håller med dej i ditt tycke, förr var det mer humor över det och för mej var humorn den drivande kraften samt att jag skall erkänna att jag tyckte det var så förbannat kul att "dra ner byxorna" på dåren.

Han har ju flugit på folk tidigare under åren men i princip har han ju alltid åkt på däng, gett lite men fått mycket en ratio på ungefär 1/10.
Den enda han bevisligen har skadat och gjort illa under åren är ju Ante, min uppfattning där är jävligt blandade känslor för även om han är ett mongo som haft chans efter chans att dra sej ur så är det ju sist men inte minst iaf en tragisk figur.

Faktiskt önskar jag Gaffa lite smärta och vånda i framtiden.....

En liten sak utanför just detta ämnet så när man trodde att OMC inte kunde bli mer pajas så kommer ändå Gaffa och sänker dom ytterligare som om inte det är nog så kommer ju då den gamla vapendragaren Ante och lägger in nådastöten och mantalsskriver OMC på Skansen och skickar Nomads till Cirkus Scott avdelningen....västar för tusenlappar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in