2013-07-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Han kanske tog sig med bil utomlands och saknar ett pass för att ta ett snabbt flyg hem? :-)

Vad som möjligtvis fanns i bagaget på den bilen vågar jag inte ens fantisera om.

Har du läst?
Citera
2013-07-24, 20:09
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Han har väl bara fått låga straff förr där han suttit av största tiden i häktet. Nu kommer han ju hamna på riktig anstalt med värre folk. Tror också han är livrädd nu.

Han har sagt att han ska åka hem så fort han kan. Sen om han kommer att göra det är en bra fråga. Interpol kommer att jaga honom. Så antigen kommer han att hittas död som den här andra mördaren i thailand, eller så kommer han hem och blånekar men ändå får livstid.
Citera
2013-07-24, 20:12
Medlem
Presidents avatar
Polisen kommer nog att fråga: vi har vittnen som säger att det har varit skrik och bråk den tiden som du har varit där vilket inte stämmer med vad du har berättat för oss.

Vad ska AJ svara? Grannarna ljuger eller har fel? håller inte.
Citera
2013-07-24, 20:12
Medlem
MostyBlaejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhani
Kom ihåg nu mina kära vänner att GM blir omhäktad pga. att historierna berättar olika. Detta är INGET som helst bevis på att han blir dömd till något.

Nej, men ett stort steg i rätt riktning.
Citera
2013-07-24, 20:13
Bannlyst
Citat:
Så sent som i fredags har mannen setts på Systembolaget i Jönköping. Men när Aftonbladet talade med 36-åringen efter häktningsförhandlingen i dag uppgav han att han befinner sig på semester.
– Jag kunde inte närvara vid förhandlingen i och med att jag var i ett annat land när jag fick reda på det. Nu försöker jag hitta bästa transportmedlet för att ta mig hem och reda ut det här en gång för alla så att jag kan bli lämnad ifred sedan, sa han.
36-åringen sade då att han omedelbart skulle försöka inställa sig vid polisstationen i Trollhättan.
Det är inte lätt att bara ta sig hundratals mil bara på någon dag. Det kommer väl ta ett par, tre dagar innan jag kan ta mig hem, sa han.

Underbart, nu trasslar han in sig i sina egna lögner av allt att döma...

Citat:
– Ja, vi kommer efterlysa honom internationellt vilken sekund som helst nu
Polisen vill nu snabbt få tag på mannen.
– Vi vill fånga in honom så fort som möjligt för att komma vidare i det här

Inte fan åker man till bolaget om man skall åka över 100 mil hemifrån ?
Jag brukar då alltid se fram mot att köpa den billigt på andra sidan gränsen.

Det är inte en högoddsare att man kan hålla utkik längs med vägarna i Trollhättan på nätterna efter en vis "Morot" som försöker dölja spår. Vad hade mamman för bil & regnr ?
Citera
2013-07-24, 20:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Misstänks för mord - Jagas i hela världen
Internationellt efterlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17187642.ab
Senast redigerad av Tomato 2013-07-24 kl. 20:28.
Citera
2013-07-24, 20:14
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Kom ihåg nu mina kära vänner att GM blir omhäktad pga. att historierna berättar olika. Detta är INGET som helst bevis på att han blir dömd till något.

Även att vittnen har rapporterat om bråk och skrik den tiden AJ själv har sagt att han har varit där och att det har varit lungt och fint.
Citera
2013-07-24, 20:15
Medlem
123komoses avatar
Funderar på hur AJ ska kunna dömas för mord, som hans advokat sa i radio i dag så finns det inga som helst bevis på att han skulle vara inblandad i som advokaten uttryckte det "dödande". Tror att det blir knivigt både med eller utan kropp. Vet naturligtvis inte vad som finns i form av bevis men Advokaten verkade inte speciellt orolig vad gällde mordåtal, kan bli brott mot griftefrid eller någon form av medhjälp. Detta resonemang förutsätter naturligtvis att GM varit ensam och inte talat om i detalj för sina vapendragare vad som hänt i lägenheten. Jag hoppas att jag har fel men ett antal uppmärksammade fall de sista åren visar på den höga bevisbörda som krävs för att döma till mord, många tingsrättsdomar har blivit underkända i högre instanser där mycket troliga GM har fått löpa.
Citera
2013-07-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Har du läst?

Ja, man behöver inte pass om man reser med bil t ex. Bilade till Holland för ett par år sedan och behövde aldrig någonsin visa ett pass. Däremot när jag tog flyget ner, fick jag minsann visa pass.

Därav att han kan ha tagit bil ner, och nu när polisen vill ha hem honom kan han inte ta sig hem snabbt för att han inte har något pass. Dvs, kan inte ta flyg.

Bilen som han tog sig ner med, kanske inte längre är lämplig för att ta sig hem med. :<
En teori bara om varför han nu inte kan ta sig hem snabbt.
Senast redigerad av Etnisal 2013-07-24 kl. 20:18.
Citera
2013-07-24, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Hm blodet räcker som bevis.

Blodet hittade dom första gången, jag förstår inte hur du kan tolka en blodspillan på just honom.
Citera
2013-07-24, 20:18
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
Polisen kommer nog att fråga: vi har vittnen som säger att det har varit skrik och bråk den tiden som du har varit där vilket inte stämmer med vad du har berättat för oss.

Vad ska AJ svara? Grannarna ljuger eller har fel? håller inte.

Varför inte bara svara att de blev osams om val av tv kanal eller vad som helst? Och dunkade det i golvet, ja hmm... vad är det som brukar dunka om kvällarna

Nej, AJ saknar nog inte svar så länge inte FH eller DB säger något.

(Mitt inlägg skall inte tolkas som att jag menar att AJ är skyldig. Resonemanget är en ren fiktiv spekulation från min sida.)
Citera
2013-07-24, 20:20
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
Funderar på hur AJ ska kunna dömas för mord, som hans advokat sa i radio i dag så finns det inga som helst bevis på att han skulle vara inblandad i som advokaten uttryckte det "dödande". Tror att det blir knivigt både med eller utan kropp. Vet naturligtvis inte vad som finns i form av bevis men Advokaten verkade inte speciellt orolig vad gällde mordåtal, kan bli brott mot griftefrid eller någon form av medhjälp. Detta resonemang förutsätter naturligtvis att GM varit ensam och inte talat om i detalj för sina vapendragare vad som hänt i lägenheten. Jag hoppas att jag har fel men ett antal uppmärksammade fall de sista åren visar på den höga bevisbörda som krävs för att döma till mord, många tingsrättsdomar har blivit underkända i högre instanser där mycket troliga GM har fått löpa.

När det kommer fram att han har ljugit och att han har varit där när det har hörts skrik och duns så räknas det som bevis. Även att piff och puffs berättelser inte matchar indikerar att gänget är skyldiga. Det behövs inte ens teknisk bevis när allt tyder på att det är AJ. som fallet med tyskan som mördade barn med hammare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in