2013-07-24, 13:22
Medlem
ChuckyOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Usch vad du tror att vissa prepp bara är till för vissa saker, men du är nog inne på rätt spår i mycket. Tex sätter du snabbtesto i hög dos dag ett och sätter långsam testo samtidigt, och sedan sänker dosen av det snabba efter hand, så bör du kunna hålla jämna nivåer. Roidcalc kan nog hjälpa dig räkna ut det.

Deca
Medicinskt Namn: Nandrolone eller 19-nortestosteron
Kemisk struktur (IUPAC): 17ß-Hydroxyestra-4-en-3-one
Deff / Bulkmedel: Perfekt på bulk och bra på deff
Halveringstid: 10 dagar
Vanlig nybörjardosering: --- (rekommenderas inte för nybörjare)
Acne: Ovanligt
Anabol aktivitet: Ja
Vattenbindande: Lite
Högt blodtryck: Nej
Aromatisering: Mycket låg
Risk för gynekomasti: Låg
Levervärden: Påverkas inte (endast marginellt på väldigt höga doser)
Blodfetter: Positivt
Högandrogen aktivitet: Nej, låg
Minskar HPGA funktion: Ja, extremt mycket
Påverkar välmåendet: Aningen negativt

Masteron
Medicinskt Namn: Drostanolone
Kemisk struktur (IUPAC): (2R,5S,8R,9S,10S,13S,14S,17S)-17-hydroxy- 2,10,13-trimethyl-1,2,4,5,6,7,8,9,11,12,14,15,16,17- tetradecahydrocyclopenta[a]phenanthren-3-one
Deff / Bulkmedel: Kan vara bra på bulk, perfekt på deff
Halveringstid: 2-5 dagar
Vanlig nybörjardosering: 50mg e2d eller 200mg e5d.
Acne: Ovanligt
Vattenbindande: Nej tvärtom
Högt blodtryck: Inte mycket
Aromatisering: Nej
Risk för gynekomasti: Omöjlig
Blodfetter: -vet ej- (troligen inte extrem förändring)
Högandrogen aktivitet: Ja mycket
Minskar HPGA funktion: Ja
Påverkar välmåendet: Positivt

Medicinskt Namn: Trenbolone
Kemisk struktur (IUPAC): 17ß-Hydroxyestra-4,9,11-trien-3-one
Deff / Bulkmedel: Riktigt bra på bulk och perfekt på deff
Halveringstid: 1-5 dagar
Vanlig nybörjardosering: --- (rekommenderas inte för nybörjare)
Acne: Förekommer
Vattenbindande: Nej tvärtom
Högt blodtryck: Ja mycket
Aromatisering: Nej
Risk för gynekomasti: Mycket låg
Levervärden: Påverkas lite (endast marginellt mer på väldigt höga doser)
Blodfetter: -vet ej- (troligen negativt)
Minskar HPGA funktion: Ja, extremt mycket
Påverkar välmåendet: Extremt dosberoende

Medicinskt Namn: Testosteron
Kemisk struktur (IUPAC): (8R,9S,10R,13S,14S,17S)- 17-hydroxy-10,13-dimethyl-1,2,6,7,8,9,11,12,14,15,16,17- dodecahydrocyclopenta[a]phenanthren-3-one
Deff / Bulkmedel: Perfekt på bulk och fungerar bra på deff
Halveringstid: 5-6 dagar
Vanlig nybörjardosering: 250mg var femte dag. Rekommenderas för nybörjare.
Acne: Vanligt
Vattenbindande: Ja
Högt blodtryck: Inte mycket
Aromatisering: Ja
Risk för gynekomasti: Moderat till hög (väldigt dosberoende)
Blodfetter: Endast negativt på högdos
Minskar HPGA funktion: Ja, moderat till hög
Påverkar välmåendet: Mycket positivt

Tittar man på dem så, får du lätt problem med blodtrycket av Trenbolan. Det problemet finns inte hos Deca. Testosteron inte så mycket.

Välmåendet, påverkar testosteronet dig positivt, problemet är att både trenbolan och även Deca stänger ned dig hårt, så man kör dem under en kort period och med vettiga doser. Istället höjer testosteronet extra. För välmåendet under tidens skull samt för att slippa att bi effekter osv ska gå över styr.

Får smörjet från decan, slipper vatten och får en hård fysik med hjälp av trenet, sen hjälper den att öka styrkan lite, vilket inte är lika karaktärsmässigt hos testo/Deca, då de hjälper volymen mest.

Finns folk som kör HCG only med bra resultat, så varför skulle den inte fungera som power PCT under 4 veckor med Masteronet? Som i sin tur också är positivt för välmåendet även positivt eftersom det inte är negativt östrogenmässigt, samt stänger ner dig men inte fruktansvärt mycket. Inte direkt tråkigt heller att man får behålla konturerna fast att man käkar ordentligt. Men då borde man väl vid PCT vara mogen för att kliva av utan att vara överdrivet nedstängd som Trenbolan/Deca sägs göra en.

Alltså totalt redo för Clomid / Nolvadex och någon AI till exempel. Sen utnyttja vad GHRP-2 och Mod.. Kan göra för en.. Vill gärna höra med kunnigt folk om det är ett vettigt kur upplägg.

MVh
Senast redigerad av ChuckyOne 2013-07-24 kl. 13:28.
Citera
2013-07-24, 14:54
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyOne
Tittar man på dem så, får du lätt problem med blodtrycket av Trenbolan. Det problemet finns inte hos Deca. Testosteron inte så mycket.

Välmåendet, påverkar testosteronet dig positivt, problemet är att både trenbolan och även Deca stänger ned dig hårt, så man kör dem under en kort period och med vettiga doser. Istället höjer testosteronet extra. För välmåendet under tidens skull samt för att slippa att bi effekter osv ska gå över styr.

Får smörjet från decan, slipper vatten och får en hård fysik med hjälp av trenet, sen hjälper den att öka styrkan lite, vilket inte är lika karaktärsmässigt hos testo/Deca, då de hjälper volymen mest.

Finns folk som kör HCG only med bra resultat, så varför skulle den inte fungera som power PCT under 4 veckor med Masteronet? Som i sin tur också är positivt för välmåendet även positivt eftersom det inte är negativt östrogenmässigt, samt stänger ner dig men inte fruktansvärt mycket. Inte direkt tråkigt heller att man får behålla konturerna fast att man käkar ordentligt. Men då borde man väl vid PCT vara mogen för att kliva av utan att vara överdrivet nedstängd som Trenbolan/Deca sägs göra en.

Alltså totalt redo för Clomid / Nolvadex och någon AI till exempel. Sen utnyttja vad GHRP-2 och Mod.. Kan göra för en.. Vill gärna höra med kunnigt folk om det är ett vettigt kur upplägg.

MVh

Vad jag menade var att jag tex hellre deffar på något prepp man ökar fint av, oavsett vätskebindningen. Prepp som man "ser hård ut av" kan möjligen komma till sin rätt om man kör ända fram till tävlingen, men jag slutade hellre så man klarade testerna. Att deffa på dboll och testo lär man behålla mer massa av än att köra primo exempelvis. I övrigt håller jag med det mesta och förstår hur du tänker. "Ger en hård look" är inte detsamma som "förbränner allt ditt fett", vilket somliga tror. När man slutar med preppen ser man hur förbränningen har gått.
Citera
2013-07-24, 19:50
Medlem
en fråga bara vad är PTC
mvh
Citera
2013-07-24, 19:53
Medlem
svennerubinsfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetallt121
en fråga bara vad är PTC
mvh
men du skämtar?
Citera
2013-07-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetallt121
en fråga bara vad är PTC
mvh

"PCT = Post cycle therapy (efterkur)
Detta är helt nödvändigt till mer eller mindre de flesta kurer, dels för att undvika bieffekter, dels för att få behålla sina ökningar och dels för att få igång sin egenproduktion i kroppen" - Alladin
Citera
2013-07-24, 21:24
Medlem
kezz89s avatar
Tänkte köra igång en OT kur inom kort men sitter lite i funderingar på doseringen. Om man ex. jämför dbol 30/50 vad bör en OT ligga på om man jämför dbol kuren? För dbol är väl bra mycket mer potent?
Citera
2013-07-24, 21:38
Medlem
Gibsones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybernetic
"PCT = Post cycle therapy (efterkur)
Detta är helt nödvändigt till mer eller mindre de flesta kurer, dels för att undvika bieffekter, dels för att få behålla sina ökningar och dels för att få igång sin egenproduktion i kroppen" - Alladin
Nej det är inte nödvändigt. Du tror inte att det finns bieffekter med cancer mediciner? Men många anser det nödvändig dock inte jag.
Citera
2013-07-24, 21:40
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gibsone
Nej det är inte nödvändigt. Du tror inte att det finns bieffekter med cancer mediciner? Men många anser det nödvändig dock inte jag.

Håller med. Enligt mig får man nog känna efter själv. Jag har gått av "cold turkey" 2 gånger och det har funkat fint, men har inte legat på några monsterdoser heller.
Citera
2013-07-24, 21:40
Medlem
Gibsones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
Tänkte köra igång en OT kur inom kort men sitter lite i funderingar på doseringen. Om man ex. jämför dbol 30/50 vad bör en OT ligga på om man jämför dbol kuren? För dbol är väl bra mycket mer potent?
Varför inte bara köra dboll ist?
Citera
2013-07-24, 21:45
Medlem
Gibsones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
Håller med. Enligt mig får man nog känna efter själv. Jag har gått av "cold turkey" 2 gånger och det har funkat fint, men har inte legat på några monsterdoser heller.

Har använt nolva en gång bara.inte heller när jag klev av efter 2år, fnka ändå dock tog de lite tid innan sexlusten va på topp

Men allt e relativt individuellt vad som funkar. Fattar inte att många verkar tro att alla kroppar fungerar lika och att det finns nån jävla mall man ska gå efter. Finns bara riktlinjer sen får man prova sig fram.
Senast redigerad av Gibsone 2013-07-24 kl. 21:49.
Citera
2013-07-24, 22:02
Medlem
Citat:

Nu ville en medlem veta vad pct stod för. Där inkluderas främst HCG och nolvadex vid gyno.

Men iaf - det beror på vilken kur du kör och hur länge skulle jag säga. Kör du "exp" d-bollar eller bara testo-e 250 e5d i 12 veckor så ska du generellt inte behöva pct exempelvis.

Kör du dock en tyngre kur med olika steroider exp testo-e 1000 mg e7d i där du stackar med tex oxar, dball eller tren under längre perioder, anser flertal av de proffs eller coacher kopplade till IFBB att exp hcg som pct är en bra idé för att undkomma depressioner - eller att klassiskt kicka igång din egna testoproduktion efter avslutat kur.
Citera
2013-07-24, 22:04
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Varför inte bara köra dboll ist?

Sväller upp som en ballong på dbol, i för sig kan jag ju köra proviron under kuren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in