2013-07-24, 20:22
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Varför inte bara svara att de blev osams om val av tv kanal eller vad som helst? Och dunkade det i golvet, ja hmm... vad är det som brukar dunka om kvällarna

Nej, AJ saknar nog inte svar så länge inte FH eller DB säger något.

(Mitt inlägg skall inte tolkas som att jag menar att AJ är skyldig. Resonemanget är en ren fiktiv spekulation från min sida.)

då har han ju ändrat på det han har sagt tidigare! "det har varit lungt när jag var där"
Citera
2013-07-24, 20:23
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Ja, man behöver inte pass om man reser med bil t ex. Bilade till Holland för ett par år sedan och behövde aldrig någonsin visa ett pass. Däremot när jag tog flyget ner, fick jag minsann visa pass.

Därav att han kan ha tagit bil ner, och nu när polisen vill ha hem honom kan han inte ta sig hem snabbt för att han inte har något pass. Dvs, kan inte ta flyg.

Bilen som han tog sig ner med, kanske inte längre är lämplig för att ta sig hem med. :<
En teori bara om varför han nu inte kan ta sig hem snabbt.

Räcker väl med ett nytt ID kort som gäller i hela EU, iom schengen?
Citera
2013-07-24, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Ja, man behöver inte pass om man reser med bil t ex. Bilade till Holland för ett par år sedan och behövde aldrig någonsin visa ett pass. Däremot när jag tog flyget ner, fick jag minsann visa pass.

Därav att han kan ha tagit bil ner, och nu när polisen vill ha hem honom kan han inte ta sig hem snabbt för att han inte har något pass. Dvs, kan inte ta flyg.

Bilen som han tog sig ner med, kanske inte längre är lämplig för att ta sig hem med. :<
En teori bara om varför han nu inte kan ta sig hem snabbt.

Det behövs inget pass för flyget heller. Det räcker med att han visar upp sitt polska körkort.
Citera
2013-07-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
"Nu blir han internationellt efterlyst.

– Ja, vi kommer efterlysa honom internationellt vilken sekund som helst nu, säger Bj*r Bli*ter, presstalesman för polisen i Västra Götaland."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17187642.ab

Det var därför dom har varit tysta sen i fredags med att han var lyst.
Nu är han häktad i sin frånvaro då får man efterlysa han internationellt.
Och troligen vet dom var han finns med.
Vill troligen inte säga att han är lyst tidigare för då kanske han försvinner
Citera
2013-07-24, 20:24
Medlem
Hans IQ må vara lågt men hans EGO är nog för stort för att han inte skall komma hem och vara huvudperson i den såpa han förmodas ha skapat.
Citera
2013-07-24, 20:25
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
När det kommer fram att han har ljugit och att han har varit där när det har hörts skrik och duns så räknas det som bevis. Även att piff och puffs berättelser inte matchar indikerar att gänget är skyldiga. Det behövs inte ens teknisk bevis när allt tyder på att det är AJ. som fallet med tyskan som mördade barn med hammare.

I det fallet så såg modern vad som hände och såg tyskan.
Citera
Medlem
Mrmusics avatar
Citat:
När det kommer fram att han har ljugit och att han har varit där när det har hörts skrik och duns så räknas det som bevis. Även att piff och puffs berättelser inte matchar indikerar att gänget är skyldiga. Det behövs inte ens teknisk bevis när allt tyder på att det är AJ. som fallet med tyskan som mördade barn med hammare.

Lite naivt att tro att man ska kunna bli dömd för "att det hörts skrik och duns", krävs nog lite mer än så Sherlock...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Appletv
Det var därför dom har varit tysta sen i fredags med att han var lyst.
Nu är han häktad i sin frånvaro då får man efterlysa han internationellt.
Och troligen vet dom var han finns med.
Vill troligen inte säga att han är lyst tidigare för då kanske han försvinner

I fredags var han på bolaget i JKP. AB:
Citat:
Så sent som i fredags har mannen setts på Systembolaget i Jönköping.
Citera
2013-07-24, 20:26
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Varför inte bara svara att de blev osams om val av tv kanal eller vad som helst? Och dunkade det i golvet, ja hmm... vad är det som brukar dunka om kvällarna

Nej, AJ saknar nog inte svar så länge inte FH eller DB säger något.

(Mitt inlägg skall inte tolkas som att jag menar att AJ är skyldig. Resonemanget är en ren fiktiv spekulation från min sida.)

jag håller med , han kan säga vad som hälst vi hade sex m.m. det beviset som polisen sägas är just
duns + teletrafik . teletrafiken kan han också säga att han berättade till sina vänner om sex .

DET ÄR ORD MOT ORD

att dömmas för mord krävs mycket UNDERLAG
Citera
2013-07-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det behövs inget pass för flyget heller. Det räcker med att han visar upp sitt polska körkort.

Citat:
Räcker väl med ett nytt ID kort som gäller i hela EU, iom schengen?

Det är mycket möjligt att det räcker med ett ID kort.

"Inom Schengenområdet ska du kunna resa utan pass förutsatt att du har ett nationellt id-kort. Personkontroller är inte tillåtna vid resor mellan två Schengenländer.

Skälet till att du ändå kan behöva visa pass vid flygresor är att flygbolaget ska kunna kontrollera att rätt person checkar in och åker med planet. Du måste därför kunna identifiera dig. Flygbolagen kan ha egna bestämmelser om vilka identitetshandlingar de godkänner och därför har de möjlighet att kräva pass. Det rör sig alltså om en säkerhetskontroll och inte en personkontroll."

Från EU-Upplysningen. Lite luddigt. Antar att det är från bolag till bolag.
Citera
2013-07-24, 20:27
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:

Men när inträffade mordet då? Det kanske skedde långt efter det att han hade gått. Kanske inte en flera timmar men i alla fall tillräckligt för att folk på stan skulle hinna söka sig till efterfest hos Ida och så gick något snett där... Men att DB:s bil brann samma natt och att den setts köra till Margaretavägen? Nja, vem säger det. Jasså, PerZerk, men han rapporterade ju inget märkligt till polisen efter mordet. Att han läser på FB om en mörgrön S40 och sedan mer än två veckor senare kommer ihåg att han sett den - är det trovärdigt. Är det inte snarare så att han "tycker sig minnas" som han skriver på flashback och att detta tyckande sig minnas beror på att han gärna vill hjälpa till och att hans minne spelar honom ett spratt? Kan man inte på flashback se att PerZerk har en stor tendens att uppfatta omvärlden på sätt som passar honom... Jo, så kanske det är.... Men då finns det ju ingen länk mellan bilen och mordet och mordet kan ha skett efter det att AJ gått. Är det inte fullt möjligt att någon annan kan ha kommit dit och mördat Id* medan någon annan stulit DB:s bil. Jo... Ja, men släpp då denne stackars oskyldige man ut ur häktet direkt!
Citera
2013-07-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62

Reste över hela europa förra året ända gången jag behövde vissa passet det var till England fyra gånger på resan dit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in