2013-07-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F1A
Inte nog med det han ser ju sjukt retarderad ut på bilden som finns på honom i FUPen. Även om hans flickvän försöker få honom till världens snällaste kille och han egentligen inte vill någon illa så känner man igen typen. Han kommer trilla dit igen så fort de kommer någon annan "tuff gangsterkille" som han kan hävda sig med. Han påminner om en annan....när man va 14 15 och inte begrep bättre.... Men som sagt man växte ju upp och står på sina egna ben utan att behöva hänga med massa "tuffa" killar.

Jag var inte så ful ens när jag var 15 på det glada 90-talet..
Att han har en tjej är nästan det sjukaste i hela denna historia.
2013-07-24, 21:45
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarDLH
Jag var inte så ful ens när jag var 15 på det glada 90-talet..
Att han har en tjej är nästan det sjukaste i hela denna historia.

Haha! Du hann före mig där. Det fanns gott om Raffas när jag gick på högstadiet i början av nittiotalet, skillnaden på alla de var att de flesta växte upp. Sen så tror jag alla städer har en eller flera med Raffa-potential även om jag betvivlar att många når hans nivå av vanföreställningar och förmåga att skämma ut sig nationellt.

Jag älskar verkligen denna tråd och har fått många av mina vänner som annars aldrig besöker Flashback att läsa allt och skrika efter mer .

OnT: Har domen inte kommit upp här i pdf ännu eller har jag missat den bland alla sköna inlägg? Har givetvis gått igenom FUP'ar och ljudupptagningar till nackdel för nattsömnen.

/Nocet
2013-07-24, 21:51
Medlem
Thyrsoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Lyssnade lite på Youtube. Raffa låter som Zlatan och ljuger som Satan.
Men den här Åkerblom?
Vad är det för fel på honom? Förutom att han käkar för mycket kemikalier. Han låter som att han är påtänd av bara fan i rätten. Jag blir inte klok på dialekten heller. Värmlänning? Eller bara en skruvad pundare från valfri ort i nämnda Värmland. Det luktar Filipstad lång väg...

Finns de på youtube nu?

Funkar ju inte på iPaden.

Sitta och lyssna med tjockdatorn är ju inget kul.

Fy fan vad han ljuger Skitsockan.
Varför ifrågasåtter inte rätten honom mer!?
Jag hade inte kunnat hålla mig om jag varit åklagare....
Det är ju en fars av episka proportioner!
2013-07-24, 21:54
Medlem
Instämmer med övriga angå ende Åkerblom Han talar som en grönsak vilket automatiskt får mig att tänka på
Tok-joel Skulle vilja höra han tala oxå och berätta om alla sina gäng och hur det är att vara en gängmedlem på
Karsudden

Hur som helst så avslöjar Hallberg att han inte är gängmedlem längre Hurvida det stämmer eller inte vill jag låta
va osagt Kanske påstår han det i syfte att framställa sig i bättre dager och få ett större skadestånd så han kan pröjsa
tågbiljetten när han ska på möte i Malmö
2013-07-24, 22:03
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Haha! Du hann före mig där. Det fanns gott om Raffas när jag gick på högstadiet i början av nittiotalet, skillnaden på alla de var att de flesta växte upp. Sen så tror jag alla städer har en eller flera med Raffa-potential även om jag betvivlar att många når hans nivå av vanföreställningar och förmåga att skämma ut sig nationellt.

Jag älskar verkligen denna tråd och har fått många av mina vänner som annars aldrig besöker Flashback att läsa allt och skrika efter mer .

OnT: Har domen inte kommit upp här i pdf ännu eller har jag missat den bland alla sköna inlägg? Har givetvis gått igenom FUP'ar och ljudupptagningar till nackdel för nattsömnen.

/Nocet

InDrogoVeritas har lagt upp pdf'er på Dom .... lär kanske va en 10 sidor tillbaka och i 3 delar. Underbart komplement är ju ljudbanden men i FuP får man ju den beryktade SMS trafiken och hemska bilder på köpet.
2013-07-24, 23:04
Medlem
Mot slutet av intervjun;

Lite fritt citerat;

Finns det problem med gäng i den norra länsdelen?
Nej, det är väl att dra det lite långt, men det finns individer som har en önskan att tillhöra dessa grupperingar eller att vara mera kriminella än vad dom är

http://www.youtube.com/watch?v=geIGnGFYyao&list=PLj2W9LsE6GAozm2SpBjlEOo-XmFpDI9a2
2013-07-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Japp, man beställer, sen går man och hämtar papperen med någon, så inga papper "råkar försvinna" på vägen.

När jag satt på kåken (klass 2 anstalt) så fick man inte ta med sig nånting in på avdelningen.

Om man har med sig nånting till fängelset såsom böcker, får man ansöka om detta en gång i veckan och då tas det upp på ett plitmöte o då blir det antingen godkänt eller nekat.

Men papper från rättegånger är STRIKT förbjudet in på avdelningarna.
2013-07-24, 23:18
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldChampion
När jag satt på kåken (klass 2 anstalt) så fick man inte ta med sig nånting in på avdelningen.

Om man har med sig nånting till fängelset såsom böcker, får man ansöka om detta en gång i veckan och då tas det upp på ett plitmöte o då blir det antingen godkänt eller nekat.

Va? Alla papper advokaten kommer med, hela luntan får man in om man vill.

Tvivlar Raffa får sitta i någon specialbunker precis, en golkåk är väl mer realistisk, han ska utredas innan han placeras och den utredningen visar nog att han inte ska sitta bland "vanliga" fångar.
2013-07-24, 23:19
Medlem
För övrigt så anser jag att detta är hands down, överlägset, utan tvekan den bästa och roligaste tråden någonsin på Flashback.
2013-07-24, 23:19
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldChampion

Kontroll av papper sker ju givetvis via INTIKen i de få få få fall någon koll av papper görs.
2013-07-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith

Tvivlar Raffa får sitta i någon specialbunker precis, en golkåk är väl mer realistisk, han ska utredas innan han placeras och den utredningen visar nog att han inte ska sitta bland "vanliga" fångar.

Absolut inte.

Efter man har haft besök blir man visiterad och får byta kläder innan man får stiga in på avdelningen igen.
2013-07-24, 23:21
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith

Han kommer garanterat hamna på någon vanlig kåk, om varenda liten golare skulle hamna på specialavdelningar hade det varit halvtomt på dom vanliga avdelningarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in