2013-07-18, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
Ta inte bort löven, de trillar av när plantan inte längre har användning för dem.

Har du gett plantan näring? När den gulnar nedifrån på det sättet kan det indikera kvävebrist, men det sker även i blom. Oftast lite senare in i blomningen dock, så skulle gissa på kvävebrist i ditt fall.

Oh fan, fick indikationer på narinsgbränna tidigare så jag slutade med det. har kört en vecka utan näring :P

Jag tar o ger den en liten dos vatten med näring och ser vad som händer

Tack för snabbt svar!
Citera
2013-07-20, 20:26
Medlem
Mina flickor har börjat bli lite hängiga och har blivit typ gula på några blad, har jag gett dom för mycket vatten?
Citera
2013-07-21, 15:20
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilovemyweed
Mina flickor har börjat bli lite hängiga och har blivit typ gula på några blad, har jag gett dom för mycket vatten?

Ta bilder och länka, nästintill omöjligt att ge dig ett svar på din fråga utan en mer utvecklad fråga eller bilder, kan vara pH-värdet, övervattning, zink, salt i jorden, sulfur, nitrogen osv ah du hänger med..
Citera
2013-07-23, 09:39
Medlem
Fakta om plantan:
Medium: Jord blandning. P-jord 60% och vermeculit 40%
Utrymme: 55*55*160
Ljus: 250W hps
Näring: hela gold label kittet
Tredje dagen i blom.

Första dagen jag satte den i blom så fick hon kväve (N) problem. Men tillsatte då näringen jag fått hem nyligen men inte hunnit använda.
då slutade löven gulna.
Igår kväll så såg hon bra ut men nu på morgonen så var hon hängig. Inte bara löven som tippade ner utan sido grenarna som sticker ut överallt. Det var 2 dagar sedan jag vattnade hon med näringen. Dock när jag vattnade så var hon ganska nyligen genomspolad under duschen då hon vars nära att dö (torka ut) under ett par dagar jag varit borta. Men vid övervattning så hade hon ju visat symptom tidigare.
Nu är hon lite fuktig i jorden så tror inte att hon har billigt uttorkad häller. I normala fall hade jag nog vattnat henne ikväll.
Nån som vet vad det kan vara?

Sry för dåligt skrivet. Sitter på mobilen så kan inte överblicka eller skriva lika lätt. Återkommer Vid 20 tiden med bild å redigering av texten.
Citera
2013-07-23, 11:24
Medlem
Någon som kan tipsa om hur mycket jord jag ska lägga i krukan? ska man fylla upp ändå till första bladparet? man kan fortfarande se lite av mina röter har jag för lite jord då?

Har även min plantering i en källare med ett fönster som folk går förbi relativt ofta, vet ni någonstans man kan få tag på någon svart plast som jag kan täcka fönstret med eller något liknande? Vill inte använda målarfärg ialf.
Citera
2013-07-23, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drumbeat
Någon som kan tipsa om hur mycket jord jag ska lägga i krukan? ska man fylla upp ändå till första bladparet? man kan fortfarande se lite av mina röter har jag för lite jord då?

Har även min plantering i en källare med ett fönster som folk går förbi relativt ofta, vet ni någonstans man kan få tag på någon svart plast som jag kan täcka fönstret med eller något liknande? Vill inte använda målarfärg ialf.

Ja det måste du göra snarast! Solljus på rötter dödar dom!
Citera
2013-07-23, 12:46
Medlem
cptsnolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drumbeat

Rötterna får inte vara över jorden då dom kommer att brännas och plantan dör!

Fönsterna är inget stort problem gå till valfri matbutik och köp svarta sop säckar klipp sönder dom så att dom passar din fönster sedan är det bara att tejpa för rutorna!
Citera
2013-07-23, 21:15
Medlem
[quote=cptsnolle|44439383] ..

Okej har täckt jord längst hela stammen som var "knottrig" , förstår ni?
Känns lite fult att ha sopsäckar fasttejpade med fönstret, tror det blir svårt att få dikt emot det
Inga andra tips? Någon butik måste ju sälja något liknande?
Citera
2013-07-24, 02:11
Medlem
Firefliess avatar
Hejsan

Jag odlar just nu Lowryder (Ca 4 veckor gammal) och det gick bra fram tills igår då min blomma helt plötsligt började vissna och se allmänt dålig ut. Här kommer lite bilder på hur den såg ut innan, under och efter. Går den att rädda och hur ? Och vad gick snett?

http://i43.tinypic.com/33zea2e.jpg Här såg den frisk ut
http://i43.tinypic.com/280v96r.jpg Här började den vissna successivt
http://i39.tinypic.com/30lnmo7.jpg Här föll den ihop helt och hållet

Tack!
Senast redigerad av Fireflies 2013-07-24 kl. 02:13.
Citera
2013-07-24, 19:10
Medlem
Har startat min första odling med Acapulco gold. Den står i blomjord från netto, under en 125w 2700k LE. Plantan fick stå i fönstret ca en vecka efter sådd, men igår satte jag in den i garderoben på 18/6.

Idag när jag tittade till plantan så har den lagt sig längs "marken" (den är ca en dm, oc tittar över en liten bit utöver krukans kant), men den ser inte gul eller vissen ut. Självklart blir jag lite orolig att jag gjort det klassiska misstaget att övervattna, men vad tror ni? Jorden är nu endast en aning fuktig när jag sticker ned fingret ett par cm.

EDIT: här kommer en bild med!
http://i40.tinypic.com/2ewmfqb.jpg
Senast redigerad av Alternate 2013-07-24 kl. 19:37.
Citera
2013-07-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternate
Har startat min första odling med Acapulco gold. Den står i blomjord från netto, under en 125w 2700k LE. Plantan fick stå i fönstret ca en vecka efter sådd, men igår satte jag in den i garderoben på 18/6.

Idag när jag tittade till plantan så har den lagt sig längs "marken" (den är ca en dm, oc tittar över en liten bit utöver krukans kant), men den ser inte gul eller vissen ut. Självklart blir jag lite orolig att jag gjort det klassiska misstaget att övervattna, men vad tror ni? Jorden är nu endast en aning fuktig när jag sticker ned fingret ett par cm.

Hur menar du nu? Har hela plantan lagt sig ner eller är det några blad som ligger ngt blad nere vid marken?
Hur långt ifrån har du lampan?
Citera
2013-07-24, 19:37
Medlem
jag har uppdaterat med bild
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in